Toon posts:

PC Freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik heb nu sinds kort het probleem dat mij pc ineens freezed op allrelij willekeurige momenten. Wat me op is gevallen is dat het vooral vastloopt als er veel van de CPU gevraagd wordt. Bijvoorbeeld als ik iets encode met Lame dan loopt ie op zeker vast. Zolang mijn pc niet al teveel werk hoef te verrichten lijkt het allemaal goed te gaan. Maar aan de andere kant, het branden van een dvd gaat weer prima (op 4x). Ik heb ook al met wat benchmarks geprobeert mijn systeem vast te laten lopen (SiSoft) maar daarmee krijg ik het niet voor elkaar. Het enige waar die echt op vastloopt is lame en voor de rest willekeurig. Ik zal hier nog ff een lijstje met specificaties geven. AMD Athlon XP 1800+, MSI K7T266 Pro2, 256MB DDR (PC2100), 1x80Gb Seagate, 1x40Gb Maxtor, Windows XP Professional (Net opnieuw geïnstalleerd omdat ik eerst dacht dat het daaraan lag). Ook heb ik al gechecked op virussen. Heeft iemand misschien een idee waar het probleem ligt? En hoe ik dit eventueel zou kunnen oplossen? Alvast Bedankt!

• Hazuki
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-05 19:02

Hazuki

On my Suzuki

Klinkt als brak geheugen.

Koekie?

Verwijderd

Topicstarter
is er een mogelijkheid om dit op te lossen zonder het te vervangen?

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 02-08 15:24
Even testen met Memtest86 (of wat was het getal ook al weer exact? :P ).
Ik heb ook een ker een PC van iemand gekregen die telkens willekeurig vastliep en deze had o.a. brak geheugen. Na het vervangen van het geheugen was het probleem nog niet verholpen en heb ik dus het moederbord vervangen.
Allicht licht houw probleem dus ook wel aan je moederbord of processor.

• gvdh81
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 18:15

gvdh81

To got or not to got..

ja, ga met je pc naar een computer boer en laat er een ander reepje inzetten...

(die had je zelf ook kunnen bedenken)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas nog geen succes gehad met het oplossen van het probleem, heb gister nieuw geheugen gekocht en erin gezet (512Mb Kingston) maar het probleem is nog steeds niet verholpen. Ook heb ik de geluidskaart en de netwerkkaart eruit gehaald om te zien of dat het misschien was, maar helaas nog steeds hetzelfde probleem. Waarschijnlijk is het dus de CPU, Mobo of Grafische Kaart (Geforce 2 MX) of is er nog iets anders dat ik misschien over het hoofd heb gezien? Bedankt voor de reacties trouwens!

• Cruise Control
  • Laatst online: 26-07-2024
Wat zijn je temps?

Wat heb je voor voeding?

Heb je de FAQ al gelezen?

• yeroen1979
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04-2025

yeroen1979

noh, ik ock!

Op je VGA kaart zit ook geheugen, dus probeer es een andere vga kaart.

A-Open H-700b Epox 6RDA+, XP 3200+ Spire Whisperrock IV, 2x 1Gb ddr400 dual channel MSI Geforce FX5600XT, 3x NEC DVDRW (3540A,3550A, 4551A)1x 200GB Sata, 1x 250GB sata, 1x 120GB sata. Win XP prof.

• CyberTijn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 16:00
Misschien is het verstandig om allebei die schijven eens te controleren, van Maxtor heb je Powermax, en van Seagate is er ook een tool beschikbaar die je schijf helemaal controleert. Het zou me niks verbazen als dat het probleem is namelijk

• jeroen-v
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-01 20:50
of effe je BIOS updaten als je nog niet de nieuwste hebt, dat wil ook nog wel eens helpen..

Verwijderd

Ik heb PRECIES het zelfde mobo en PRECIES het zelfde probleem. Ding heeft twee jaar feiloos gewerkt en nu continu hangen. Begon een maand of wat geleden met een hang heel af en toe, geheugen getest, nieuwe bios, clean install me de laatste drivers. Temps gechecked, ook niks mis mee. De laaste tijd is het echt onwerkbaar geworden, kan niks meer doen zonder dat het hangt.

Een maat van mij heeft ook het zelfde mobo en had ook dit probleem en die heeft ondertussen een nieuwe mobo gekocht waarmee het probleem verholpen is.

Ik ga binnenkort m'n mobo eens goed bekijken omdat ik vermoed dat ik van die gare condestators heb. Ik heb wel eens een verhaal gehoord over een gestolen formule van condensatoren waar een foutje inzat waardoor ze na een tijdje instabiel worden. Je kan ze herkennen omdat ze bol worden of zelfs exploderen.

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-08 15:44
Verwijderd schreef op 22 maart 2004 @ 09:54:
Ik heb PRECIES het zelfde mobo en PRECIES het zelfde probleem. Ding heeft twee jaar feiloos gewerkt en nu continu hangen. Begon een maand of wat geleden met een hang heel af en toe, geheugen getest, nieuwe bios, clean install me de laatste drivers. Temps gechecked, ook niks mis mee. De laaste tijd is het echt onwerkbaar geworden, kan niks meer doen zonder dat het hangt.

Een maat van mij heeft ook het zelfde mobo en had ook dit probleem en die heeft ondertussen een nieuwe mobo gekocht waarmee het probleem verholpen is.

Ik ga binnenkort m'n mobo eens goed bekijken omdat ik vermoed dat ik van die gare condestators heb. Ik heb wel eens een verhaal gehoord over een gestolen formule van condensatoren waar een foutje inzat waardoor ze na een tijdje instabiel worden. Je kan ze herkennen omdat ze bol worden of zelfs exploderen.
Je kickt het topic ;)

Maar goed,

Ik heb ook last van dit probleem gehad, en het waren idd mijn condensatoren, bij mij kwam er zelfs troep op te staan.
Ik heb er nog foto's van.

Let op ze zijn 1600x1200 maar ik resize ze wel ff naar 640x80 :)

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/duid1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~rsaveur/duid2.jpg

[ Voor 10% gewijzigd door Roberto op 22-03-2004 11:05 ]

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 10:06

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Elko's vervangen IS mogelijk, met een goede soldeerbout en de juiste spullen.

• Joen
  • Laatst online: 02-08 15:24
Dan heb ik zo iets van: nieuwe mobo kopen ;) :P
Vooral omdat ik niet zo vaste hand heb voor het solderen en verder ook geen verstand van dat soort kleine electronica heb. ;)

[ Voor 58% gewijzigd door Joen op 22-03-2004 12:07 ]

Verwijderd

Was dit ook een MSI K7T266Pro2?
RS_003 schreef op 22 maart 2004 @ 10:56:
[...]

Je kickt het topic ;)

Maar goed,

Ik heb ook last van dit probleem gehad, en het waren idd mijn condensatoren, bij mij kwam er zelfs troep op te staan.
Ik heb er nog foto's van.

Let op ze zijn 1600x1200 maar ik resize ze wel ff naar 640x80 :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Pagina: 1