[xp] windows\system32\config\system bad_pool_caller

Pagina: 1
Acties:

• leerling
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-03 09:28
Ik heb vorige week een pc besteld voor iemand anders en heb xp daarop geinstalleerd. Alles werkte goed tot 2 dagen geleden:

Windows wilde niet meer opstarten. Ik kreeg een zwart scherm met daarop de foutboodschap: Het volgende bestand kan niet worden gevonden of is beschadigd windows\system32\config\system.

Ik proberen te rebooten, maar hij bleef die melding geven. Dus ik probeer met de cd van winXP weer een repair uit te voeren, maar na het laden van de drivers (inclusief op F6 drukken en de nieuwste drivers voor sata geinstalleerd) krijg ik een blauw scherm met de melding BAD_POOL_CALLER.

Aangezien het een sata schijf betreft, kan ik deze helemaal niet meer benaderen. Ik kan niet in de look-alike dos-prompt van xp komen om te restoren. En zelfs een nieuwe install lukt niet meer.
En omdat ik mijn schijf niet kan benaderen, kan ik ook geen format doen.

Ik heb al enkele uren gezocht op google en hier op tweakers, en deze fout komt een heleboel langs, maar niet in combinatie met sata schijven. En ook niet in combinatie met helemaal niet meer in windows kunnen komen, of setup draaien.

Ik heb al geprobeerd de bios-instellingen naar default te zetten. --> geen effect
Zoveel mogelijk bios-opties uit, zoals Lan, audio, USB e.d. --> geen effect

Specs:
asus a7v600
AMD Athlon XP 2800+, 333Mhz, 512Kb
Asus V9520 Geforce FX 5200, 256Mb
Western Digital Raptor 36.7Gb, 10Krpm, 8Mb, SATA
Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200
Creative Live player 1024
AOpen 300 Watt voeding

Hij heeft het dus ongeveer 4 dagen uitgehouden voordat de pc het opgaf.

Heeft iemand enig idee, wat dit kan zijn en heeft iemand een oplossing hoe ik mijn harde schijf weer kan benaderen? Ik heb nl geen andere pc's met SATA aansluiting.

Zou het misschien aan de voeding kunnen liggen?

• leerling
Sorry, vergat nog te zeggen dat ik ook de BIOS al geflashed heb

• ThaEagle
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-10-2024

ThaEagle

Debian GNU/Linux

Ik heb een tijd geleden ook een bluescreen gehad met xp (andere melding dat wel), ik ben toen naar de msdn site van microsoft gegaan en heb de captial melding ingevoerd in search.

Bij jouw probleem is dat dus: BAD_POOL_CALLER

Kijk eens naar deze link:

http://msdn.microsoft.com.../ddtools/bccodes_8k9z.asp

Epox 8KRA2+ AMD Athlon 2400+ 768 Mb DDR Club3D Nvidia Geforce 5900 XT Asus 50x CD-rom AOpen 4x CD-R Maxtor 60 GB UDMA 133 Seagate 160 GB UDMA100 HP M700 WinXP

• leerling
Bij microsoft had ik ook al gezocht, en ook wel het een en ander gevonden, maar mijn grootste probleem is nu vooral dat ik mn HD niet meer kan benaderen. Waarschijnlijk wordt de melding veroorzaakt door een verkeerde driver.

• leerling
Ik heb gister nog geprobeerd met knoppix mn harde schijf te benaderen. Ik had daarvoor de SATA drivers van redhat gedownload, maar wat ik ook probeerde, ik kreeg hem niet gemount...

Heeft niemand dit ooit gehad?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Precies waar deze topic thuishoort is een lastige, maar in ieder geval niet in PMG.

Hoewel het om Windows foutmeldingen gaat, lijkt het (zeker gezien het onder Knoppix ook niet te mounten valt) veel meer op I/O controller ellende Dus...

Move PMG->OM

Oslik blyat! Oslik!

• leerling
Het lag gewoon aan win XP, ik heb nu 2000 erop gezet en het loopt nu vlekkeloos. Ik denk dat XP gewoon niet goed overweg kan met (ASUS A7v600 icm) SATA...

• leerling
leerling schreef op 13 februari 2004 @ 09:05:
Het lag gewoon aan win XP, ik heb nu 2000 erop gezet en het loopt nu vlekkeloos. Ik denk dat XP gewoon niet goed overweg kan met (ASUS A7v600 icm) SATA...
Heb wat verder zitten spelen, maar dit is volgens mij toch het probleem niet. Kreeg net onder windows 2000 ook problemen. Bij het opstarten loopt hij vast en herstellen werkt ook niet.
Dit gebeurde nadat ik in de BIOS de onboard LAN op enabled zette.
Het gevolg was dat ik win2000 weer opnieuw moest installeren...

Weet iemand waar dit aan kan liggen?
BIOS heb ik al geflashed zoals eerder vermeld naar 1006

• leerling
Ik ben er nu achter wanneer het probleem optreedt:
Als de pc uitgezet wordt (de stroom er helemaal af) en ik wil hem daarna opstarten dan doet hij het niet meer!!

Zou misschien het moederbord gewoon naar zijn grootje zijn, of alleen de bios??

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
check dan je cmos batterij eens... die moet je zo kunnen zien zitten op je mobo, is normaal gesproken een knoopcel, type CR2032

• leerling
Hoe bedoel je checken? of die goed geplaatst is of dat hij gewoon leeg is?

't is een nieuw mobo, dus ik neem aan dat de batterij nog vol is, maar hoe kan ik dat het beste meten? Hij is wel goed geplaatst.

• papichulo
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16-02 12:15
leerling schreef op 11 februari 2004 @ 14:33:
Ik heb vorige week een pc besteld voor iemand anders en heb xp daarop geinstalleerd. Alles werkte goed tot 2 dagen geleden:

Windows wilde niet meer opstarten. Ik kreeg een zwart scherm met daarop de foutboodschap: Het volgende bestand kan niet worden gevonden of is beschadigd windows\system32\config\system.

Ik proberen te rebooten, maar hij bleef die melding geven. Dus ik probeer met de cd van winXP weer een repair uit te voeren, maar na het laden van de drivers (inclusief op F6 drukken en de nieuwste drivers voor sata geinstalleerd) krijg ik een blauw scherm met de melding BAD_POOL_CALLER.

Aangezien het een sata schijf betreft, kan ik deze helemaal niet meer benaderen. Ik kan niet in de look-alike dos-prompt van xp komen om te restoren. En zelfs een nieuwe install lukt niet meer.
En omdat ik mijn schijf niet kan benaderen, kan ik ook geen format doen.

Ik heb al enkele uren gezocht op google en hier op tweakers, en deze fout komt een heleboel langs, maar niet in combinatie met sata schijven. En ook niet in combinatie met helemaal niet meer in windows kunnen komen, of setup draaien.

Ik heb al geprobeerd de bios-instellingen naar default te zetten. --> geen effect
Zoveel mogelijk bios-opties uit, zoals Lan, audio, USB e.d. --> geen effect

Specs:
asus a7v600
AMD Athlon XP 2800+, 333Mhz, 512Kb
Asus V9520 Geforce FX 5200, 256Mb
Western Digital Raptor 36.7Gb, 10Krpm, 8Mb, SATA
Kingston Dimm 512Mb DDR SDram PC3200
Creative Live player 1024
AOpen 300 Watt voeding

Hij heeft het dus ongeveer 4 dagen uitgehouden voordat de pc het opgaf.

Heeft iemand enig idee, wat dit kan zijn en heeft iemand een oplossing hoe ik mijn harde schijf weer kan benaderen? Ik heb nl geen andere pc's met SATA aansluiting.

Zou het misschien aan de voeding kunnen liggen?
Dit probleem heb ik een maand of twee geleden gehad ook gehad.
Intussen opgelost en wel via dit forum.
Ook via dezelfde GoT maar een andere topic; Asus A7N8X Deluxe met 2x sata.
Startdatum van deze topic is 26 december 2003

• leerling
papichulo schreef op 13 februari 2004 @ 20:42:
[...]

Dit probleem heb ik een maand of twee geleden gehad ook gehad.
Intussen opgelost en wel via dit forum.
Ook via dezelfde GoT maar een andere topic; Asus A7N8X Deluxe met 2x sata.
Startdatum van deze topic is 26 december 2003
Ik heb hier gekeken, maar de oplossing om die silicon driver 1.00.40 te gebruiken werkt natuurlijk alleen bij een Silicon chipset, terwijl om mijn mobo (a7v600) een VIA chipset zet.
Ik gebruik de nieuwste driver: 2.20e.

Weet iemand toevallig nog een andere oplossing. Ik heb ook een mailtje naar de helpdesk gestuurd van de computerzaak waar ik hem gekocht heb, maar volgens mij weten ze het daar ook niet, want ik heb nog steeds geen bericht terug(na halve week).

• leerling
Ik sta op het punt om mijn ASUS bord om te ruilen voor een MSI. Volgens mij is dat moederbord de bron van alle ellende...

• leerling
Ik ben mn pc nu al anderhalve week kwijt. Staat bij de zaak waar ik hem gekocht heb. Daar proberen ze hem te repareren, maar volgens mij wil dat ook niet echt lukken. Telkens als ik bel zeggen ze dat ze er mee bezig zijn en dat ze de volgende dag zullen bellen.

Maar nu hoorde ik dat het waarschijnlijk aan de sata controller op het moederbord ligt.
De Via controllers schijnen nog niet zo goed te werken met SATA schijven.

Dus wat kan ik het beste doen als hij het straks nog steeds niet goed doet?
Een ander moederbord vragen/nemen met een Promise controller. Schijnt wel goed overweg te kunnen met Sata.
Of zal ik gewoon een PCI Sata controller nemen. Maar heeft dit geen prestatieverlies? Dus minder snelheid oid?

• leerling
Ik heb gisteren de pc weer terug gekregen.
Na veel gezoek naar een floppykabel die ze er perongeluk uitgehaald hadden heb ik win xp opnieuw geinstalleerd en alles lijkt nu goed te gaan.

Het probleem was een kapotte SATA controller op het moederbord. Moederbord is nu vervangen. Was gelukkig nog garantie :)

Verwijderd

Ik heb afgelopen week hetzelfde probleem gehad. Geprobeerd Windows XP te instaleren maar kreeg dan ook de melding; BAD_POOL_CALLER.

Heb in paar dagen van alles geprobeerd. PC bijna helemaal kaal gestript. Andere oude HD geprobeerd (maar die gaf dan melding: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA). Maar melding bleef komen. Uiteindelijk nieuwe HD gekocht (S-ata Maxtor 160GB), nieuwe videokaart en reepje geheugen en nog steeds zelfde problemen.

Na uurtje op de bank hebben zitten balen kreeg ik opeens nog een idee en die bleek te helpen:

ik heb in de bios de optie VIDEO RAM CACHEBLE op Disabled gezet (staat standaard op ENABLED op het MOBO). Hierna werkte de installtie van XP weer perfect en draait alles nu weer super.

O ja: mijn moederbord is trouwens de: ABIT NF7-S v2.0
Pagina: 1