Vapochill? Nog interresant?

Pagina: 1
Acties:

• jantje112
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-02 11:36
Aangezien ik binnenkort een mycom systeem krijg (voor bij de adsl :)) Wou ik voor mijn eigen systeem iets leukers. Ik ben dus aan het kijken naar een 2e hands vapochill. Gezocht in V&A , marktplaats, ebay en 2ehands.

Echter is de vraag of deze nog wel nut hebben. De temperaturen zijn niet echt denderend en ik de vraag is dus eigenlijk of de hedendaagse processors nog wel nut hebben aan een stroometende vapochiller of dat het slimmer is om maar een snellere processor te kopen?

Dus keuze A:

Vapochill
prijs 2e hands 200 euro? Kan ze nog niet vinden helaas :(

optie B:

Waterkoelingsset voor rond de 200 euro, ik heb me hier niet op georienteerd maar ik ga ervan uit dat dit wel kan.

Optie C:
Goede luchtkoeler en verder niet zeuren :)
Prijs 50 euro

De bedoeling is dat er nu nog een athlon xp tbred b mee wordt gekoeld, straks een amd 64 (939 socket)

Wie zou mij kunnen vertellen of ik het geld beter in de zak kan houden of dat ik misschien toch maar moet sparen voor een prometia of water+pelt enz enz..

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
Kijk eens naar een prommeteia, die zijn iig bekender (ik weet niet of ie beter is maar wel sneller te vinden iig)

LinkedIn
BlackIntel

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Vapo .. tjsa. Koelen doet ie goed genoeg .. maar cores crushen doet ie graag ! Mijn oude vapo heb ik weggedaan nadat ik 2 xp's had gemolt

En zoek je een 1e of 2e generatie?

Ik gebruik nu overigens 'gewoon' waterkoeling .... voor 200 euro koop je een killer waterset

• jantje112
Prometia is net weer een slagje of drie duurder, dat die cores crusht.. Die a64 heeft een heatspreader..

Liefst trouwens een 2e generatie, alleen al vanwege eventuele errors.. :)

Verwijderd

als je hem koopt voor je A64 zou ik het geld houden want die dingen dingen worden met de standaard koeler iets van 30 graden :)
ik zou geen luchtkoeler kopen, dan zou ik het liever aan wc uitgeven, desnoods een cheapass van 75-100€ want dan heb je iig een stille pc :7

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 14:46 . Reden: typos ]

• jantje112
Het gaat mij eigenlijk om de volgende dingen,

De temps, looks en de patsfactor :)

Het lijkt me gewoon een leuk "speelgoedje" in vergelijking met een prometia die 400-800 euro kost..

Maar als ik er niets mee opschiet qua overklok is het natuurlijk minder. Helaas worden de systemen meer als vga koeler gebruikt tegenwoordig dan als CPU koeler.. 8)7

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online

Wimo.

Shake and Bake!

Waterkoeling heeft ook z'n charmes

Temps zullen nooit sub zero gaan .. Maar dat heeft ook weer voordelen. Daarbij ziet een aqua.computer setje er prachtig uit :D

Maar als je de max van je cpu wil testen.. ga dan een prom halen

Verwijderd

Wimo. schreef op 11 februari 2004 @ 14:54:
Waterkoeling heeft ook z'n charmes

Temps zullen nooit sub zero gaan .. Maar dat heeft ook weer voordelen. Daarbij ziet een aqua.computer setje er prachtig uit :D

Maar als je de max van je cpu wil testen.. ga dan een prom halen
hmm heb jij ooits us van een waterchiller gehoord?? of een peltier??
die krijgen je cpu wel onder nul...
en als je wc gaat halen kan je meteen een cpu blokje+pelt halen dat kost maar 10€ meer dan wanneer je alleen het cpu blokje haalt..
ik zou dus eerder voor een pelt gaan dan voor een prom omdat een prom gewoon super duur is voor die paar Mhz tov waterkoeling

• jantje112
Ik had zelf al de planning gemaakt..

Eerst Vapo.
Eventueel nieuwe case.
Dan water voor GPU en NB :)

Prom ligt gewoon niet in mijn budget. En nu ik mijn oude pc heb verkocht heb ik rond de 200 euro te besteden. Misschien iets meer maar niet het dubbele. Maar subzero heeft toch wel wat aanlokkelijks. _/-\o_

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:10

Epsilon

Vapochill is ongeveer even duur als een prom dus die vergelijking gaat niet op ;). Bij vapochill krijg je dan wel een kastje erbij.

Dat een vapochill cores crushed: ligt er gewoon aan hoe je er mee om gaat. Als je voorzichtig doet, er secuur mee om gaat, gaat er echt niets fout. Cores crushen doe je altijd nog zelf en niet dat ding. Nota bene, die dingen worden ook op videocards geschroeft en daar is de clip helemaal niet op gemaakt. En die cores gaan niet kapot.... Ligt dus aan de manier van handelen.

Vapochill is trouwens wel een leuke oplossing en koelt genoeg ;). -20 kan je wel halen met die dingen na een refill naar R507 oid.

Ze zijn niet zo krachtig als een prometeia, maar ook zeker wel leuk ;).

Voor 200 zul je deze waarschijnlijk neit hebben. Soms staan ze welles op e-bay voor die prijs, maar meestal wat meer. Een prommie kom je ook wel tegen voor een 400euro (niet in NL overigens, vaak in duitsland en in amerika is ie meestal NOG goedkoper).

Waterkoeling: voor 200euro kun je best een leuk setje samenstellen voor je cpu en GPU. Eventueel ook je NB voor een kleine meerprijs ;).

Lucht: Thermaright SP97, ben je ook van het gedonder af ;).
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 15:10:
[...]

hmm heb jij ooits us van een waterchiller gehoord?? of een peltier??
die krijgen je cpu wel onder nul...
en als je wc gaat halen kan je meteen een cpu blokje+pelt halen dat kost maar 10€ meer dan wanneer je alleen het cpu blokje haalt..
ik zou dus eerder voor een pelt gaan dan voor een prom omdat een prom gewoon super duur is voor die paar Mhz tov waterkoeling
Lijkt me niet....

Peltier kost 40 euro (226w)
dan een voeding van 80euro erbij

[ Voor 20% gewijzigd door Epsilon op 11-02-2004 17:09 ]

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-01 22:08
Als je voor lage tempraturen wil gaan zou ik een Prometeia nemen. Wanneer je gewoon een leuk systeempje wil hebben met goeie temps zou ik gewoon waterkoeling nemen. Het is maar net welke kant je op wilt.

• Haeg
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20-06-2023

Haeg

Water Chiller installed

Ze maken weinig herrie ze gebruiken weinig stroom ze zien er leuk uit vind ik,
zijn te tillen dus ook goed te vervoeren en ze worden toch ook flink koud.
Volgens mij best wel leuk spul.

• jantje112
Hmm.. Moeilijke keus. Ik zal eens kijken of ik er 1 goedkoop kan krijgen. :) Iig blij dat er reactie komt. De vapochill heb ik trouwens wel eens voor rond de 200 gezien. De Prometia is gewoon wel een beter produkt, dus misschien ook wel "leuk"

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:39
jantje112 schreef op 12 februari 2004 @ 23:52:
Hmm.. Moeilijke keus. Ik zal eens kijken of ik er 1 goedkoop kan krijgen. :) Iig blij dat er reactie komt. De vapochill heb ik trouwens wel eens voor rond de 200 gezien. De Prometia is gewoon wel een beter produkt, dus misschien ook wel "leuk"
Als je kan kiezen tussen een PROM en VAPO en ze zijn qua prijs gelijk zou ik zelf voor de VAPO gaan, gewoon vanwege de looks. Maar dat is natuurlijk geheel persoonlijk
Pagina: 1