[XP Pro / ME ]share mislukt

Pagina: 1
Acties:

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:10
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende:

Bij mij thuis heb ik een klein netwerkje opgezet ( WLAN @ 54 MBps :+ ), met daarin 3 PC's:

- eigen machine
- machine van zus
- machine van ouders

We hebben een ADSL verbinding geshared, maar dat is even overbodige info.

Nu wil mijn zus het volgende hebben:

Op mijn PC heb ik net een S-ATA schijf van 200 GB gehangen. Daarop staat info over haar opleiding, die zij via het LOI aan het volgen is. "Waarom staat dit niet op haar eigen schijf ?", omdat haar eigen PC maar een HD bevat van 2,1 GB :'(.
Deze schijf is 76% vol.

Nu wil zij dus data op mijn schijf zetten. Dit is op zich niet zo moeilijk voor elkaar te krijgen. Ik maak een netwerkshare aan en plaats de snelkoppeling op haar buroblad. Echter nu het volgende:

- Ik kan netjes de share aanmaken op mijn PC
- ik kan de snelkoppeling op haar buroblad zetten
- als zij echter de snelkoppeling aanklikt, krijgt ze te zien, dat er geen verbinding kan worden gemaakt. "De schijf waar de share naar verwijst, is momenteel niet bereikbaar".

Ik heb alles al geprobeerd:
- via google gezocht
- bij GOT in FaQ gezocht
- share opnieuw aangemaakt
- gekeken of mijn PC wel goed verbonden is via het netwerk ( = OK )
- gekeken of haar PC wel goed verbonden is via het netwerk ( = OK )
- geen enkel password of username erop gezet ( helemaal niks erop gezet )
- gekeken of de router iets niet door laat ( E-Tech WRTL03 ) ( niks te vinden )
- gekeken of mijn zus wel alle rechten heeft op de share ( = staat helemaal goed, volledige toegang )

Ik kan wel een share op haar PC bereiken, maar zij op geen enkele mogelijke manier die van mij.

Mijn specs:
AMD 2200+
512 MB
Win XP Pro NL ( origineel + compleet geupdate )
1 x 120 GB IDE schijf ( NTFS )
1 x 200 GB S-ATA schijf ( FAT32 ), dit is dus de "doel schijf"
E-Tech WLAN
Haar Specs:

P3 500 MHz
2,1 GB HD
256 MB intern geheugen
Win ME NL ( origineel + compleet geupdate )
E-Tech WLAN

Als test wou ik ook uitproberen om via een of ander login script / batch bestand kijken of ik een share aankan maken:

<code>
net use k: \\mijn_pc\share
</code>

Ik weet alleen niet, of bovenstaand wel correct is, maar goed. Dat is een zorg voor later.
Allereerst wil ik weten, waarom dit share niet wil werken.. :'( 8)7

Ik heb dit hier gepost, omdat het volgens mij een probleem is tussen Win XP Pro en Win ME. Mocht het niet zo zijn, dan graag een schopje..

[ Voor 5% gewijzigd door nextware op 11-02-2004 14:08 . Reden: info toegevoegd ]

Verwijderd

Hoe staan je ip adressen ingesteld? en je subnetmask?

• nextware
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 14:16:
Hoe staan je ip adressen ingesteld? en je subnetmask?
Mijn ip adressen staan als volgt ingesteld:

Router: 192.168.1.100 ( deelt GEEN DHCP uit )
PC zus: 192.168.1.105
Eigen PC: 192.168.1.106
PC ouders: 192.168.1.107
Magicolor DeskLaser 2: 192.168.1.108
HP Laserjet 1500N: 192.168.1.109

Subnet: 255.255.255.0

Verwijderd

Je eigen Pc maakt verbinding met het internet, heb je die internet verbinding gedeelt?.
Zoja kan de pc van je zus wel verbinding maken met internet?, kan dat wel dan is je netwerk ok.
Maar heb je waarschijnlijk geen gedeelde map ingesteld met de nodige rechten.

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Verwijderd

Kun je van de PC van je zus een PING uitvoeren naar jou pc?
Dus in DOS shell 'ping 192.168.1.106' geeft een reply?
\\192.168.1.106\sharenaam intikken in de browser werkt ook niet?
Staat de firewall aan of uit in windows XP?
Ik moet toegeven dat ik niet echt weg ben van Windows ME (zoieso niet van Windows :().....

Probeer maar effe....Suc6

• nextware
Beide PC's hebben een internet verbinding
Ik kan van en naar beide PC's pingen. Ik krijg ook netjes een reply ( TTL 64 )

Als ik in de browser het adres van de share intyp, krijg ik dezelfde melding als genoemd in de openingspost.

De firewall van Windows XP staat uit, in de firewall van Zone Alarm Pro staat ook niks verkeerd. Daar staat, dat het IP-adres toegang heeft tot mijn PC.

Ik heb zelfs net geprobeerd om via RDP het voor elkaar te krijgen, maar daar wordt de schijf niet eens gevonden. :X :?
Alle rechten staan goed, mijn zus is zelfs administrator van mijn PC ( naast mij uiteraard :Y) ).

Ik heb zelfs mijn S-ATA controller opnieuw geïnstalleerd, ook zonder succes.

Ik heb gekeken, of er in Win ME NL niet iets te vinden is hierover, maar daar is ook niks over te vinden.

Beide PC's zijn gescand of virussen, trojans, spyware, etc. Niks te vinden ( gelukkig ).

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 14:26:
Je eigen Pc maakt verbinding met het internet, heb je die internet verbinding gedeelt?.
Zoja kan de pc van je zus wel verbinding maken met internet?, kan dat wel dan is je netwerk ok.
Maar heb je waarschijnlijk geen gedeelde map ingesteld met de nodige rechten.
Maak zelf gebruik van een switch PC1 WinXP PRO internet, PC 2 WinMe en PC 3 met WinXP, hiermee geen problemen.
Pc 2 en Pc 3 krijgen automatisch een IP, denk om de de WORKGROUP die moet hetzelfde zijn.

Verwijderd

.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 14:50 ]

• nextware
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 14:47:
[...]

Maak zelf gebruik van een switch PC1 WinXP PRO internet, PC 2 WinMe en PC 3 met WinXP, hiermee geen problemen.
Pc 2 en Pc 3 krijgen automatisch een IP, denk om de de WORKGROUP die moet hetzelfde zijn.
De werkgroep heb ik ook al bekeken. Is op alle PC's hetzelfde... Ik ga vanavond nog effe proberen. Mocht het nu niet werken, dan mik ik Windows ME eraf en gaat er Windows XP Pro op :(
Maar verdere suggesties blijven natuurlijk welkom, want als ik moet gaan formatteren, is mijn zus een boel gegevens kwijt, en das niet de bedoeling })

Verwijderd

Heb je de rechten op jouw pc wel goed ingesteld , ( Write )??

Want bij mij lukt het wel thuis , zelfs als de andere pc Windows 98 heeft :P

Verwijderd

Bij jouw pc , als je de schijf shared ,moet je wel aanvinken (Allow network users to change my files)

Verwijderd

Heeft waarschijnlijk met username + password te maken.

Bij ME kan je als het goed is zonder password aanmelden, op xp niet.

Je moet ervoor zorgen dat op beide pc's dezelfde accounts staan met hetzelfde wachtwoord.

Dus op PC met ME
username = zus
password = 1234

dan ook op PC XP dezelfde accoutn aanmaken.
username = zus
password = 1234

En dan natuurlijk op de XP PC toegang geven voor gebruiker zus.

• nextware
Bovenstaand is ook allemaal gedaan.

Het is in feite opgelost. Kheb een backup gemaakt van alle data die op de schijf stond, heb alles geformatteerd en heb Win XP Pro erop gezet.
Niewe, iets grotere ( 20 GB :+ ) HD erin gezet, waar dus nu Win XP Pro opdraait.

Nu kan ik wel netjes de share bereiken.. waarom het met win ME niet gelukt is, zal nu een raadsel blijven.

Dank voor de reacties !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Birk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-02-2019
nextware schreef op 11 februari 2004 @ 18:58:
Bovenstaand is ook allemaal gedaan.

Het is in feite opgelost. Kheb een backup gemaakt van alle data die op de schijf stond, heb alles geformatteerd en heb Win XP Pro erop gezet.
Niewe, iets grotere ( 20 GB :+ ) HD erin gezet, waar dus nu Win XP Pro opdraait.

Nu kan ik wel netjes de share bereiken.. waarom het met win ME niet gelukt is, zal nu een raadsel blijven.

Dank voor de reacties !!! _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
Beetje late reactie maar ik heb een hekel aan draaidjes met een probleem maar geen oplossing...

Ik zit momenteel met een soort gelijk probleem alleen draaid de computer geen Win Me maar Win 2k...

Hieronder is een ander topic over dit probleem terug te vinden :
elevator in "Geen toegang tot default shares als C$, ..."

[ Voor 13% gewijzigd door Birk op 10-05-2004 20:09 ]

Dyslexie | Linux | MoZilla | OpenOffice

Pagina: 1