Toon posts:

Windows Server 2003 en Win xp Home

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds gisteren een nieuwe server met Windows 2003.
Het werkt perfect alleen heb ik 1 probleem:

Op een aantal pc's staat win xp Home geinstald.
Nu zie ik niet de optie om hem bij een DOMEIN aan te melden, terwijl dit bij win Pro wel mogelijk is.

Heeft iemand een oplossing, behalve upgraden?

gr jeroen

Verwijderd

Topicstarter
oja, ik draaide hiervoor novel en dat werkt dus eerst goed met Home.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-05 12:59

FastBunny

Give it the Works !

XP Home kan niet aanmelden op domeinen, gebruik de search eens.

je kan via een workaround wel toegang tot de bronnen krijgen, maar echt lid van het domein maken kan niet met Home :)

[ Voor 1% gewijzigd door FastBunny op 11-02-2004 11:39 . Reden: lig -> lid ]

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
zijn hier ook geen tooltjes verder voor?

Verwijderd

Nog maar een keer:
FastBunny schreef op 11 februari 2004 @ 11:25:
XP Home kan niet aanmelden op domeinen, gebruik de search eens.

je kan via een workaround wel toegang tot de bronnen krijgen, maar echt lig van het domein maken kan niet met Home :)
Tooltjes zijn er dus niet voor! :)

Verwijderd

Topicstarter
ok, dan maar upgraden die zooi. . . . .shit

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

jeroen321,

Welkom op GoT :)
Omdat er op GoT aardig wat mensen rond lopen, hebben we wat regeltjes opgesteld zodat het allemaal leuk blijft - die regeltjes heb gelezen toen je je registreerde (je weet wel Registratievoorwaarden en faq).

Even kort samengevat, zijn dit de belangrijkste 3 punten:
  • Toon zelf initiatief - laat zien wat je gedaan hebt om het op te lossen, en wat je bv. al op gezocht hebt. Neem dit op in je topicstart :)
  • Kies een goede topic titel - waarin je aangeeft wat het probleem is - zie ook de Windows Operated Systems Policy voor extra eisen :)
  • Omschrijf je probleem duidelijk en helder - dat heb je goed genoeg gedaan
Verder - jouw probleem is eigenlijk bekend - Windows XP Home is niet bedoeld voor het gebruik in een bedrijf, en kan dus geen lid worden van een domain - voor de specifieke informatie - kijk hier even: http://www.microsoft.com/.../overviews/xpindomain.asp

Verwijderd

Topicstarter
Is er eigenlijk wel een upgrade versie van windows Home -> Windows Prof ?
Ik zit nu zo es te zoeken, maar ik kom niet veel tegen.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

ja volgens mij kan dat wel , zo lang de taal maar gelijk is

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-05 23:51

Swerfer

Hmm...

Gunner schreef op 11 februari 2004 @ 16:55:
ja volgens mij kan dat wel , zo lang de taal maar gelijk is
Zelfde de taal is niet belangrijk. Maar dan heb je wel kans op bv foutmeldingen die twee talig zijn. Of een twee talige help ed.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Swerfer schreef op 11 februari 2004 @ 17:01:

Zelfde de taal is niet belangrijk. Maar dan heb je wel kans op bv foutmeldingen die twee talig zijn. Of een twee talige help ed.
Ga nou maar even snel een boekje lezen voordat je gaat blaten

Zodra windows een andere taal ontdekt zal hij onmiddelijk stoppen

"The Language of This Installation of Windows Differs from the One You Are Installing" Error Message

een of ander mcse forum

[ Voor 10% gewijzigd door Gunner op 11-02-2004 20:23 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Iemand van Dell heeft mij verteld dat je een hele nieuwe versie van windows moet aanschaffen, en dat er geen upgrades zijn :|

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11:13
Koop een geheugen module er bij. Dan mag we weer een OEM versie kopen. Dit is goedkoper dan een nieuwe versie kopen van XP.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 22:00:
Iemand van Dell heeft mij verteld dat je een hele nieuwe versie van windows moet aanschaffen, en dat er geen upgrades zijn :|
Upgrade is er wel degelijk. Vertel ze dat je wil upgraden vanaf Windows 2000 en men kan je zo een upgrade-licentie gebruiken. Volgens mij kan je je licentie inderdaad, zoals de Dell-rep waarschijnlijk bedoelde niet upgraden.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het al gezien, er zijn geen OEM upgrades verkrijgbaar, is ook logisch, op een nieuw systeem zit namelijk nog geen besturingssysteem.

Wat ik gewoon doe om het probleem op te lossen, is de username en het wachtwoord hetzelfde te maken als in de win2003 server.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-05 09:20

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op 12 februari 2004 @ 14:50:
Ik heb het al gezien, er zijn geen OEM upgrades verkrijgbaar, is ook logisch, op een nieuw systeem zit namelijk nog geen besturingssysteem.

Wat ik gewoon doe om het probleem op te lossen, is de username en het wachtwoord hetzelfde te maken als in de win2003 server.
dan kun je bij sources op de server ja maar dat is dan ook alles de rest van de functionaliteiten van 2003 kun je geen gebruik van maken.

• maartena
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 11:28:
zijn hier ook geen tooltjes verder voor?
Nee. Windows XP Home Edition kan niet bij een domain aanmelden. Daarom heet het ook "Home Edition", voor thuisgebruikertjes, en daarom is het ook goedkoper.

Je zult dus moeten upgraden naar Windows XP Professional. Gelukkig kun je de Home Edition zonder problemen upgraden door gewoon de Windows XP Pro installatie erover heen te mikken.

"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik

Pagina: 1