Situatie : Ik heb één hoofdformulier met een panel en een paar buttons. Wanneer ik op een button klik, wordt het panel opgevuld met de componenten die op een ander formulier staan (frmHoofd, frmGegevens, .. etc). Nu heb ik ook een databaseklasse waar de formulieren een object naartoe mogen sturen zodat de databaseklasse zorgt dat het object in de database terecht komt.
In de databaseklasse zit een ingekapselde Dataset die bij het laden van het programma wordt geladen.
Nu is echter het probleem dat ik vanuit het panel niet aan de databaseklasse (de instantie ervan die aangemaakt wordt in Hoofd) kan...
Ook het doorgeven als parameter lukt niet.
Wanneer ik op elk formulier een nieuwe instantie aanmaak van de databaseklasse is het gevolg dat de dataset x-aantal keer wordt opgevuld, wat natuurlijk niet de bedoeling is ...
Iemand eventueel een paar tips hoe ik te werk moet gaan ?!
In de databaseklasse zit een ingekapselde Dataset die bij het laden van het programma wordt geladen.
Nu is echter het probleem dat ik vanuit het panel niet aan de databaseklasse (de instantie ervan die aangemaakt wordt in Hoofd) kan...
Ook het doorgeven als parameter lukt niet.
code:
1
| Additional information: Object reference not set to an instance of an object |
Wanneer ik op elk formulier een nieuwe instantie aanmaak van de databaseklasse is het gevolg dat de dataset x-aantal keer wordt opgevuld, wat natuurlijk niet de bedoeling is ...
Iemand eventueel een paar tips hoe ik te werk moet gaan ?!