Toon posts:

[illustrator] De print margins aanpassen?

Pagina: 1
Acties:
  • 288 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan het nergens vinden, dus ik hoop dat hier iemand het weet. Hoe kan ik de print margins aanpassen. Want op het ogenblik valt er een klein stukje van mijn werk af, terwijl het toch wel belangrijk is dat het heel wordt uitgeprint.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-12 18:50

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dat ligt vooral aan je printerdriver, je soort printer en hoever de marges daarvan ingesteld staan.

Bij Bestand -> Pagina-Instelling kun je bij Instellingen kiezen voor 'aangepast papierformaat'. Je kunt daar een nieuwe preset instellen die je je eigen marges meegeeft.
Maar dan nog is het sterk afhankelijk van jouw printer of je dat wel zult halen.

Had je je printer al goed geinstalleerd en houdt hij bij het aanmaken van een document ook netjes die printgebied-lijnen aan dan zul je daar niet ver meer buiten komen.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Dark Blue schreef op 11 februari 2004 @ 12:43:
Dat ligt vooral aan je printerdriver, je soort printer en hoever de marges daarvan ingesteld staan.

Bij Bestand -> Pagina-Instelling kun je bij Instellingen kiezen voor 'aangepast papierformaat'. Je kunt daar een nieuwe preset instellen die je je eigen marges meegeeft.
Maar dan nog is het sterk afhankelijk van jouw printer of je dat wel zult halen.

Had je je printer al goed geinstalleerd en houdt hij bij het aanmaken van een document ook netjes die printgebied-lijnen aan dan zul je daar niet ver meer buiten komen.
Bedankt.

Bij een gewoon tekst document wordt iig een groter gebied (precies groot genoeg) bedrukt, dus ik denk dat het wel moet lukken.

• Willem
  • Laatst online: 24-12 20:14
Je printsettings even op A4 zetten (er vanuitgaand dat je een A4 printer hebt) gezien Illustrator er nogal eens een handje van heeft de standaard printsize op "Letter" te zetten, en daarvan zijn de marges net wat kleiner dan A4.

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12 13:08
Om te bepalen wat de marges van de printer zijn neem ik gewoon een vel in Illustrator en zet daar een compleet zwart vierkant op. Printen maar en je weet meteen wat de grenzen van de printer zijn...
Toegegeven, kost je wat inkt, maar hoeft in principe maar een printje per printer...
(En met een 30% grijs vlak werkt natuurlijk ook... Maar de zwarte kan je mooi gebruiken voor scanwerk - achter een bladzijde met op achterzijde tekst die net wat doordrukt...)

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Verwijderd

Topicstarter
Oke het is me gelukt _/-\o_

• Willem
  • Laatst online: 24-12 20:14
Savantas: Dat is echt zonde van je inkt.
Als je doet View > Show page tiling kun je zien wat je printermarges zijn.

En wat was het nou, EdgeCrusheR?

Verwijderd

Topicstarter
willem169 schreef op 11 februari 2004 @ 13:05:
Savantas: Dat is echt zonde van je inkt.
Als je doet View > Show page tiling kun je zien wat je printermarges zijn.

En wat was het nou, EdgeCrusheR?
Illustrator had de standaard printsize op "Letter" staan, terwijl ik bij het aanmaken van het document toch echt A4 had ingesteld. Dus ik dacht dat hji daar ook opstond, dus niet :)

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-12 13:08
@Willem, helemaal mee eens, maar aangezien ik 9 out of 10 times met z/w werk en als uitdraai laserprinter boeit dat niet echt... En met scannen van drukwerk soms erg onmisbaar, dat zwarte blad erachter!

Overigens, printerdriver die standaard op Letter staat in onder andere Illustrator komt heel veel voor. Helaas wil Illustrator soms ook niet de standaard instelling van de printer in Windows overnemen... (Overigens al tijdje geen last meer van... :) )

[ Voor 10% gewijzigd door Savantas op 11-02-2004 15:28 . Reden: r van onmisbaa was zelf ook onmisbaar :P ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Pagina: 1