Toon posts:

Probleem met speakers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb met een kabeltje mijn pc op mijn stereo setje aangesloten. Als ik echter muziek afspeel op mijn computer hoor ik alleen uit de linker box van de stereo geluid, de ander doet niks! De geluidsinstellingen veranderen helpt ook niet, dan krijg ik alleen uit de andere box geluid ( dus nog steeds uit 1 ).

Stereo setje: Sony CMT-CP100
Kabel: aan de ene kant een rode en een witte tulpstekker, aan de andere kant een 3.5 mm plugje voor in de pc

Weet iemand de oorzaak van dit probleem? En heel miscchien ook een oplossing?

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En wat gebeurt er als je de rode en witte tulpstekker omdraait? Dus links in rechts en vice versa? Werkt dan de andere luidspreker niet?

Indien nog steeds de rechter niet werkt, ligt het probleem aan je stereoinstallatie. Indien de linker dan niet werkt dan zit het probleem ergens voor je stereo. Mogelijk de kabel of de geluidskaart. Neem een hoofdtelefoon en sluit die aan op de uitgang van de geluidskaart die je gebruikt om naar de stereo-installatie te gaan. Hoor je nu wel beide luidsprekers, dan is de kabel die je gebruikte stuk.

Hoor je ook hier maar 1 kanaal dan is er of een instelling verkeerd (kijk de balance na van je geluidskaart) of is er een hardware defect (kapotte stekker bv) aan je geluidskaart.

Anyway, dit had je zelf eigenlijk ook wel kunnen bedenken... Heel veel moeite om het probleem te vinden heb je wel niet gedaan, niet? ;)

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Kan het niet terug vinden bij je post, maar heb je al een ander kabeltje geprobeerd ivm kabelbreukje?

Iets telaat....

[ Voor 9% gewijzigd door -Skyhawk- op 11-02-2004 14:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik een verlengkabel, wellicht heeft dat er iets mee te maken? ik heb de tulpstekkers al omgedraaid en de balans van de geluidskaart gecheckt. Als ik de balans helemaal naar de box zet die het niet doet, dan hoor ik helemaal niks meer.

Het ligt dus niet aan de balans. Ik heb ook net mn mp3 speler met dezelfde kabel op de stereo aangesloten, toen deden de boxen het wel....

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Begin nu eens met een eliminatietechniek zoals ik beschreef in m'n eerste bericht. Je spreekt over een verlengkabel? Laat die er eens tussenuit. Controleer de uitgang van je geluidskaart met een hoofdtelefoon. Enzovoorts. Controleer gewoon elke tussenschakel apart en zo kom je op eenvoudige wijze uiteindelijk tot het defecte onderdeel.

Wij kunnen van hier ook niet zien wat er mis gaat. Vooral niet als je in je openingspost allerlei cruciale informatie achterwege laat.