Case-Mod, met eerst vragen!

Pagina: 1
Acties:

• KALN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05-2025
Ik wil dus mijn kast gaan modden, ik heb al de foto's gezien van een andere tweaker die een Nokia look-a-like had gemaakt van zijn HQ-08, ik heb die kast dus ook.

Dus ik had enkele vragen voordat ik ga knutselen:

Fans/Blowholes in welke richting moeten de fans blazen, die aan de zijkant van de kast worden bevestigd. Naar buiten blazen:?

Welke luchtfilter kan ik gebruiken voor de fan van voren in mijn kast. (ik heb al een Sunon 120MM klaar liggen) kan ik hiervoor het zelfde spul gebruiken als voor de afzuigkap in de keuken:?

Dan nog iets.

Ik wil een neonlampie er in doen, ik herinnerde me nog een site van enkele weken geleden, namelijk www.pcmod.com (als ik het goed onthouden heb), maar deze kan ik dus niet opvragen. Waar kan ik die dingen bestellen (tegen een redelijke prijs, redelijk is tot 100piek, die dingen uit de US bedoel ik dan).

En de laatste vraag:

De fans aan de zijkant van de kast, wat is mooier/beter. Fans bevestigen op het plexiglas of raampie verkleinen en fans bevesitgen op metaal van kast?

Alvast bedankt ;)

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Fans aan zijkant kunnen het best tegenover je PCI-sloten en AGP-slot, en dan naar binnen laten blazen. Dan koelen ze je kaarten wat extra. Als je dat doet moet je ook zeker extra outtake fans boven-achter zetten.

Spul van afzuigkap is prima, maar het moet niet te dik zijn. Dan is het weer niet goed voor je airflow.

Fans in het plexiglas lijkt me persoonlijk mooier, maar ja, dat is natuurlijk persoonlijk.

Verwijderd

Bedoel je zo een licht??
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/moddedcase/Case_mod/neon1.jpg

Dit is een Osram op 220V. Gewoon ff naar binnen gehaald.

Verwijderd

die neon lichtjes gaat denk ik goedkoper zijn als je zo'n gelddetectiebakkie koopt met zo'n blacklightje in, ik heb er zelf zo'n 2 gekocht voor 800 Bef p/st :)

Verwijderd

Waar heb je de case mod van die Nokia gezien? Lijkt me wel interessant! Ik ben ook van plan om mijn HX-08 wat te modden.

• KALN
Mwah

Is die niet te fel?
Wel VET btw, maar ik zoek ze wat minder sterk.

Er was nog een site waar je die dingen kan bestellen (site uit de US), maar weet hier ook niet de URL van, ik weet niet veel vandaag :P.

Is 220V niet een beetje veel?
heb je een extra stroom stekker er naar toe lopen dan.

• KALN
Je vindt de nokia look-a-like hier.

Het was niet echt de bedoeling om hem op een Nokia te laten lijken, maar ik vindt hem er wel van weg hebben. met die kleuren zo. :)

Verwijderd

Ik vind die neon van hem ook te fel..

Liever zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/cc_512_2.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/cc_516_2.jpg

• KALN
Op woensdag 13 december 2000 16:43 schreef Alchemy het volgende:
Ik vind die neon van hem ook te fel..

Liever zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/cc_512_2.jpg

of

Afbeeldingslocatie: http://www.virtualhideout.net/images/cc_516_2.jpg
Die ja. Niks tegen die Osram lam, maar persoonlijk vindt ik hem dus iets te fel.

Waar kan ik die dingen vinden Alchemy?

Ik zie dat de plaatjes van VH komen, maar kan je daar ook bestellen?

Srry ik zal ff niet kunnen replyen tot 20:30 uur. Ik ben hier bijna klaar met mijn stage (het was weer erg druk vandaag :P)

Maar ik moet zo naar mijn "normale" werk bij de PTT en ik zit daar tot 20:00 uur ofzo.

Dus tot over een paar uurtjes

Verwijderd

Anders ff bij de elektronica boer vragen

• KALN
Ok allemaal bedankt voor jullie advies.

Ik ga a.s. zaterdag alle spullen halen. dan heb ik als het goed is ook weer wat geld :)

Lampie wordt iets vertraagd, denk ik. Iig daar wacht ik nog ff mee met bestellen.

Dus dit wordt weer een knutsel weekend :)
Ik zal zo snel mogelijk wat foto's laten zien hier. (van het bouw proces zal denk ik niet lukken, want ik bezit geen digitale camera :( )

Oh ja nog ff een advies aan jullie, ik heb via Super-Aars (mede tweaker en collega gamer van mij) gehoord dat je de rubbers die bij auto's worden gebruikt (ruiten) ook heel goed werken voor de kast, dus dat ga ik eerst maar eens proberen voor het raampie.

Dus tot over enkele dagen, met hopelijk wat foto's

• Avenger84
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-05 14:00
Ik ben gisteren ook op zoek geweest naar die rubbers. Natuurlijk niet gevonden, maar welk een grappig alternatief: stroomdraad

die huls om deze kabel is van rubber en als je die opensnijd is tie perfect te gebruiken als plexieglas strip..

be creative

Verwijderd

Zoon strip kan je bij de autozaak halen of bij gamma hoor =)

Verwijderd

Die lamp is zeker niet te fel , alleen moet je dan wit plexiglas gebruiken in plaats van doorzichtig . Ik ga onderaan wit zetten met zo'n neon en boven een Buffy the Vampire Slayer logo uitsnijden (zijn zalig sjiek) metdoorzichtig plexi achter en een kleine strobo !

Verwijderd

Op de foto's lijkt hij verschrikkelijk vel. Ik weet het. Maar de camera ziet niet echt goed die kleur. Ik heb foto's ervan waar je bijna niks ziet. Echt heel raar.
Maar dit is echt blauw licht wat ik heb en dan ook ECHT blauw. En zo vel is het nou ook weer niet.

Deze komt nog meer in de beurt:
Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/moddedcase/Case_mod/neon3.jpg
Maar dat witte licht aan de bovenkant is meer blauw en minder vel.

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-08 21:54
Op woensdag 13 december 2000 16:41 schreef KALN het volgende:
Je vindt de nokia look-a-like hier.

Het was niet echt de bedoeling om hem op een Nokia te laten lijken, maar ik vindt hem er wel van weg hebben. met die kleuren zo. :)
Das mijn kassie :P
Het was idd niet de bedoeling om hem op een Nokia te laten lijken, maar het is wel wreed zo, dat witte vlak om die 5,25" bays heen.
Voor je 120mm fan, afzuigkapfilters kunnen heel goed (zoals al gezegd is), ga ik zelf ook doen (aaaaaaargh! stof! :().

Good luck, en als je vragen hebt over mijn mobile-kast (:D) dan mag je me altijd mailen hoor.

Suc6 ermee
Pagina: 1