Van de week @ work een Gigabyte 3D Cooler-Pro binnen gekregen. Leuk ding, blauwe lichtjes erin, oogt mooi ...

Dat is 'em. Zie ook t.net nieuws: nieuws: Gigabyte 3D Cooler Pro review
Met als doel een stille koeler heb ik hem vandaag eens geprobeerd icm met een Pentium 4.
Gebruikte hardware:
Asus P4S800
Intel Pentium 4 @ 3GHz (niet overclocked)
2x 512 DDR400 Buffalo
Club 3D GeForce FX5600 (met actieve koeling)
AOpen QF50a kast
Nou goed... de boxed koeler ging eruit (kabaaaal) en ik heb de CPU schoongepoetst.
Toen ik de verpakking open maakte vond ik een spuitje koelpasta, dus dat kon ik mooi gebruiken.
Ik neem het spuitje in m'n hand en toen viel de helft er vanzelf al uit!
Precies boven de socket, het mobo zat ook onder.... Great.
Maargoed dit mag de pret niet drukken, dus ik pakte het boekje er eens bij om te kijken wat volgens hun de beste manier van bevestiging was.
Allemaal vage tekentjes..... Alleen Japans
Dat wordt dus plaatjes kiek'n en zelf proberen.
Gelukkig is montage simpel, men plompt de koeler er bovenop en bevestigt 2 beugeltjes.
Zo gezegd zo gedaan. Helaas zat bij mijn eerste poging de koeler scheef... en dat past dus ook. Hij heeft bijzonder veel speling als je hem er eenmaal op hebt zitten, voor een ding van 400 gram best kwalijk vind ik ....
Toen sloot ik de kabeltjes aan. Gigabyte heeft er een bracket bij gedaan voor aan de achterkant, en voor in een 3,5" bay.
Maar het is óf het één of het ander, want er zit maar 1 knopje bij
Bovendien paste de 3,5" bracket niet in de kast want het schroefgat zat op de verkeerde plek.
Eenmaal bevestigd natuurlijk de pc aangezet en temp afgelezen. Volgens het BIOS idle 41 graden terwijl hij op zijn hardst stond. En dat maakt een kabaal! (4000rpm).
Op de langstaamste stand (2000rpm) was de koeler stiller, maar superstil zou ik het niet willen noemen.
Ongeveer het geluid van een Q-Tec dual fan.
Verder kan ik hem niet laten staan in deze stand...idle werd de CPU 49 graden
Tot zover mijn korte (en slechte) ervaring... helaas geen pics (gaan cam bij me).
Heeft iemand anders deze koeler al geprobeerd?

Dat is 'em. Zie ook t.net nieuws: nieuws: Gigabyte 3D Cooler Pro review
Met als doel een stille koeler heb ik hem vandaag eens geprobeerd icm met een Pentium 4.
Gebruikte hardware:
Asus P4S800
Intel Pentium 4 @ 3GHz (niet overclocked)
2x 512 DDR400 Buffalo
Club 3D GeForce FX5600 (met actieve koeling)
AOpen QF50a kast
Nou goed... de boxed koeler ging eruit (kabaaaal) en ik heb de CPU schoongepoetst.
Toen ik de verpakking open maakte vond ik een spuitje koelpasta, dus dat kon ik mooi gebruiken.
Ik neem het spuitje in m'n hand en toen viel de helft er vanzelf al uit!
Maargoed dit mag de pret niet drukken, dus ik pakte het boekje er eens bij om te kijken wat volgens hun de beste manier van bevestiging was.
Allemaal vage tekentjes..... Alleen Japans
Dat wordt dus plaatjes kiek'n en zelf proberen.
Gelukkig is montage simpel, men plompt de koeler er bovenop en bevestigt 2 beugeltjes.
Zo gezegd zo gedaan. Helaas zat bij mijn eerste poging de koeler scheef... en dat past dus ook. Hij heeft bijzonder veel speling als je hem er eenmaal op hebt zitten, voor een ding van 400 gram best kwalijk vind ik ....
Toen sloot ik de kabeltjes aan. Gigabyte heeft er een bracket bij gedaan voor aan de achterkant, en voor in een 3,5" bay.
Maar het is óf het één of het ander, want er zit maar 1 knopje bij
Bovendien paste de 3,5" bracket niet in de kast want het schroefgat zat op de verkeerde plek.
Eenmaal bevestigd natuurlijk de pc aangezet en temp afgelezen. Volgens het BIOS idle 41 graden terwijl hij op zijn hardst stond. En dat maakt een kabaal! (4000rpm).
Op de langstaamste stand (2000rpm) was de koeler stiller, maar superstil zou ik het niet willen noemen.
Ongeveer het geluid van een Q-Tec dual fan.
Verder kan ik hem niet laten staan in deze stand...idle werd de CPU 49 graden
Tot zover mijn korte (en slechte) ervaring... helaas geen pics (gaan cam bij me).
Heeft iemand anders deze koeler al geprobeerd?
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.