Pilmo doet het niet (na installatie BT Dongle?)

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb een probleem met Pilmo, het programma waarmee je betaald via internet kunt bellen (www.pilmo.com).

Ik gebruik al jaren tot volle tevredenheid mijn verbinding op mijn studentenkamer (Universiteitsnetwerk), maar sinds eergister doet Pilmo het niet meer. Het enige wat er veranderd is, is dat ik met kerst een Bluetooth dongle heb gekocht, en ik dmv de standaard Internet Connection Sharing van mijn primaire LAN op Win2k hiermee met mijn Palm internet. Echter, het lijkt me sterk dat het hieraan ligt, omdat ik in de tussentijd, incluis de dongle, al eerder heb getelefoneerd met Pilmo.

De foutmelding die ik krijg is: "Disconnected from 212.26.192.140 (16)". De helpdesk van Pilmo beweert dat ik achter een firewall zit, maar als ik thuis bel, op de universiteit, als ik alles wat met de BT dongle uitschakel - Pilmo geeft steeds dezelfde foutmelding. Voor zover ik weet heb ik geen firewall op mijn Win2k lapdoos.

Is er iemand die precies hetzelfde probleem heeft gehad? En hiervoor een oplossing weet? :(

[ Voor 4% gewijzigd door Stereotomy op 11-02-2004 13:02 ]

Alors.

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Nou, zelf het antwoord gevonden...

Volgens Pilmo zat ik dus echt achter een firewall. Nou, ik uiteindelijk maar wat aan de codecs veranderd (had hem standaard op 9.6 kbps) en voila, hij deed het alleen op 6.4 kpbs. Mailtje naar Pilmo: "Ja dat zou kunnen, we zijn hier nogal wat aan het prutsen"

OOOE. :(

Stelletje prutsers.

Alors.

Verwijderd

Ik ben het niet met je eens.
Ik ben ten alle tijden snel, keurig en correct geholpen door de mensen van Pilmo. Ik heb echt geen 0900-nummer hoeven te bellen, want de mail wordt netjes binnen 1 werkdag beantwoord.
Ook onthouden ze me niet van technische achtergrond informatie waaruit ik opmaak dat ik gelijkwaardig word behandeld en niet dom gehouden wordt.
Vaak zit het probleem bij de klant zelf en is het uit en aanzetten van de voicefinder al voldoende.
Soms moet je hem even opnieuw instellen maar dat is maar een enkele keer voorgekomen toen ze overgingen naar het aanbieden van hun dienst zonder dat je nog een tunnelverbinding nodig had als je de voicefinder achter een router heb.

Ik vind Pilmo fantastisch!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Loze kick van oud topic = dicht.

LinkedIn
Instagram

Dit topic is gesloten.