[Gentoo + VMware] Virtual Hdd = 0

Pagina: 1
Acties:
  • 20 views sinds 30-01-2008

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
ik zit met een probleempje, ik begin eindelijk Linux een beetje te snappen , en wilde dus dmv VMware GEntoo installeren, maar als ik dat dus wil doen is me hdd maar 0, waar kan ik de space specificeren voor een virtuele disk van VM ware

bij voorbaat dank

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

als je nou fijn de wizard gebruikt, en leest wat je klikt kan je op een gegeven moment aangeven hoe groot je hd is is.

het feit dat op jouw harde schijf je vmware disk 0 bytes is, maakt geen bal uit. Vmware alloceert niet meteen alle ruimte.

RTFM, lees de faq, gebruik de search

If you choose to criticise you choose your enemies

• CrankyGamerOG
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:21

CrankyGamerOG

Assumption is the mother.....

Topicstarter
ok sorry, maar is zon reactie nou nodig ?
nee ik ben geen tweaker, nee ik ben niet zo slim als menig ander hier
maar leer wel elke dag wat bij, en dan vind ik niet dat zon reactie op zn plaats is

maar iig bedankt voor je reactie

----edit------------
Emmeau schreef op 11 februari 2004 @ 12:54:
als je nou fijn de wizard gebruikt, en leest wat je klikt kan je op een gegeven moment aangeven hoe groot je hd is is.

het feit dat op jouw harde schijf je vmware disk 0 bytes is, maakt geen bal uit. Vmware alloceert niet meteen alle ruimte.

RTFM, lees de faq, gebruik de search
ik heb dus een nieuwe vm gemaakt maar kan dus NERGENS specificeren de grootte van de hdd ?

[ Voor 52% gewijzigd door CrankyGamerOG op 11-02-2004 13:01 ]

KPN - Vodafone Ziggo Partner

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bij een virtual machine is het inderdaad wat rondklikken, 'edit virtual machine settings', dan krijg je een lijstje met hardware die er inzit, dan kun je harde schijven toevoegen met een hardeschijfwizard-dingetje, en dan kun je aangeven hoe groot hij moet zijn als het goed is.
En nee, reacties zoals die van Emmeau zijn inderdaad niet de bedoeling, en ik wil Emmeau dan ook verzoeken dat in het vervolg te laten. Omdat het in principe toch wel wat klik/leeswerk is als vmware verder goed functioneert, doe ik deze toch dicht, succes, hopelijk kun je het nu wel vinden :)

Dit topic is gesloten.