[Word] plaatje gemakkelijk veranderen

Pagina: 1
Acties:

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 18:42
Ik wil een document gaan maken waar de gebruiker zelf een plaatje en een klein stukje tekst kan veranderen (de gebruiker moet een plaatje kunnen importeren en dan moet deze ongeveer de goede grootte hebben in het document).
Door een sjabloon te maken an de tekst gemakkelijk veranderd worden. Weet iemand of ik ook zoiets kan doen met een plaatje?

ps. Voor de duidelijkheid: het wordt een kalender met alle dagen van de maand. Daarboven staat de naam van de maand die veranderd kan worden en daarboven weer een plaatje die ook veranderd moet worden.

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Hier komt VBA bij kijken.
  1. Voeg een plaatje in d.m.v. een veld:
    Insert Field... -> Field Names: IncludePicture, Filename: c:\plaatjes\mijnplaatje.jpg, Data not stored with document: AAN, Preserve formatting during updates: AAN
  2. Maak een control die een macro start waarmee je de filename verandert d.m.v. een FileOpenDialog

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]

• SavageNL
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 31-08 18:42
Bedankt voor je bericht! Maar moet ik die FileOpenDialog ook in VBA opstarten of kan dat ook op een andere manier?

• KingRichard
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17-08 19:31

KingRichard

former Duke of Gloucester

Dat kan ook op een andere manier. :) Druk op ALT-F9 (laat veldcodes zien); daar kun je de bestandsnaam veranderen. Dit is natuurlijk niet erg gebruiksvriendelijk.
Word is nogal vervelend als je iets dynamisch met plaatjes wilt doen. Als je op een gebruikersvriendelijke manier een plaatje wilt laten kiezen, zul je aan het programmeren moeten. Tenzij iemand anders hier een briljant idee heeft... :P

a horse! a horse! my kingdom for a horse! (exeunt)
[got.profile] | [t.net.profile] | [specs]