[win2k] inlogprobleem / domeinen

Pagina: 1
Acties:

• dajuan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-11-2025
Mijn vader heeft van zn baas nieuwe laptop gekregen met win2k erop, standaard toen wij um hier kregen kon je bij het inloggen kiezen tussen 3 domeinen.
Maar nu als ik in wil loggen, krijg ik niet meer de keuze uit die 3 domeinen en dus kan ik niet meer inloggen omdat ik voor de andere 2 domeinen geen gebruikersnaam + pw heb.
Nu heb ik een scherm van: Gebruikersnaam - wachtwoord - gebruik maken van inbelverbinding.
Daaronder stond eerst nog Domein..
Kkrijg nu de foutmelding, gebruikersnaam, password of domein verkeerd. gebruikersnaam n pw zijn wel goed, maar domein zal wel verkeerd zijn, maar die kan ik dus niet veranderen.

Hoe kan ik dit oplossen? dat ik weer tussen domeinen kan kiezen, of wat zou de standaard gebruikersnaam / pw zijn? kweet t niet.

[ Voor 14% gewijzigd door dajuan op 11-02-2004 12:11 ]

Verwijderd

Misschien een beetje een domme vraag, maar zit je wel in het goede domein :?

• dajuan
laten we zeggen dat ik Domein A, B en C heb.
Van Domein C heb ik gebruikersnaam + pw en van de andere 2 niet.
Maar bij het inlogscherm, kan ik niet meer kiezen tussen die 3 domeinen, en dus zit ik waarschijnlijk in het verkeerde domein. Maar hoe kom ik terug in dat goede domein (C in dit geval dan), dat ik daar weer normaal kan inloggen.
Kheb alleen t inlogscherm en verder kom ik niet, niet in windows zelf, das t hele probleem

[ Voor 12% gewijzigd door dajuan op 11-02-2004 12:26 ]

Verwijderd

Heb je al eens op opties geklikt bij je login schermpje?

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-04 16:08

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Zou het niet zo kunnen zijn dat je niet op het "Advanced" knopje hebt gedrukt, anders zie je de keuze voor het domein niet namelijk.......
En anders kun je altijd nog proberen:

gebruikersnaam@domeinnaam.extensie
password

Succes!

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• dajuan
Opties is het niet, dan gaat alleen inbelverbinding weg of niet.
In t begin ging dan ook domeinkeuze weg, maar nu niet meer. Die is nu helemaal weg :?

• dajuan
screamteam schreef op 11 februari 2004 @ 12:28:
Zou het niet zo kunnen zijn dat je niet op het "Advanced" knopje hebt gedrukt, anders zie je de keuze voor het domein niet namelijk.......
En anders kun je altijd nog proberen:

gebruikersnaam@domeinnaam.extensie
password
wat bedoel je met extensie daar?

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Hoe kan ik dit oplossen? dat ik weer tussen domeinen kan kiezen, of wat zou de standaard gebruikersnaam / pw zijn? kweet t niet.
Heb je hem uit het domein gehaald? Bijvoorbeeld om 'm op je eigen netwerk te hangen?
Je kunt dit oplossen door een netwerkbeheerder op het werk te vragen om het apparaat weer op het domein bekend te maken. Als je geen domein admin bent zul je dit zelf niet kunnen.

Verwijderd

Heb je een thuis netwerk met een DomainController dan?

• dajuan
nee, de laptop komt vanaf het bedrijf van mijn pa, om daar wel in te kunnen loggen. Maar aangezien mn pa nooit op t bedrijf is maar altijd onderweg, kan dat er allemaal ook wel af. We willen XP er ook opzetten, maar als ik vanaf de win xp cd boot.. pakt ie die niet en start gwoon win2k op. En als ik win98se erin gooi, daarvan boot.. en via dos, daarna xp cd erweer in.. kan ie niet instaleren vanuit dos, en de c schijf kan ie daar niet vinden.. :?

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

XP installeren vanaf dos: Ga naar de map i386 en dan setup of ntsetup (één van de 2)

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

• mutsje
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Een computer kan maar aangemeld zijn bij 1 domain. Wil je op meerdere domains in kunnen loggen zul je gebruik moeten maken van 3th party tools.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Heeft het bedrijf van je Pa die schijf niet gecrypt :?

Je kan met linux bootdisks die schijf leeggooien (gdisk) tenzij schijf encrypted is :?

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Juan schreef op 11 februari 2004 @ 22:17:
En als ik win98se erin gooi, daarvan boot.. en via dos, daarna xp cd erweer in.. kan ie niet instaleren vanuit dos, en de c schijf kan ie daar niet vinden.. :?
Nogal logisch, win98 kan geen ntfs lezen.
Ik vraag me af of de beheerder bij dat bedrijf blij zal zijn met dit soort acties.
Pagina: 1