Toon posts:

videokaart of iets anders??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heb de volgende configuratie gebouwd:
kast: miditower 420w
mobo: MSI 875P Neo -FIS2R
processor: Intel P4 2800mzh
geheugen: Kingston 512mb ddr400
videokaart: Asus geforce 5200 128mb 8xagp
dvd speler: merkloos
cd rw: sony 24X/10X/40X
monitor: compaq 17inch / S720
keyboard: Microsoft multimedia keyboard 1.0a
mouse: logitech wireless optical
------------------------------
XP pro geinstaleerd incl sp1, probleem: af en toe valt met het opstarten van een aplicatie of IE of een nieuwe pagina, het beeld ca 0,5 sec helemaal weg en dan komt het weer terug.

Kan het zijn dat de videokaart niet goed is of de bios instellingen of iets anders?

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zijn dat dan geen resolutieaanpassingen? Of kleurendiepte oid? :)

Verwijderd

valt je PC ook uit? dat had ik laatst ook, maar ook dat mijn monitor geheel uitviel ... ik heb mijn kast (met dus voeding) vervangen, en nu nergens meer last van :)

Verwijderd

Topicstarter
nee de kast valt niet uit alleen de monitor.

kan het iets met bios instellingen te maken hebben of dat er een pci slot bezet is wat met agp gedeeld wordt?

of moet er ergens het aantal x agp ingesteld worden?

Verwijderd

Topicstarter
heb nu ook al een andere monitor geprobeerd en die heeft hetzelfde probleem, 1e monitor ook op andere pc aangesloten, geen problemen, ligt dus in elk geval niet aan de monitor.

blijft volgens mij de nieuwe videokaart (asus geforce 5200) over of de biosinstellingen van het mobo (msi 875p neo) of mischien zelfs wel XPpro instellingen.

monitor blijft af en toe een fractie van een seconde wegvallen, beeld geheel zwart, kast valt niet uit.

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-08 18:08
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 01:07:
heb nu ook al een andere monitor geprobeerd en die heeft hetzelfde probleem, 1e monitor ook op andere pc aangesloten, geen problemen, ligt dus in elk geval niet aan de monitor.

blijft volgens mij de nieuwe videokaart (asus geforce 5200) over of de biosinstellingen van het mobo (msi 875p neo) of mischien zelfs wel XPpro instellingen.

monitor blijft af en toe een fractie van een seconde wegvallen, beeld geheel zwart, kast valt niet uit.
Je voeding zal het niet zijn die heeft genoeg power en zoveel stroomvreters heb je niet. Kan je er verder niet mee helpen.

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 09:50
grappig heb een topic geopent en deze gemist met het zelfde probleem:

Mijn config:
  • - geforce 3 - iiyama VM 1451 - detonator 53.03
  • - Kast + 431 watt voeding enermax - Asus p4te mobo - p4 1.8 - 512mb RDRAM - 160 gb + 60 gb hdd's - sb live - 3x 12x2 fans - 1x hdd fan - brander - cdrom - fdd
en kan zelfs gebeuren in mirc als je echt niet van resolutie of kleuren diepte aan het veranderen bent...

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja is wel toevallig, alleen hoe lossen we het op? Want ik weet het echt niet meer.

• Lord_T
Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 01:18:
ja is wel toevallig, alleen hoe lossen we het op? Want ik weet het echt niet meer.
ik weet het ook niet.... vandaar mijn topic... als het hardware is dan gaat mijn monitor gewoon naar IIyama.
Of mijn video kaart de vuilnis in :(

edit:
het gebeurt trouwens nooit tijdens games... alleen in windows environment.

[ Voor 18% gewijzigd door Lord_T op 12-02-2004 13:17 ]

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

• RvL
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-08 22:41

RvL

Probeer eens een andere videokaart, dan weet je snel genoeg. Als dat geen oplossing biedt, kun je altijd verder gaan door een andere voeding te proberen of een andere monitor aan te sluiten.

Liefde maakt een smal bed breed!
Nu de dekens nog...

• Lord_T
dit gebeurde bij een vriend van me ook met andere videokaart

edit: die heeft nu fx5200 en had mx440 ofzo

[ Voor 29% gewijzigd door Lord_T op 12-02-2004 14:32 ]

• RvL

RvL

Bij een vriend van je, met jou monitor? Of op zijn systeem/monitor?

Anders weet je waar het aan ligt natuurlijk. Dan ligt het aan de monitor. En dan waarschijnlijk aan iets met de hoogspanning waardoor de spanning van je beeldbuis wegvalt.

Nu de dekens nog...

• Lord_T
nee die heeft exact hetzelfde type monitor met dezelfde problemen....
Ook op dezelfde dag gekocht enzo ;)

verder net IIyama gebeld... en de td zei het volgende:
Als het alleen onder windows gebeurt en niet tijdens spellen zal het wel aan software liggen of je videokaart...

probleem was bij hen onbekend...

• RvL

RvL

dus test het eens. Alleen door te testen kom je iets te weten. Tenzij je speciale gaven hebt ;)

Nu de dekens nog...

• Rusty
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 13:57
Klinkt zoals vele al gemeld hebben alsof er een aanpassing in resolutie of kleurdiepte gebeurt. Ik zelf heb precies hetzelfde als ik windvd opstart.

3 x Marstek Venus 5.12KW V151. CT003 V114 en HW P1

• Lord_T
maar bij mij gebeurt dit rustig tijdens mirc... als je van kanaal wisselt :S

En kan rustig dagen meevallen maar dan ploef valt je monitor weer uit en dan ploef springt die weer aan....

en vreemde is dat je dan dus juist niet met reoluties of kleuren dieptes aankloot..

winkel: regenboog zegt dat het toch wel aan de monitor zal liggen... misschien iets in een serie ofzo...

iiyama mocht ik hem van langs brengen maar die zitten wel bij schiphol en ik in maastricht...

• RvL

RvL

Nogmaals, laatste keer dat ik het zeg: TESTEN!! Test het eerst eens voordat je vanalles gaat vervangen!

Ik dacht een tijd terug dat het geel uitslaan van mn monitor aan mn videokaart was te wijten. Dus een nieuwe videokaart. Was even weg, maar kwam dus gewoon weer terug omdat het aan de monitor lag.

Misschien ligt het wel helemaal niet aan de monitor, maar aan de voeding of aan de videokaart. Hell, wie weet wel ergens een klein kabelbreukje.

Je moet het zelf weten hoor, maar zeker omdat je in Maastricht zit en de monitor naar Schiphol moet zou ik eerst testen.

Nu de dekens nog...

Verwijderd

Topicstarter
Is er dan software ergens te downloaden om het te testen?

• RvL

RvL

software :?

Je kan toch gewoon testen of het met een andere videokaart wel goed gaat. Dus huidige videokaart eruit (ook drivers verwijderen), andere erin en een tijdje uitproberen. Hetzelfde geldt voor een andere voeding.

Is het dan nog niet verholpen, dan heb je tenminste wat zekerheid dat het aan je monitor ligt.

Nu de dekens nog...

Pagina: 1