Toon posts:

[PHP] delete record d.m.v. link in tabel

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een scriptje gemaakt dat gegevens uit een mysql database haalt. Allemaal hardstikke mooi, maar nu wil ik er een link of een knopje naast hebben waarmee dat record verwijderd word. Ik heb echter geen idee hoe ik dit voor elkaar moet krijgen. Kan iemand mij hier mee helpen?

Voor de volledigheid, het scriptje. Op de plaats waar nu 'unavailable' staat, moet de link/knop komen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
<html>
<body body bgcolor="#ffcc66">
<?php

$db = mysql_connect("localhost", "root");

mysql_select_db("tblCijfers",$db);

$result = mysql_query("SELECT * FROM tblcijfers",$db);

echo "<table border=0>\n";

echo "<tr><td>Naam</td><td>&nbsp;</td><td>E-Mail Adres</td><td>&nbsp;</td><td>Cijfer</td><td>&nbsp;</td><td>Verwijderen</tr>\n";

while ($myrow = mysql_fetch_row($result)) {

printf("<tr><td>%s %s</td><td>&nbsp;</td><td>%s</td><td>&nbsp;</td><td>%s</td><td>&nbsp;</td><td>unavailable</td></tr>\n", $myrow[0], $myrow[1], $myrow[2], $myrow[3]);

}

echo "</table>\n";

mysql_close($db);
?>
</body>
</html>

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 13:54 ]

• KorZijl
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 30-11-2021

KorZijl

errare humanum est

In het kort:
1) Bedenk de SQL code om dát ene record te verwijderen (hint: "where")
2) Link het knopje voor het verwijderen van dat record naar het uitvoeren van die SQL code.

Zoek ook eens op google/GoT, want er zijn uiteraard genoeg mensen geweest met hetzelfde probleem. Probeer een tutorial te vinden over PHP/MySql, daar staat zoiets exact in ;).

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Standaard SQL : delete from.... where
Formuliertjes moet je ook mee overweg kunnen aangezien dat standaard HTML is.
En je verwijder SQL statement baseren op de informatie die je terug krijgt via dat form moet je toch echt zelf kunnen bedenken.

Daarnaast komt jouw post bij mij over als een scriptrequest. (ie: hier is mijn code, geef mij de rest..)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Dit topic is gesloten.