Toon posts:

[nt4 exchange 5.5] ineens geen exchange licences meer!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zegt dit:

" No license was available for user SKG\kdvhuppelepup using product MSExchangeIS .0. " iemand iets?

Dit gaat over een NT4 server met RAS inbelverbindingen waarop verschillende locaties bv. ''kdvhuppelepup" inbellen om via exchange 5.5 e-mail binnen te halen.

Die server zit daarnaast met een ADSl cisco routertje verbonden die via B-SMTP de mail binnen haalt.

Sommige clients krijgen wel hun mail binnen, andere worden gewijgerd op wachtwoord en dan verschijnt de melding op de server zoals hierboven. Er zijn geen clients bijgeplaatst. wie weet raad? dank u :)

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
NT4 License service stoppen en uit laten staan. NT4 License service heeft hier intern nooit goed gewerkt. Op papier had ik alle licenties, alles ingevuld in license server en toch kwam ik volgens de license service soms licenties tekort, bleek dat de license service niet goed opgeschoond werd.

Wel op letten dat je alles goed op papier hebt staan.

Verwijderd

Topicstarter
Gomez12 schreef op 11 februari 2004 @ 15:52:
NT4 License service stoppen en uit laten staan. NT4 License service heeft hier intern nooit goed gewerkt. Op papier had ik alle licenties, alles ingevuld in license server en toch kwam ik volgens de license service soms licenties tekort, bleek dat de license service niet goed opgeschoond werd.

Wel op letten dat je alles goed op papier hebt staan.
Ja, dat heb ik gedaan, maar hierna kreeg ik nog wel wat van die meldingen. Ik heb de server herstart, waarna het over was. befrankt.

Verwijderd

Hmmm ik heb dit probleem vaker geconstateerd bij Exchange 5.5...
Was altijd na een reboot wel opgelost...maar het komt ook elke keer weer terug.
Gelukkig heb ik nu geen NT4 machines meer onder mijn beheer ne kom ik het probleem dus niet meer tegen..

Ik geloof ook niet dat er echt een oplossing voor was/is...