Toon posts:

javascript pixelgrabber ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
H,

In Java (1.4) kun je door middel van een pixelgrabber de kleurwaarden uitlezen van individuele pixels in een image.

Is er in javascript een manier om zoiets voor elkaar te krijgen? (in js bible heb ik daar helaas niets over weten te vinden)

Thnx,

MrB

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 25-02 11:17

Clay

cookie erbij?

voor zover ik weet is dat onmogelijk.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:36
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

Niet mogelijk.

Greetz André ;)

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-05 20:36
* Willem bitchslaps André :P

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

* BtM909 greetz willem169 ;)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-05 00:33

André

Analytics dude

BtM909 schreef op 11 februari 2004 @ 11:58:
[...]

* BtM909 greetz willem169 ;)
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je per se zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

wat wil je precies doen?

moet het per se een plaatje zijn of wil je gewoon door een raster lopen. dan zou je gebruik kunnen maken van een multidimensional array.

ej kunnen jullie het wel ff gezellig houden :P

[ Voor 16% gewijzigd door disjfa op 11-02-2004 12:00 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:20

crisp

Devver

Pixelated

nee, onmogelijk. Je kan wel met een applet werken, en vanuit de applet de data bijvoorbeeld beschikbaar stellen aan JS.

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Om het idee even verder uit te bouwen:

Ik wil plaatjes uitlezen en op basis van de kleurwaarden bijvoorbeeld de cellen van een tabel vullen met de kleur van de pixels -> op die wijze zou je een plaatje kunnen opblazen / vergroten.

Een ander idee is ten behoeve van een game: je leest kleurwaarden uit om te bepalen of een player ergens tegenaan is gevlogen (kan ook in lange array maar image is beter zichtbaar wat je doet en is gelijk te gebruiken als achtergrond)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 12:08 ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

je zou het zo kunnen doen dat je server side het plaatje uitelkaar haalt mbv een taal naar behoeven. dat in een multidimensionale array zetten.

kijk bijvoorbeeld in de link van mijn sig. verder aub niet te veel op de javascript letten maar op de wijze hoe ik het gedaan heb :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Pagina: 1