Toon posts:

Doe ik iets fout?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik draai een site met 4/5000 bezoekers per dag en het blijft maar stijgen...Alleen draai ik nog steeds quite of zelfs verlies door m'n hosting kosten...

Ik adverteer via nedads op m'n site en dat is goed voor zo'n 100 piek/maand

Doe ik hier nou iets fout? Ik heb nl het idee dat hier veel meer uit te halen valt

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 09:23
Op woensdag 13 december 2000 16:20 schreef Mas*Mind het volgende:
Ik draai een site met 4/5000 bezoekers per dag en het blijft maar stijgen...Alleen draai ik nog steeds quite of zelfs verlies door m'n hosting kosten...

Ik adverteer via nedads op m'n site en dat is goed voor zo'n 100 piek/maand

Doe ik hier nou iets fout? Ik heb nl het idee dat hier veel meer uit te halen valt
Wat zijn je hosting kosten/maand? En misschien moet je wat meer reclame op je site zetten.. kan?

url trouwens?

Weppel

• MoBi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 26-04 13:50
ander hosting service die goedkoper is?

Volgens mij zit je te lullen, want ik voel nattigheid....

• Jorma
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Jorma

@ internet

Ik zou eerder eens opzoek gaan naar een andere bannerboer.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-05 09:52
Uhhh wat zijn je hosting kosten dan??? Gaat dit toevallig over feyenoordforever.nl? Die staat toch ergens bij zo'n goedkope Amerikaanse hostingboer?

• Weppel
Enne... iets fout doen doe je nooit.. je kan het gewoon slimmer aanpakken..

Verwijderd

http://www.resultonline.com
Dat verdient wel!

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat idd om FeyenoordForever.nl. Meer reclame is wat mij betreft geen optie; Het moet niet zo'n goedkope reclamezuil worden. Goedkope hosting? Ik zit nu idd bij een vrij goedkope hosting provider (Site5.com, $24.95/maand), maar dat is te merken ook :(...Zoals het er nu uitziet zullen we binnenkort verhuizen en zal het er dus niet goedkoper op worden..Goedkoop is duurkoop blijkt wel weer. Eigenlijk zijn we zelfs te groot voor virtueel hosting volgens mij en is dedicated/colocation voor ons een betere oplossing.

Maar feit blijft dat het tot nu toe vooral geld kost en ik denk dat we met de bezoekersaantallen van ons toch minstens op quite kunnen spelen.

Ik vraag me gewoon af hoe andere webmasters dit aanpakken? Wat zijn de betere bannerboers of verkopen jullie zelf bannerruimte? En zoja: Hoeveel vragen jullie daarvoor, spreken jullie zelf bedrijven aan of komen ze naar je toe?

Verwijderd

Hoeveel bandbreedte verbruik je ??? In Nederland heb je voor 30-40 piek een datalimit van 10 Gb ofzo.
4000 gebruikers welke per dag 100 kb bandbreedte kosten (veel meer zal het niet zijn, want het zal een vaste groep zijn, waardoor veel lokaal op PC's gecached is) komt per maand uit op:
4000 x 0,1 Mb x 30 = 12000 Mb (12 Gb).
Er zijn vast NL hosters die je 12 Gb per maand voor 4 tientjes kunnen leveren...
Dat is dan dus 60 piek winst ;)

edit:

Net even je site bekeken, 100 kb per persoon per dag is misschien inderdaad toch te weinig.
Maar volgens mij zijn er in Amerika toch wel providers die unlimited bandwith leveren voor $25 - $50. Jammer is het alleen dat de dollar koers zo hoog is.
Een andere oplossing is zelf hosten d.m.v. zelf een servertje te plaatsen bij WideXS/WebGeneral/Vuurwerk/enz./enz
Het kost iets meer (misschien delen met andere mensen met hetzelfde probleem), maar je hebt ook veel meer vrijheid wat betreft configuratie/OS e.d.

Verwijderd

Topicstarter
ehrm...vorige maand verbruikten we 70 (!) GB... Na wat maatregelen hopen we deze maand op zo'n 40 GB uit te komen..

Laatst (na Feyenoord-@j@x uiteraard :)) was het zó druk dat onze host ons er tijdelijk afflikkerde. Teveel connecties tegelijkertijd was de reden...:(

Verwijderd

Dat is inderdaad vrij fors. Dan zou ik maar niet in Nederland gaan hosten, dan ben je veel duurder uit.
Misschien een optie om die screensavers (welke vrij groot zijn) op gratis webspace providers te zetten ???? Dit lijkt me behoorlijk schelen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Nah, onze statistieken geven aan dat dat wel meevalt...De pagina's die het meeste dataverkeer trekken zijn onze forum-pagina en onze nieuwspagina. Om deze reden wordt nu ook elk nieuwsitem nu op een aparte pagina geplaatst. Eerst werden zo'n 40 items op 1 pagina geflikkerd waardoor de nieuwspagina 30 GB voor zichzelf in rekening nam! Veel meer valt er niet meer te optimaliseren buiten de plaatjes/screensavers misschien op een externe server plaatsen.

Maar het gaat mij vooral om de bannering, misschien moeten we zelf wel banner-ruimte gaan verhuren. Iemand die hier een lichtje op kan schijnen?

• Weppel
Probeer eens een deal te sluiten met een webhosting provider hier in nederland. Ik ken er genoeg die wel bereid zijn om een site te hosten voor flink wat korting (of helemaal voor niets) en wat sponsoring op je site.. probeer eens, misschien maak je dadelijk alleen maar winst, en heb je (bijna) geen hosting kosten.

• Jasper
  • Laatst online: 20:47
Op donderdag 14 december 2000 18:23 schreef Mas*Mind het volgende:
Maar het gaat mij vooral om de bannering, misschien moeten we zelf wel banner-ruimte gaan verhuren. Iemand die hier een lichtje op kan schijnen?
Hier gaat errug veel tijd in zitten. Vergis je hier zeker niet in! Vandaar dat het een stuk interessanter is om een deal met een bannerboer te sluiten..

Verwijderd

Op donderdag 14 december 2000 18:23 schreef Weppel het volgende:Probeer eens een deal te sluiten met een webhosting provider hier in nederland. Ik ken er genoeg die wel bereid zijn om een site te hosten voor flink wat korting (of helemaal voor niets) en wat sponsoring op je site.. probeer eens, misschien maak je dadelijk alleen maar winst, en heb je (bijna) geen hosting kosten.
Het helpt waarschijnlijk als ze daar dan fan zijn van Feyenoord :)

• Jasper
  • Laatst online: 20:47
Kijk of je met een bannerboer een deal kan sluiten dat je een hoger percentage krijgt wanneer jij zelf adverteerders voor je site aanlevert. Zo kan je op je site info kwijt over adverteren op je pagina, via email contact met ze opnemen en doorschuiven naar je bannerboer. Daar gaat relatief weinig tijd inzitten, maar levert je wel meer op dan alleen van de bannerboer afhankelijk zijn.

• Ippy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-11-2025

Ippy

Not very active lately.

Splits de boel op, verspreid de site over meerdere servers. Deel de site op in segmenten en zet ieder segment bij een andere hostprovider, afhankelijk van de eisen.
Ben je ook nooit helemaal down.

Uiteraard is het gemakkelijker om alles bij 1 te zetten maar dat kost waarschijnlijk meer.
Kiezen of delen dus.

• seppie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-08-2025

seppie

Wie anders?

KPN webhosting is ook best interessant>>ongelimiteerd data verkeer!
En dat is geen bullshit, maar echt zo, vriend van me draaide er 50k per dag op zonder problemen.....
Ik ben er weggegaan omdat ik een cgi draaide die volgens hen teveel resource zou nemen, ik heb dagen getest op mijn eigenserver, maar nooit problemen gehad maar goed....

http://www.kpnwebhosting.nl/

suc6!

Don't You stare there, Operate!

• DutchMan
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 16:55

DutchMan

NederlandseMan

Ik krijg ongeveer 2000 bezoekers per dag en ik verdien meer dan 150 piek per maand.

Ik heb zelf nog geen webhost en domein.

- Dutchman

Why live life if u cannot remember it when you are dead ?

• Weppel
Je kunt nu bij 2Fast (www.2fast.nl geloof ik) een hositing pakket winnen... ben je meteen voor een heel jaar uit de kosten :)
ideetje?
Pagina: 1