Toon posts:

[WinXP home] bureaublad van achter firewall benaderen *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis xp draaien en hier op mijn stage 2000 pro, hoe kan ik nu hier mijn bureaublad zien??? heb vnc al geprobeerd, maar dat werkt niet echt. Mijn computer thuis staat gewoon aan.

HELP!

Verwijderd

Welke XP heb je thuis draaien? Is het de Professional versie of de Home? Heb je een Firewall geinstalleerd of op het werk? Even iets duidelijkere omschrijving geven van de omgeving! :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 10:05:
Welke XP heb je thuis draaien? Is het de Professional versie of de Home? Heb je een Firewall geinstalleerd of op het werk? Even iets duidelijkere omschrijving geven van de omgeving! :/
ik heb home, en heb hier een firewall draaien, denk niet dat ik die mag uitschakelen, zit n.l. op de universiteit.

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

waarom heeft iedereen hier toch problemen mee??
1. weet je wel het IP adres van je machine thuis?
2. zit je thuis achter een router? zo ja, heb je een poort gemapped??

:/
ik heb home, en heb hier een firewall draaien, denk niet dat ik die mag uitschakelen, zit n.l. op de universiteit.
Dan zal er waarschijnlijk op de UNI iemand ook wel een poortje dichtstaan dat je niet naar huis kan connecten. Als dit het geval is heb je pech, dan gaat het niet lukken

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 11-02-2004 10:09 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

XP Home heeft geen Extern bureaublad.

/einde help >:)

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op 11 februari 2004 @ 10:08:
waarom heeft iedereen hier toch problemen mee??
1. weet je wel het IP adres van je machine thuis?
2. zit je thuis achter een router? zo ja, heb je een poort gemapped??

:/
ja, ik weet mijn ip, zit achter een router denk ik, zit op een netwerk van 400 computers

Verwijderd

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 10:07:
[...]

Ik denk dat het dan al niet gaat lukken met die Firewall! En ik betwijfel of de functie voor remote desktop wel in de Home versie zit. Weet ik niet zeker!

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op 11 februari 2004 @ 10:08:
XP Home heeft geen Extern bureaublad.

/einde help >:)
oh jawel hoor

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
VNC : poort 5900. Kan ook over andere poorten. Zolang je vanuit de uni via een poort naar buiten mag en bijv met SSH een tunnel maakt kan je het via een willekeurige port laten lopen. Vrees alleen voor je dat het netwerk op de uni wel dicht zal zitten ...

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:34

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Remote Desktop connection downloaden bij Microsoft? Work's fine for me :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Guys, jullie zien een ding over het hoofd

TS zit op een UNI en daar zal het waarschijnlijk niet mogelijk zijn om extern te connecten!
Dus jullie oplossingen zijn technisch misschien correct, maar als dat allemaal geblocked wordt heeft het alsnog weinig zin!

edit:
sanfranjake schreef op 11 februari 2004 @ 10:10:
Vrees alleen voor je dat het netwerk op de uni wel dicht zal zitten ...
Gelukkig is er nog een iemand die het ook doorheeft ! :)

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 11-02-2004 10:15 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
moby83: welkom op GoT :)

Omdat er euhm wat meer mensen rondlopen op GoT, hebben we een aantal huisregeltjes om het voor iedereen leuk te houden, een daarvan is een duidelijke topictitel nemen en hier niet in 'schreeuwen'. Ik pas het dus wat aan ;)
Daarnaast is er al heel veel over gezegd hier op GoT; zoeken op VNC levert zo al heel veel info - en nu je de term tunneling kent kan je daar ook best wat over vinden denk ik.
De belangrijkste van deze regeltjes staan trouwens in dit voor specifiek dit subforum (WOS) en dit voor topicstarts in het algemeen :)

Maar goed, als de beheerders van het netwerk "alles" blokkeren, heb je misschien redelijk pech. Er zijn misschien wel wat manieren maar ik zou eerst even gaan praten met de beheerders op de universiteit, dan weet je meer over wat kan en mag :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1