Toon posts:

[Windows] Probleem WINS ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Zit met volgend probleem:

Ik heb een domein dat fysiek verdeeld is over drie locaties. Per site staat een Domain Controller [W2K - met WINS & DHCP] en enkele clients [W2K en NT4].

Ik kon een overzicht krijgen van alle systemen via My Network Places >>Entire Network >> Microsoft Windows Network >> 'domein'.
Maar sedert enkele dagen zijn alle systemen & de server van 1 site niet meer zichtbaar onder mijn domein.

Wat wel eigenaardig is:
Zoek ik specifiek op een computernaam uit die site (via search/find computers) vindt hij deze wel. Je hebt dan mogelijkheid om de 'containing folder' te openen maar dan geeft hij terug enkel de computers weer van de andere twee sites.

Tevens heb ik geen problemen om 'Netbios Name Mappings' te leggen tussen de sites en heeft het niet zo'n grote impact maar voor enkele applicaties is het wel handig dat dit terug in orde komt.

Ik verdenk een probleem met de WINS server maar op het eerste zicht lijkt deze ok. Ik heb de replicatie eens nagekeken[ok] en de Wins Database gecontroleerd op fouten[ok]. Er bestaat een mogelijkheid om de WINS database opnieuw aan te maken maar daar wil ik nog even mee wachten.

Ik heb ook nagekeken dat de optie om een machine hidden te maken binnen Microsoft Windows Network niet aanstaat.

Heeft iemand een idee waar ik nog kan naar kijken?

Thx

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Je moet zorgen bij een AD dat je DNS en je WINS en daarom ook je dhcp in orde zijn.

Krijgen alle werkstations wel netjes een wins server toegedeeld via dhcp ? en kan je resolven via dns ?. Wat is er veranderd de laatste tijd en wat staat er in de logboeken van de servers. ??

Hoe is het netwerk opgebouwd ? Wat zit waar tussen en hoe is het verbonden wat zijn je ip reeksen en dat soort info.............

• kiwinick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-01-2021
Jij mist dus iets in je browse list maar je WINS werkt prima, probeer eens de computer browser service op de DCs te restarten.

Verwijderd

Topicstarter
Beste

Na een een herstart van de Primary Domain Controller is dit fenomeen verdwenen.

@ kiwinick
Ik had wel willen testen of het probleem bij de browser service lag maar omstreeks 22.00 gisterenavond heb ik al de serverkes maar eens herstart.

Greetz

_Dilbert_