Implementatie Fog GeForce vs. Radeon

Pagina: 1
Acties:

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
Hallo,

Wat mij al een tijdje opvalt (8> is dat de GeForce-kaarten bij spellen zoals Return to Castle Wolfenstein (RTCW), Call of Duty (CoD), Medal of Honor, UT2003, Vietcong mist mooier weergeven dan de Radeon-kaarten. Ik weet dat RTCW en CoD een speciale fog mode hebben, namelijk Distance Fog die vanaf GeForce3 en hoger ondersteund wordt, maar ook zonder deze speciale modus is het verloop van de mist bij de NVIDIA-kaarten duidelijk vloeiender en dus mooier :9 (in ieder geval naar mijn mening). Bij de ATI-kaarten zie je duidelijk op welke afstand de mist begint :r ; er is duidelijk een soort van grens te zien i.p.v. een mooie overgang.
Nou is mijn vraag: wie weet het verschil van de fog-implementatie tussen die van ATI en NVIDIA? :) Is het alleen driver-gerelateerd? B) Of juist hardware-gerelateerd :?

P.S. Ik vind het jammer ;( dat reviewers van videokaarten nooit deze onderwerpen meenemen in hun review, er wordt alleen gekeken naar het verschil tussen de Anti-Aliasing en anisotropische filtering als het gaat om de beeldkwaliteit.

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:50

Pubbert

random gestoord

Kan me herrineren dat juist (ten tijde van R9700 vs FX5800) de 9700 veruit de meest mooie mist/fog weergaf (in UT2003 en NFSHP2 d8 ik) t.o.v zn nvidia aanhangers dus.

Nou zijn veel games meer geoptimaliseerd voor nvidia kaarten omdat die kaart gewoon in de meeste game-pc's zat. Dus wat jij opmerkt kan best kloppen.

Echter bij nieuwe games zal dit imo niet meer zo zijn, aangezien ATi zelfs nu meer marktaandeel heeft dan nvidia.

Ik klaag btw niet over de fog-kwaliteit die mijn 9800 Pro produceerd :9 (In hedendaagse games iig)

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Degrader
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23
Volgens mij bedoel je die review van Digit-Life :D , welke ging over de GeForce FX 5800 Ultra. De GeForce FX gaf toendertijd geen mist weer in Need For Speed Hot Pursuit 2 en in nog een aantal spellen vanwege een bug in de driver |:(. In die review wordt trouwens niet opgemerkt dat de Radeon een mooiere mistweergave neerzet dan de GeForce FX :) .