Toon posts:

[google] Hoe redirect je de googlebot naar een pagina

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb google en de search hier gebruikt om een antwoord te zoeken, maar ik kon niets vinden. Ik heb gezocht op googlebot, redirect, "google bot" robot.

Wat ik voor elkaar wil krijgen is dat zodra de googlebot mijn site bezoekt de googlebot naar een specifieke pagina gestuurd wordt. Op die pagina zet ik vervolgens alle mogelijke keywords die te maken hebben met de site. Natuurlijk maak ik op die pagina ook gebruik van plaatjes met alt tags <h> tags en alle andere vormen om die pagina goed te laten indexeren.

De bedoeling is dus dat wanneer de googlebot naar mijn site gaat, hij een eigen pagina te zien krijgt die alleen voor hem is. De normale bezoeker moet natuurlijk de site te zien krijgen zoals het hoort.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2004 17:48 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:24

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan een beetje php en gebruik geen asp op m'n site.

• gorgi_19

gorgi_19

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 14:53:
Ik kan een beetje php en gebruik geen asp op m'n site.
Principe is voor PHP en ASP hetzelfde, controleer de HTTP_USER_AGENT-string op bepaalde woorden. Zitten die er in, dan heb je een bot, anders niet.

[ Voor 24% gewijzigd door gorgi_19 op 11-02-2004 14:55 ]

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-05 22:09

Swerfer

Hmm...

Houd er wel rekening mee dat als de bot er achter komt dat hij een andere pagina krijgt als met een normale browser, dan gooit hij je omlaag in de results in plaats van omhoog!

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• gorgi_19

gorgi_19

Swerfer schreef op 11 februari 2004 @ 14:58:
Houd er wel rekening mee dat als de bot er achter komt dat hij een andere pagina krijgt als met een normale browser, dan gooit hij je omlaag in de results in plaats van omhoog!
Valt me nog mee... Ik dacht dat je er uit gekicked werd.... :P

Pagina: 1