Online RPG maken

Pagina: 1
Acties:

• 4Real
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-09-2024
Ik ben bezig om een online textbased spelletje te maken het lukt me al aardig ook met dat hij om het uur moet updaten enzo.

Maar nu is me vraag hoe worden gevechten gedaan stel je voor je hebt een aanvals leger van 100 vliegtuigen en het verdedigende leger is ook 100 vliegtuigen

specs van 1 vliegtuig:
8 armor
10 firepower

maar nu hoe wordt het gevecht gedaan waar moet je aan denken en opletten :?

• Bosmonster
  • Laatst online: 14:42

Bosmonster

*zucht*

8 armor
10 firepower
x random nummer

Zet vliegtuigen tegen elkaar en ze zullen allebei ONGEVEER de helft verliezen in dit geval.

• 4Real
ik heb er een tijdje over na zitten denken maar kom er nog niet uit :(

het lukt me al een beetje om een oorlog te voeren maar dan is het alleen met 1 soort vliegtuig maar wat nou als er meer zijn..

Zeg maar je hebt dit

Player #1 (aanvaller)
100 vliegtuigen van type A
100 vliegtuigen van type B
100 vliegtuigen van type B

totale vuurkracht: 600

player #2 (verdediger)
200 vliegtuigen van type A
100 afweersysteem van type B

totale verdediging: 900

nu heb ik het al zo uitgedacht verdediger krijgt de eerste aanval maar dan? elke vliegtuig moet een keer schoten hebben hoe pak ik dit aan :?

zou iemand anders een paar rekensommetjes willen posten dan kom ik er wel uit :)

• 4Real
* 4Real schopt klein beetje :z

• lawtshjj
  • Laatst online: 16-10 09:11
Er moeten altijd bonussen bijkomen.
denk aan spells, research, planeet/omgeving.... zoiets...

je telt dan de totale firepower van je leger op en die zet je tegenover de totale defense van het verdedigende leger snapje.... Wie wint is duidelijk, voor de losses kan je van alles verzinnen.

Gewoon percentages van 10 tot 40% bijv. en daar kan je dan ook nog bonussen voor gebruiken.

• 4Real
Lawtje.com schreef op 13 februari 2004 @ 19:36:
Er moeten altijd bonussen bijkomen.
denk aan spells, research, planeet/omgeving.... zoiets...

je telt dan de totale firepower van je leger op en die zet je tegenover de totale defense van het verdedigende leger snapje.... Wie wint is duidelijk, voor de losses kan je van alles verzinnen.

Gewoon percentages van 10 tot 40% bijv. en daar kan je dan ook nog bonussen voor gebruiken.
en dan bijvoorbeeld als je 40 vliegtuigen van type A hebt en 10 van type B dan verliest type a 75% en type B 25% losses :?

Verwijderd

Je moet er ook rekening mee houden dat ieder type vliegtuig een ander soort damage doet. De ene is bijvoorbeeld een bommenwerper, de andere een jachtvliegtuig.

Er zijn trouwens ook situaties waarbij de aanvaller juist de eerste klap uitdeelt.
Pagina: 1