Toon posts:

CD-ROM drive leest niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zit als volgt: Ik was gisteravond Euro2000 aan het spelen toen ik opeens zo'n mooi blauw scherm kreeg met de meldig dat de cd er niet in zat of schoon gemaakt moest worden.
Na dat ff schoonmaken niet hielp ben ik maar gestopt om iets anders te gaan doen, maar nu werd opeens helemaal geen cd meer gelezen en stond er het volgende onder 'Deze Computer': Compact Disk (E: ) en dit blijft ook staan wanneer ik er een cd in doe of er weer uithaal.
De vraag is dus of iemand misschien weet wat er aan de hand is en wat ik er tegen zou kunnen doen?

edit:

Smile bij (E: ) (was (E:))

• Angelfire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:35

Angelfire

AKA AZwaanR or RZA

Nieuwe cd-rom speler kopen lijkt me ?

Andere cd's hetzelfde probleem? >> Ja, dan nieuwe cd-rom speler, nee dan is het duidelijk.

I play my enemies like a game of chess...

Verwijderd

Het kan wel kloppen, een cd-rom speler gaat gemiddelt maar 1 jaar mee!

Als je hem langer kunt gebruiken heb je mazzel!

Verwijderd

Ik heb hetzekfde probleem met een Aopen 940 aku. Hij spint niet meer op... Niets aan te doen? Ik heb ook vaak de ide kabel eruit getrokken terwijl de pc aan stond. Is dit slecht voor mijn cdrommeke?

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Meestal heb je pech en moet je gewoon een nieuwe kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Dat is nogal verrot, kheb 'm net op de HCC gekocht. Ik heb gelukkig nog wel het bonnetje.
Maar toch bedankt voor de reacties.

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 11:18
als je ook een brander hebt kan dit het probleem zijn , dat had ik ook net toen ik een brander had (ik heb nieuwe cd-rom drive gekocht en oude in een 2e pc en hij werkt weer)
misschien helpt rebooten...

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

Topicstarter
Nee een brander heb ik niet, gereboot heb ik al en verder heb ik alle kabels ook al gecheckt.

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Vandaag had ik hetzelfde met een Pioneer 24 Sp. (1997).Eerst heb ik een paar keer zo'n clean cd erop laten draaien maar dat hielp niet, later heb ik hem open gemaakt en gekeken of hij nog draaide. Dat deed hij wel maar gaf nog steeds aan dat er geen cd inzat. Nog even gedraaid aan een potmetertje.. geen verbetering. Ik denk dat je er verder nog weinig mee of aan kan doen, mischien is de laser wel kapot, helaas een andere aanschaffen dus. In jouw geval dus zeker even omruilen.

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 19:17
Ik heb vandaag nog m'n 4 jaar oude Techmedia 10x cdrom speler open gehad. Effe lensje schoongemaakt met brandspiritus en een wattenstaafje.
Hij leest nu zelfs de ranzigste recordables weer !! :)
Pagina: 1