Vershillen tussen DIMM's

Pagina: 1
Acties:

• Dennis van der Stelt
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:41
Wat is nu precies het verschil tussen een PC100 DIMM en een PC100 ECC DIMM? En komt de PC133 DIMM echt tot zijn recht voor het prijsverschil?

Gaan de prijzen trouwens nog waanzinnig dalen de komende maanden of blijft het wel rond de huidige prijzen hangen?

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-12-2025
Ecc = error correctie code = niet nodig voor gewone pc's.

Pc 133 heb je alleen nodig als je je fsb op 133 of meer hebt staan, het is niet sneller.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ECC is inderdaad alleen nodig voor in servers en andere machines die uiterst betrouwbaar moeten zijn, niet interressant voor thuisgebruik dus.

Wat betreft de prijzen : als ik dat wist, zou ik op de Bahama's zitten...

PS : dit is niet vanaf de Bahama's gepost...

Virussen? Scan ze hier!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

ECC is inderdaad alleen nodig voor in servers en andere machines die uiterst betrouwbaar moeten zijn, niet interressant voor thuisgebruik dus.

Wat betreft de prijzen : als ik dat wist, zou ik op de Bahama's zitten...

PS : dit is niet vanaf de Bahama's gepost...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Meestal kan je met pc-100 ook nog wel bussnelheden behalen van zo'n 110 mhz. En ECC wordt zoals al verteld eigenlijk alleen maar gebruikt in servers

Verwijderd

als je op de chips op het ram kijkt en het eindigt op -8E dan hebbie het mooi voor elkaar, dan loopt ie zeker 125 Mhz, 8ns, en cas2 (leuk om mee te braggen, en ook sneller) en als je over gaat klokken hebbie ook niet zo'n gezeik, en PC133 is een stuk duurder... (-8E ook wel, maar niet zoveel)

• Mini-me
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als ik het goed heb is ECC toch beter over te klokken? Juist doordat het op een hogere fsb meer fouten gaat maken kan het zichzelf daar juist in herstellen...
Pagina: 1