[PHP] VBscript die PHP om gegevens vraagt

Pagina: 1
Acties:
  • 182 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizoveen
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-11-2021
ik ben niet helemaal bekend met PHP dus tik me op me vingers als ik iets stoms vraag,

ik ben bezig om een reserverings systeem te maken op mijn bedrijf hiero. nou wil ik dat als mensen inloggen dat een VBScript controleerd of men heeft gereserveerd. dat reserveren gaat via een PHP site, en word opgeslagen in een mySQL database.

wat ik nou precies wil is, dat de VBScript, PHP aanspreekt en gegevens vraagt uit de database. ik heb namelijk gezocht naar verbindingen met VBScript en mySQL, maar kon daar weinig tot niks over vinden. ik zit dus nu te denken om VBScript een url te laten openen met de 3 variable die mee moeten, in de url te verwerken, en PHP dan met die 3 variable een site te laten maken. maar wat eigenlijk moet is dat de variable die terug worden gestuurd door PHP direct in de VBScript worden geplaatst, waardoor die weer verder kan werken..

mijn vraag is dus eigenlijk, kan ik PHP direct variable laten sturen naar VBScript?
zo niet, kan ik Variable uit een PHP site laten lezen via VBScript

ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 snapt het VBScript in het verhaaltje niet...Waarom wil je nog VBScript er tussen frotten en niet direct mensen achter de PHP zetten?

VBScript kan perfect een database aanspreken, je moet dan alleen even op ASP zoeken, en de Server, Request en Response objecten wegdenken :P

[ Voor 35% gewijzigd door gorgi_19 op 11-02-2004 14:49 ]

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Misschien had je eerst een topic moeten openen om te vragen hoe je met VBScript in mySQL kan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• faabman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08-2024
je kan met myodbc (die te vinden is op de site van mysql) een odbc verbinding aanmaken naar een mysql databeest, met asp / vbscript kun je dan gewoon die database uitlezen

en een antwoord op je vraag??

In de MS XML Core zit het object msxml2.serverxmlhttp, daarmee kun je onzichtbaar voor de gebruiker een verbinding maken met elke willekeurige webserver...

Op zoek naar een baan als Coldfusion webdeveloper? Mail me!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizoveen
gorgi_19 schreef op 11 februari 2004 @ 14:47:
* gorgi_19 snapt het VBScript in het verhaaltje niet...Waarom wil je nog VBScript er tussen frotten en niet direct mensen achter de PHP zetten?
VBScript is iets wat ik zeker zal gebruiken, omdat ik niks via een website wil hebben. het systeem zal uit 2 items bestaan. een php website die een DB in kan voeren. en een VBscript die diezelfde DB uit kan lezen.

• Schizoveen
FvKnijff schreef op 11 februari 2004 @ 14:52:
je kan met myodbc (die te vinden is op de site van mysql) een odbc verbinding aanmaken naar een mysql databeest, met asp / vbscript kun je dan gewoon die database uitlezen
en hoe zou dat dan moeten... ik heb namelijk geprobeerd asp code te gebruiken in een .vbs bestand, beetje aangepast, maar er is tot nu toe nog steeds iets mis met de drivers..

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-09 23:58

TeeDee

CQB 241

VBScript:
1
2
3
Set objShell = CreateObject("WScript.Shell")
Command = "mysql -u test -ptest -h localhost testdatabase < test.sql"
objShell.Run(Command)

Bedoel je dit? Of wil je webbased een mySQL db uitlezen? Daar zijn genoeg data connectors voor te vinden op internet.

of op de Experts Exchange staat een mooi voorbeeld

[ Voor 23% gewijzigd door TeeDee op 12-02-2004 11:03 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Schizoveen
TeeDee schreef op 12 februari 2004 @ 10:59:
VBScript:
1
nee nee, geen webbased. echt het .vbs bestand dat een database connectie maakt. zou je alleen de regel die ik quote, willen uitleggen. want die andere 2 snap ik welo, maar deze is me een beetje onduidelijk.

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:56
code:
1
Command: dat moet hij uitvoeren
mysql: mysql programma. Zorgt voor verbinding met de mysql database. Kan deze ook opstarten. (moet wel lokaal geinstalleerd zijn en in de path zijn ..dus)

-u test: -u=user. Dus als user test
-p test: -p=password. Dus het wachtwoord voor de user
-h localhost: -h=host. Dus hier wordt de lokale server gebruikt waar de mysql database opdraait. Dus hier de naam van je host in vullen.
testdatabase: de database die je gebruikt

< test.sql: hier geef je aan dat hij de test.sql moet uitvoeren als er connectie is.

Wat je ook kunt gebruiken omdat je toch al een webpagina kan opvragen, Is om een aparte pagina te maken die de waardes in een bepaalde volgorde teruggeeft gescheiden door een speciale teken ( komma ofzo). Dus roep je die php op je server aan met de parameters en dan krijg je er een paar terug die je inleest en gebruikt.

let the past be the past.

• Schizoveen
SPee schreef op 12 februari 2004 @ 12:09:
[...]
Wat je ook kunt gebruiken omdat je toch al een webpagina kan opvragen, Is om een aparte pagina te maken die de waardes in een bepaalde volgorde teruggeeft gescheiden door een speciale teken ( komma ofzo). Dus roep je die php op je server aan met de parameters en dan krijg je er een paar terug die je inleest en gebruikt.
bedankt voor je uitleg, tis nou al ietsje duidelijker.

wat ik gequote heb klinkt erg interesant omdat zoals je zei, het vorige alleen lokaal werkt, terwijl de db op de server staat terwijl de .vbs op een client word uitgevoerd.

alleen omdat ik niet echt bekend ben met PHP, snap ik niet helemaal hoe dat zou moeten werken. of in ieder geval.. hoe ik met vbscript zoiets zou kunnen uitlezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizoveen
ik heb nu een php bestand gemaakt die alle variable van de database onder elkaar heeft gezet.

zo krijg je dus eerst de ID nummer, dan spatie, en dan de tekst (om het ff simpel te houden)

Nou heb ik in wat boeken kunnen vinden hoe ik een tekstbestand moet uitlezen, maar ik heb geen flauw idee hoe ik een php bestand moet uitlezen. en om via php een tekstbestand te maken, die in de C root te zetten..... heb ik ook geen flauw idee van.

iemand een idee??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schizoveen
ik kick dit topic nog eens omhoog...

mijn vraag blijft dus:
hoe lees ik met vbscript een php site uit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-09 08:50

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Schizoveen schreef op 16 februari 2004 @ 09:04:
ik kick dit topic nog eens omhoog...

mijn vraag blijft dus:
hoe lees ik met vbscript een php site uit??
Waarbij FvKnijff al het antwoord op je vraag heeft gegeven; een duidelijkere link is http://www.asp101.com/samples/http.asp

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1