Toon posts:

Edimax 6104K Webserverprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het bereiken van mijn webserver van buiten de Router. Ik heb de volgende configuratie:

Router: BR6104k(met nieuwste firmware).
Webserver: Linux Redhat 9.0 met standaard Apache.

De webserver werkt op de linuxcomp zelf prima(bij localhost geeft ie de testpagina weer).

Ik heb in de router oa. Port forwarding en Virual server geprobeerd. Ik heb de instelling ingesteld zoals die in de manual staat weergegeven.

Ik probeer niet via mijn eigen public ip de webserver te testen, ik heb hem laten testen door mensen van buiten mijn router(Ik heb "Het Grote Poortmapper" Faq gelezen).

Iemand een idee hoe dit komt / of ook dit probleem gehad?

De router werkt trouwens verder redelijk(internet doet het) en ik heb verder geen wijzigingen aangebracht in Linux.

Alvast bedankt voor de hulp,

Alpha[AG]

Verwijderd

Heb je Apache ook zo ingesteld dat deze requests vanaf het internet aanneemt, luistert hij ook op je externe IP-adres?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb dat niet gewijzigd in de conf-file in Apache. Ik moet hem dus gewoon naar mijn public Ip laten luisteren?

Bedankt voor de reply!

Verwijderd

Topicstarter
Het is helaas toch nog niet gelukt.

Ik heb de httpd.conf file op verschillende manieren geprobeerd(luisteren naar public Ip, Lan Ip, etc) maar het heeft geen effect, de webserver blijft onbereikbaar van buiten de router. Ik heb in de router nu alleen de virtual Server ingesteld(oa. Private lan Ip, beide ports op 80 en als protocol Tcp). Volgens mij is dit correct. Tevens heb ik in Linux een static Ip ingesteld, het staat namelijk in de router dat het nodig is om de virtual server goed te laten werken.

Als ik het LuisterIp probeer in te stellen op mijn public Ip krijg ik een foutmelding tijdens herstarten van de server.

Alvast bedankt voor de hulp!

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Je zou de webserver in een DMZ kunnen plaatsen. Zie handleiding.

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Het is al gelukt!!

Oorzaak, default firewall instellingen Linux.

Bedankt voor alle replies.
Pagina: 1