Hopelijk zit ik in het juiste forum. Ik loop er regelmatig tegen aan dat er aan een stopcontact wel erg veel computers aangesloten zijn. Dat is bij een voor een aanzetten geen probleem, maar bij stroomuitval wel. Bij het weer inschakelen van de stroom trekt de stop het niet.
De oplossing leek mij een inschakelvertraging. Een simpel apparaatje tussen stopcontact en computer zodat niet alle pc's tegelijk aan staan. De tijdsduur zou wel of random, of instelbaar moeten zijn, anders komt de klap gewoon wat later. Systemen die handmatig weer aangezet moeten worden zijn geen probleem, het gaat puur om de systemen die automatisch opkomen (servers bijv.).
Ik heb al een schema gevonden, maar zoek een kant en klare versie.
De oplossing leek mij een inschakelvertraging. Een simpel apparaatje tussen stopcontact en computer zodat niet alle pc's tegelijk aan staan. De tijdsduur zou wel of random, of instelbaar moeten zijn, anders komt de klap gewoon wat later. Systemen die handmatig weer aangezet moeten worden zijn geen probleem, het gaat puur om de systemen die automatisch opkomen (servers bijv.).
Ik heb al een schema gevonden, maar zoek een kant en klare versie.
Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.