Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.
Ten eerste zou ik eens beginnen met uit te zoeken waarom je een warmte probleem hebt in je serverroom 
Echter - kijk eens naar 'tame' - http://www.tamedos.com/ - die staat vrij goed bekend
Echter - kijk eens naar 'tame' - http://www.tamedos.com/ - die staat vrij goed bekend
Maak anders een BartPE bootable CD met Ghost 8.0; draait ie gewoon onder een W2k/XP/2003 omgeving incl netwerk drivers ed, en je kan Ghost 8.0 gewoon images draaien.. tis maar een ideetje...
De cpu is normaal zo'n 36 graden, de ruimte 24. Bij het ghosten binnen een paar minuten op naar de 54 graden. De ruimte is dan nog steeds 24. De kasten zijn gewoon niet genoeg gekoeld voor het piekvermogen van de cpu's.
Tamedos lijkt een nuttig programma, maar niet voor dit probleem. Hij is bedoeld voor het temmen van dos-processen onder bijvoorbeeld Cytrix. Dat is wat anders dan plain-dos.
Toch kan ik me niet voorstellen dat er geen softwarematige oplossing is om moderne cpu's met DOS te combineren.
Tamedos lijkt een nuttig programma, maar niet voor dit probleem. Hij is bedoeld voor het temmen van dos-processen onder bijvoorbeeld Cytrix. Dat is wat anders dan plain-dos.
De bootable cd-optie is een goed idee, wel wat overkill, maar het werkt.Supported Systems
· Windows 2000
· Windows 2000 Terminal Services
· Windows NT
· Windows NT Server 4.0, Terminal Server Edition
· Windows XP
· Windows 2003 Server
· Citrix Winframe
· Citrix MetaFrame
Toch kan ik me niet voorstellen dat er geen softwarematige oplossing is om moderne cpu's met DOS te combineren.
[ Voor 22% gewijzigd door Milmoor op 11-02-2004 13:09 ]
De oudere versie werkt ook gewoon met niet-Windows systemen.
Verder - het heeft heel weinig met DOS te maken - jouw servers geven gewoon veel warmte af, en dat jouw serverroom dat niet gekoeld krijgt is je eigenlijke probleem. Sowieso is 24 graden wel erg warm voor een serverroom?
Verder - het heeft heel weinig met DOS te maken - jouw servers geven gewoon veel warmte af, en dat jouw serverroom dat niet gekoeld krijgt is je eigenlijke probleem. Sowieso is 24 graden wel erg warm voor een serverroom?
24 graden is de temperatuur waarop de airco staat ingesteld. Het is nu waarschijnlijk koeler, maar ook in de zomer wordt het niet echt hoger dan dat. Een stabiele temperatuur van 36 graden voor een processor vindt ik zelf aardig netjes.
Het grote probleem is dat een pentium4 in een 1U kast vragen om moeilijkheden is. Drie kleine ventilatoren kunnen gewoon niet genoeg luchtstroom verzorgen. In de praktijk gaat het goed omdat de CPU normaal nooit 100% belast wordt. Elk modern OS geeft gewoon regelmatig het "rustig-aan, ik heb niets"-commando.
Ik zal eens verder zoeken bij tamedos...
Het grote probleem is dat een pentium4 in een 1U kast vragen om moeilijkheden is. Drie kleine ventilatoren kunnen gewoon niet genoeg luchtstroom verzorgen. In de praktijk gaat het goed omdat de CPU normaal nooit 100% belast wordt. Elk modern OS geeft gewoon regelmatig het "rustig-aan, ik heb niets"-commando.
Ik zal eens verder zoeken bij tamedos...
Pagina: 1