Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
Ik voel me echt een noob met deze vraag maargoed

Ik kan overigens wel bestanden e.d. in de map zelf wissen en aanmaken.
[ Voor 12% gewijzigd door me1299 op 11-02-2004 14:29 ]
Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen
(Waarschijnlijk wordt dit probleem door automatische preview w2k of windowsmediaplayer veroorzaakt)
[ Voor 84% gewijzigd door djexplo op 11-02-2004 14:32 ]
'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'
Veilige modes werkt ook niet. Het ligt er echt niet aan dat de file in gebruik is. Chkdsk ben ik nu aan het draaien maar daar geloof ik ook niet zo in.djexplo schreef op 11 februari 2004 @ 14:30:
Veilige modes opstarten en map renamen. En als dit niet lukt eens chkdsk draaien om fouten van de hardeschijf te repareren.
(Waarschijnlijk wordt dit probleem door automatische preview w2k of windowsmediaplayer veroorzaakt)
Het is gewoon geen valide mapnaam. Maak zelf maar een een map aan met de naam 'mapje ' .. zie je dat werkt dus niet. Alleen werkt zo'n programma net wat meer lowlevel met api calls oid denk ik. En daardoor heeft hij die map toch vrolijk aangemaakt.
Vroeger bij windows 98 maakte ik gewoon een bootdisk, maar tegenwoordig is het ntfs en dan kan ik daar moeilijk met een win98 bootdisk opkomen.
Nog iemand een idee? Vroeger had ik wel een programmaatje die files kon deleten als windows het niet meer lukt. Dus misschien bestaat er ook zoiets voor renamen. Ik heb al gezocht maar ik kon niets vinden.
Chdsk heeft dus ook niet geholpen...
[ Voor 3% gewijzigd door me1299 op 11-02-2004 15:02 ]
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;120716
Mocht je niet zo lang kunnen wachten: boot je pc met een NTFS-bootdisk. Of anders even je HD in een andere pc gooien als secundary harddrive en dan renamen
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
In "dos" kan ik niet eens de map ingaan. En explorer bezet de file niet. En heel windows maakt gebruik van een standaard delete api call en doe doet het niet. Dus het maakt niet uit op wat voor manier ik hem delete.C-BAS33 schreef op 11 februari 2004 @ 15:22:
je moet de taak 'explorer' beeindigen en dan 'nieuwe taak', tik dan CMD. verplaats of hernoem hem in dos
Heel die tool die ze daar beschrijven staat niet op mijn win2k pro support tools directory. En met rmdir krijg ik de melding dat de directory niet leeg is terwijl ik net alles eruit heb gegooid. (wat dus wel gaat).elevator schreef op 11 februari 2004 @ 15:19:
Probeer eens te verwijderen zoals hier beschreven staat:
http://support.microsoft....aspx?scid=kb;en-us;120716
Ik geloof niet zo in plotsCis schreef op 11 februari 2004 @ 15:40:
Dit probleem heb ik ook wel eens gehad. Na een dagje was het probleem 'plots' verholpen.
Mocht je niet zo lang kunnen wachten: boot je pc met een NTFS-bootdisk. Of anders even je HD in een andere pc gooien als secundary harddrive en dan renamen

Hoe maak je in Gots naam een ntfs bootdsik dan? En een andere harddisk zou ook niets oplossen.
[ Voor 7% gewijzigd door me1299 op 11-02-2004 15:46 ]
Hmm - heb je geen posix.cab of iets dergelijks waar ze in staan? Iig noemen ze nog een andere methode op (die del \\.\C:\file\) die misschien zou kunnen helpen.DeathKnight schreef op 11 februari 2004 @ 15:45:
Heel die tool die ze daar beschrijven staat niet op mijn win2k pro support tools directory.
Verder zou je eigenlijk eens met ProcessExplorer (www.sysinternals.com)dan wel oh.exe (ResourceKit) moeten kijken om 100% jezelf ervan te veriffieren dat er geen enkel process is dat die directory vast houdt
Probeer eens met je windows installatie cd de recovery console uit. Misschien dat je daar wel de map kan renamen.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
elevator schreef op 11 februari 2004 @ 15:47:
[...]
Hmm - heb je geen posix.cab of iets dergelijks waar ze in staan? Iig noemen ze nog een andere methode op (die del \\.\C:\file\) die misschien zou kunnen helpen.
Verder zou je eigenlijk eens met ProcessExplorer (www.sysinternals.com)dan wel oh.exe (ResourceKit) moeten kijken om 100% jezelf ervan te veriffieren dat er geen enkel process is dat die directory vast houdt
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| C:\>del \\.\C:\aliens \ Kan \\.\C:\aliens niet vinden C:\*. Weet u het zeker (J/N)? j C:\>dir/p Het volume in station C heeft geen naam. Het volumenummer is 0892-B789 Map van C:\ 11-02-2004 15:16 <DIR> Aliens |
Ik weet 100% zeker dat het niet door een process komt, kijk maar:

Zoals ik al zei de bestandsnaam is totaal niet geldigd voor windows.
De naam alien begint nogal dubbelzinnig te worden
[ Voor 15% gewijzigd door me1299 op 11-02-2004 15:58 ]
1
| C:\>del \\.\C:\aliens \ |
Door het niet tussen quotes te zetten, heb je net alles in je \ gewist
Doe dus ten minste eventjes:
del "\\.\C:\aliens \"
In Gots naam zou je ff moeten googlenDeathKnight schreef op 11 februari 2004 @ 15:45:
Ik geloof niet zo in plots
Hoe maak je in Gots naam een ntfs bootdsik dan? En een andere harddisk zou ook niets oplossen.
http://www.google.com/sea...start=0&ie=utf-8&oe=utf-8
Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.
hehe, nee hoor alles staat er nog.DeathKnight schreef op 11 februari 2004 @ 15:54:
code:
1 C:\>del \\.\C:\aliens \
Door het niet tussen quotes te zetten, heb je net alles in je \ gewist
Doe dus ten minste eventjes:
del "\\.\C:\aliens \"
1
2
| C:\>del "\\.\C:\aliens \" Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. |
1
2
| C:\>del "\\.\C:\Aliens \" Het systeem kan het opgegeven bestand niet vinden. |
Helaas!
[ Voor 12% gewijzigd door me1299 op 11-02-2004 16:00 ]
DeathKnight schreef op 11 februari 2004 @ 15:59:
hehe, nee hoor alles staat er nog.
Probeer eens eenHelaas!
1
| DEL "\\.\C:\Al*.*" /P |
1
| del 'bovenliggende map' /s |
Wel eerst de rest van die bovenliggende map moven naar een andere map...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Hmm.. best wel vaag dit..elevator schreef op 11 februari 2004 @ 16:01:
[...]
[...]
Probeer eens eencode:- komt die alien dir dan wel voorbij?
1 DEL "\\.\C:\Al*.*" /P
1
2
| C:\>DEL "\\.\C:\Al*.*" /P C:\> |
Maar ook:
1
2
| C:\>del c:\* /p C:\> |
Hij zou toch wel iets moeten vinden?
Welke bovenliggende map??? En die map is verder al leeg.Swerfer schreef op 11 februari 2004 @ 16:04:
Probeer eens
code:
1 del 'bovenliggende map' /s
Wel eerst de rest van die bovenliggende map moven naar een andere map...
[ Voor 31% gewijzigd door me1299 op 11-02-2004 16:08 ]