Toon posts:

FTP-Server icm Gamen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Demon 1024/512 verbinding met daaraan een vigor2200e router en daarachter 4 pc's hangen. (niets nieuws onder de zon ;)). Ik heb sinds kort van mijn fileserver een ftp server gemaakt. Keurig ingesteld dat deze nooit meer dan 50 kB/s mag gebruiken en na wat problemen met de router (firewall gebeuren) werkt alles nu perfect. Echter, als ik nu ga gamen vanaf een andere pc en iemand is bezig op de FTP, krijg ik een schommelende ping tussen de 20 en 180 ms. (CS in dit geval). Dat dit niet echt in dank word afgenomen door medespelers moge duidelijk zijn. Afijn ik mijn max upload op mijn ftp omlaag geschroeft maar het schijnt niet echt te helpen (naar 20 kB gezet, word iets beter maar schommelt nog steeds)

Is er uberhaupt een oplossing voor (behalve mijn ftp uit te zetten, dan heb ik stabiel ping +/- 25) of zal ik me er bij neer moeten leggen dat adsl niet voor dit gemaakt is?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 14:10:
Ik heb een Demon 1024/512 verbinding met daaraan een vigor2200e router en daarachter 4 pc's hangen. (niets nieuws onder de zon ;)). Ik heb sinds kort van mijn fileserver een ftp server gemaakt. Keurig ingesteld dat deze nooit meer dan 50 kB/s mag gebruiken en na wat problemen met de router (firewall gebeuren) werkt alles nu perfect. Echter, als ik nu ga gamen vanaf een andere pc en iemand is bezig op de FTP, krijg ik een schommelende ping tussen de 20 en 180 ms. (CS in dit geval). Dat dit niet echt in dank word afgenomen door medespelers moge duidelijk zijn. Afijn ik mijn max upload op mijn ftp omlaag geschroeft maar het schijnt niet echt te helpen (naar 20 kB gezet, word iets beter maar schommelt nog steeds)

Is er uberhaupt een oplossing voor (behalve mijn ftp uit te zetten, dan heb ik stabiel ping +/- 25) of zal ik me er bij neer moeten leggen dat adsl niet voor dit gemaakt is?
Ben bang dat het gewoon niet gaat. Hoewel je de upload laag zet van de ftp is de dataoverdracht wel constant, hij zendt constant uit, dus ook op momenten dat CS wil zenden. Met gamen ligt die zooi gewoon heel gevoelig, dus ben bang dat het niet zal gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Mja had al zo'n vermoeden :(

Verwijderd

Ja ik heb er niet veel verstand van hoor, maar ik denk dat dat het is. Misschien iemand die zeker weet hoe het zit?

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

dit moet toch prima gaan hoor, als ik met mijn 320kbps up zo'n 20kb/s gebruik door te uppen naar ftp's en dergelijken kan ik nog gewoon spelen met ping 20/30

[ Voor 6% gewijzigd door Wolfboy op 12-02-2004 03:19 ]

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• kiwinick
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-01-2021
Gebruik je bandbreedte beperking aanwezig in ftp server van IIS?
Want die werkt niet goed in jouw situatie, Serv-U ftp server kan dit wel aan.

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Probeer het eens met het progje NetLimiter. Hiermee kun je ook je bandbreedte mee beperken en hij werkt goed.

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik bandbreedte beperking van Serv-U. Ik ga netlimiter eens proberen

• stretch
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 12:32
kiwinick schreef op 12 februari 2004 @ 03:21:
Gebruik je bandbreedte beperking aanwezig in ftp server van IIS?
Want die werkt niet goed in jouw situatie, Serv-U ftp server kan dit wel aan.
Waar kan ik dat vinden??
Ik had Netlimiter draaien maar op de een of andere manier gooide deze roet in het eten. Mijn FTP was niet benaderbaar maar na de-install weer wel.

Vandaar dat ik mij afvroeg of je binnen IIS ook een bandbreedte kan beperken.
Tot zover heb ik het nog niet kunnen vinden...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Met een upload van max 20 KB, moet je toch echt wel gewoon kunnen gamen. Ik kan dat ook, icm serv-u. Ping is wel heel iets hoger, maar nog wel goed (30-45).
Pagina: 1