Toon posts:

ADSL verbinding valt zomaar uit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Sinds een week heb ik nu ADSL, maar het werkt dus nog niet echt super.
Het probleem is namelijk dat mijn ADSL verbinding er soms gewoon mee stopt.
Hiermee bedoel ik dat de verbinding in windows ermee stopt & ik mn IP dus ook niet meer kan pingen vanaf een andere connectie.

De ADSL modem die ik gebruik is een Alacatel 510 speedtouch.
Alle 3 de lampjes ( dus ook de @ ) blijven wel branden, dus ik neem aan dat het eerder aan de software ligt dan de verbinding naar de telefoonaansluiting. ( die overigens op ISDN is aangesloten )

Ik gebruik een Realtek netwerkkaart waarmee ik normaal gesproken nooit problemen heb, heb hem al jaren gebruikt voor gewone netwerkken.

Als mijn ADSL uit valt dan verbreekt dus gewoon de verbinding in windows, en moet ik mijn computer opnieuw opstarten voordat het weer werkt.
Hij is geconfigureert op NAPT met default op 10.0.0.150

De verbinding valt ook uit op random tijden, dus er zit geen verhouding in.
Verder gebruik ik WindowsXP met SP1 en mijn provider is Xs4all ( heb de ADSL Basic abo )

Hopenlijk kan iemand me hiermee helpen, want het is zwaar irritant :(
Alvast bedankt! ( en ja ik heb gezocht op de search, en er waren een paar overeenkomende topics alleen daar stond geen antwoord in die ik kon gebruiken :p )

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:51

JvS

Ik heb hem zelf ook

verbreekt nu je adsl verbinding of verbreekt je netwerkverbinding naar je modem? :? En je kan "je ip" niet meer pingen, wat is dat? 10.0.0.X of je internet ip? Doe eens even iets duidelijker over wat het probleem nu is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Topicstarter
sorry :) ben nog beetje noob met adsl gedoe ( heb 6 jaar lang op ISDN moeten werken aangezien er nooit adsl/kabel beschikbaar was :( )

Met het IP pingen bedoel ik mijn internet IP.

En ik denk dat de verbinding verbreekt tussen mijn modem & netwerkverbinding, aangezien alle lampjes nog steeds groen blijven op de modem als dit gebeurt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 10:48 ]

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

je internet ip kan je zowiezo nooit pingen met een ST510 modem, dus dat is nutteloos. Als je het vanaf de PC doet waarvan de internet verbinding het niet deed is het al helemaal nuteloos.

Kan je nog wel op http://10.0.0.138 komen als de verbinding verbroken is? Kan je nog wel naar 10.0.0.138 pingen? Wat voor IP adres heeft je PC (kan je nakijken met "ipconfig") als het verbroken is? Als dat een 169.X.Y.Z adres is, werkt DHCP wellicht niet zo goed. Stel dan eens handmatig ip/subnet=10.0.0.150/255.255.255, gateway+DNS=10.0.0.138 in...

Verwijderd

Topicstarter
Nee natuurlijk ping ik vanaf een andere internet connectie erheen :)
Ik zit nu op mijn werk en pingde eerder vanochtend mijn IP om te kijken of mijn FTP nog online was, wat dus gewoon werkte.
Toen een uur later kreeg ik alleen maar time-outs. ( dat hij dus weer is uitgevallen )

Ik zal moeten wachten om te kijken wat mijn IP wordt zodra de verbinding wegvalt tot ik thuis ben, maar normaal gesproken is mijn ip: 10.0.0.150

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 11:00 ]

Verwijderd

Ik heb ook het probleem dat mijn internet steeds uitvalt

Ik heb ADSL van Hccnet een basic abbo
ook een realtek netwerkkaart
st510 Ethernet Modem

Ik kan wel gewoon nog naar 10.0.0.138 mijn modemconfiguratie bekijken
en daar zie ik ook staan dat DSL verbinding weg is. Het ligt volgens mij niet
aan mijn pc, want met mijn laptop heb ik hetzelfde.

Na een minuutje komt de verbinding weer terug en kan ik weer verder
internetten, maar het is wel reuze irritant.

Iemand suggesties???

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 11:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
bij mij komt de verbinding niet eens terug, ik moet rebooten :(

Verwijderd

Topicstarter
gister even geformateerd aangezien ik nog allemaal ISDN instellingen etc had, maar nog steeds hetzelfde probleem.
Er zitten ongeveer zo'n 8-10 uren tussen de disconnects.

• JvS

JvS

Ik heb hem zelf ook

Als je niet ingaat op suggesties en alleen maar terug blijft komen met "het doet het niet" kan niemand je helpen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 11:11:
Ik heb ook het probleem dat mijn internet steeds uitvalt

Ik heb ADSL van Hccnet een basic abbo
ook een realtek netwerkkaart
st510 Ethernet Modem

Ik kan wel gewoon nog naar 10.0.0.138 mijn modemconfiguratie bekijken
en daar zie ik ook staan dat DSL verbinding weg is. Het ligt volgens mij niet
aan mijn pc, want met mijn laptop heb ik hetzelfde.

Na een minuutje komt de verbinding weer terug en kan ik weer verder
internetten, maar het is wel reuze irritant.

Iemand suggesties???
Beetje late reactie, maar misschien heb je er nog wat aan. Controleer even de kabels en de connectors op de kabels. Het kan zijn dat daar iets niet goed zit. Ik had namelijk een perfecte verbinding totdat de upload van 128 naar 320 ging, toen werd mijn verbinding ook telkens verbroken. Bleek het dus aan de kabel te liggen die niet helemaal lekker was. Alleen wel vreemd dat dat dus niet gebeurde bij de lagere upload....

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Hier is internet ook gewoon slecht :(

KPN is heel goed bezig geweest met de upgrades, zijn een aantal centrales die de upgrade niet goed doorstaan

Overig heb ik vooral 's avonds disconnects en overdag goed.

Ook komt het voor dat ik een paar dagen internet perfect is en paar dagen weer niet.

Heb basic abbo van xs4all en al naar hun gebeld, zal binnenkort nog wel eens bellen want dit schiet niet op..

Ik zou als ik jouw was even alle aansluitingen etc dubbelchecken en gewoon naar je provider bellen die kunnen dan voor jouw even alles bekijken wat het zou kunnen zijn, denk dat het aangezien de kpn sinds de laatste upgrade wat aan het rommelen is het ook aan hun kan liggen en dat jij er helemaal niets aan kan doen.

Tweakers Discord

Verwijderd

Dat dacht ik ook, dat het weer KPN was. Dus ik bellen naar de helpdesk, wat een eikels daar zeg op de 1e lijn, ze wisten niet eens wat de snelheden moeten zijn van hun eigen adsl abbo's, zelfs de senior niet! Na veel gezeur en dingen controleren (wat uiteraard het probleem niet was) en terugbellen eindelijk de 2e lijn aan de lijn gekregen, en die vroegen of ik het modem rechtstreeks op de lijn vanaf de straat wilde zetten, dan konden ze zien of het probleem dus bij hun lag, of bij ons in huis. Bleek dus in ons huis te zitten, in het allerlaatste stukje kabel van de muur naar de modem...
Pagina: 1