[win2ksrv] automatisch andere rechten op nieuwe submappen

Pagina: 1
Acties:

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023
Ben bezig om een bestandsstructuur aan te maken op een Windows 2000 server. Deze PC is een fileserver. Er komt een gesharede hoofdmap waarin per klant een submap wordt aangemaakt. In die submappen wordt vervolgens per opdracht een nieuwe map aangemaakt. Het aanmaken van die klant- en opdrachtmappen gebeurt automatisch nadat de klant, resp. de opdracht via een webinterface (apache/mysql/php) is ingevoerd. Ik zou graag willen dat de hoofdmap en de klantmappen alleen via de webinterface veranderd kunnen worden (= submappen toevoegen / bestanden aanmaken) In de opdrachtmap mogen door iedere gebruiker bestanden en nieuwe submappen worden aangemaakt.

Ik heb rondgekeken, maar ik heb geen idee hoe ik kan regelen, dat dit automatisch gebeurt. Via properties -> security kan ik de inheritable permissions from parent handmatig uitzetten en zo een en ander regelen, maar met inmiddels >200 opdrachtmappen is dit geen sinecure. Iemand enig idee hoe ik dit automatisch kan regelen. Is het uberhaupt mogelijk?!

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een soort van template permissies voor niet bestaande folders zou ik eigenlijk ook niet kennen - wel zou je e.e.a. kunnen scripten in combinatie met cacls ([google=cacls.exe] / [google=xcacls.exe])

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Denk dat wat jij wil zal gaan met XCACLS in een batch script.

[search=xcacls ntfs rechten] levert een boel opties aan. Denk dat je er wel uit komt nu :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• void
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08-12-2023
XCACLS

Ik had er nog niet van gehoord en ga het meteen bekijken. Je moet het maar weten.

Le peintre de l'espace se jette dans le vide! (Y.Klein 1960)