Partitie Tabellen beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
Ik heb hier een serieus probleempje;

Situatie eerst; Dual boot Win XP home - Linux Suse 8.0
Omdat ik Linux nt echt veel gebruik wou ik linux er af doen; dus gwn ff Part Mag geinstalleerd en gewoon geopend (!) Hersteldiskette had ik (nog) niet aangemaakt.
De volgende dag: Startr pc op en krijg alleen;
<Grub>
Waar ik dan vanalles kan ik doen, maar niets werkt eigenlijk.
Grub is denk ik dus mijn botloader ofzo weet nt juist meer
Daarna dus met Xp cdtje opgestart, daar de linux partities mee weggedaan en alleen C D en F schieten dus nog over.
Maar nu, als ik opstart krijg ik alleen; "error (of onjuiste ofzo, weetnt meer letterlijk) Partition Tabel" en als ik XP op een andere partie wil installeren (heb nu dus ruimte over die niet gepartitioneerd is) dan moet ik dus ook herstarten en krijg ik gwn in het nederlands; partitie tabel ongeldig

Wat moet ik doen (alles formateren is geen optie - muziek - games - school :-( - bijna geen backups - domme ik)

MEt de winXP cd ook al R v herstellen gedaan en nieuwe MBR geschreven en Win ingstaeld als standaard voor op te starten maar zonder resultaat.
Bij scan van daaruit zegt hij 'schijf beschadigd' en slacht MBR zegt hij ook.

Kan ik mn bestandjes nog redden ? Of hoe kan ik mss tijdelijk in WIn geraken ofzo ?
WIn98 wou ook nt.
Ja .. al zot gezocht ..

[ Voor 6% gewijzigd door Tofu op 11-02-2004 13:47 ]

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hm, het makkelijkste is even je schijf aan een werkende Windows machine hangen en alles kopiëren. Vervolgens je originele schijf leegmaken en opnieuw partitioneren. Als je geen andere Windows bak in de buurt hebt kun je ook gewoon een lege schijf aan je pc hangen (originele schijf voor de zekerheid even loshalen) en daar Windows op zetten. Je kan daarna je oorspronkelijke schijf er aan hangen en je data redden.

Overigens is het goed mogelijk dat je met een partitioneertooltje (bv. Ranish) de boel nog in orde krijgt, maar er is een reëel risico dat je ondertussen toch je partitietabel verder molt en nog verder van huis geraakt.

• Tofu
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 05-10-2024
bedankt,
Het is gewoon gelukt met nog wat met fdisk te klooien, ik denk dat er iets met "actief zijn" is misgelopen ofzo. Moet nu juist nog eens die opstartlijst wegrkijgen (staat nu 3maal zelfde win :-D) en een nieuwe partitie maken. Maar dat lukt me wel. Ben ongeloofelijk opgelucht. Ik ga dadlijk toch s alles moeten backupen. (60Gb op cdtjes zetten :-( - jammer dat mn ipod maar 9.25 is) Toch bedankt!