Sweex router klapt er elke keer uit

Pagina: 1
Acties:

• JSchut
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 11:34
Ik heb een sweex router (4-port) en een 4 Mbit verbinding bij multikabel.
2 a 3 keer per dag dan slaat de router gewoon vast.
De verbinding wordt trouwens meestal wel constant volledig gebruikt (nieuwsgroepen)

Is dit nu een probleem wat ik kan oplossen of is het beter om een andere router te kopen. Ik wordt er nu namelijk wel erg ziek van.... Zit ik op me werk klapt me router eruit en kan ik de hele dag niet meer bij me PC

PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 21:11

Ankh

.Howdy

je zegt het zelf al, nieuwe router kopen.
ik heb het ook gehad bij een edimax. die krengen kunnen niet meer dan 250 verbindingen aan. hij klapte er de hele tijd uit bij emule :)

dus of het wordt je nieuwsgroepen verkleinen of andere router kopen. (dan wel een computer. kan meer hebben ;))

• JSchut
SCaRaBaeuS schreef op 11 februari 2004 @ 09:49:
je zegt het zelf al, nieuwe router kopen.
ik heb het ook gehad bij een edimax. die krengen kunnen niet meer dan 250 verbindingen aan. hij klapte er de hele tijd uit bij emule :)

dus of het wordt je nieuwsgroepen verkleinen of andere router kopen. (dan wel een computer. kan meer hebben ;))
Heb idd zitten te denken aan een linux router ertussen te zetten....
Maar daar heb ik ff geen ruimte voor.
Wat is een goed router die wel veel verbindingen kan hebben?

Verwijderd

Is zoiets niet op te lossen door middel van een firmware update, zodat hij wat stabieler wordt! :?

• Ankh

Ankh

.Howdy

@NCU nee in principe maakt dat neit uit. bij mij heeft het nooit geholpen :)
@JSchut ik zou er zo niet 1 weten, gebruik ff de GoT search er zijn wel wat topics over geweest volgens mij. en zo'n via mobo (16x16cm oid) kan makeklijk als een routertje. heb ik tijden gehad hangend in de meterkast :)

• JSchut
SCaRaBaeuS schreef op 11 februari 2004 @ 10:03:
@NCU nee in principe maakt dat neit uit. bij mij heeft het nooit geholpen :)
@JSchut ik zou er zo niet 1 weten, gebruik ff de GoT search er zijn wel wat topics over geweest volgens mij. en zo'n via mobo (16x16cm oid) kan makeklijk als een routertje. heb ik tijden gehad hangend in de meterkast :)
Heb je een link voor me? :)

[ Voor 4% gewijzigd door JSchut op 11-02-2004 10:13 ]

• Ankh

Ankh

.Howdy

huh? hoe bedoel je? link naar de search? :)

en andere gewoon pricewatch van t.net :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

k heb zelf ook zo'n sweex ding, een oude revisie blijkbaar en ik heb daar blijkbaar een goede aan want hier heb ik dus geen problemen mee, anderen die ik hoor met een nieuwere revisie hebben hier wel problemen mee...

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• JSchut
Kwam deze router tegen -> Draytek Vigor 2900
Kan deze meer connecties hebben? (of anders gezegd loopt deze niet vast met het leegtrekken van nieuwsgroepen met 2 computers tegelijk)

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De 2900 is waarschijnlijk niet echt nuttig voor je, da's namelijk eentje met een printerserver erin gebouwd.

Ikzelf heb hier de Vigor 2600WE en daar heb ik verder geen enkele problemen mee :) De 2600 is trouwens een router met modem ingebouwd.. Wellicht heb je meer aan een 2200E, da's alleen een router :)

• JSchut
Osiris schreef op 11 februari 2004 @ 11:32:
De 2900 is waarschijnlijk niet echt nuttig voor je, da's namelijk eentje met een printerserver erin gebouwd.

Ikzelf heb hier de Vigor 2600WE en daar heb ik verder geen enkele problemen mee :) De 2600 is trouwens een router met modem ingebouwd.. Wellicht heb je meer aan een 2200E, da's alleen een router :)
Maar kan de 2200E ook veel connecties hebben. Niet dat ik starx hetzelfde probleem heb

• Osiris
  • Niet online
JSchut schreef op 11 februari 2004 @ 12:03:
[...]

Maar kan de 2200E ook veel connecties hebben. Niet dat ik starx hetzelfde probleem heb
Ik heb er zelf niet echt negatieve ervaringen mee. Ik gebruik dan wel niet zo vaak eMule, maar met BitTorrent gebeurt er niets :)
De enige keer waarbij hij moeilijk ging doen was toen er iets van 8 personen op de VPN-server (zit ingebouwd in de router) zaten te gamen (veel UDP-packets dus).. En dat vond ie toch niet al te leuk, maar dat vind ik personelijk ook niet zo gek :)
Conclusie: ik neem aan dat hij het gewoon trekt; drayteks zijn kwalitatief prima routers, alleen ik kan het ook niet 100% garanderen.

edit:
Lees Wat is nou een goed routertje voor Emule! eens :) (gevonden via de search met "draytek emule" ;) :P) Daar staan wel wat meningen etc in :) Ook over dat de 2200 wellicht geen 8Mbps aankan.

[ Voor 14% gewijzigd door Osiris op 11-02-2004 12:12 ]

• JSchut
Osiris schreef op 11 februari 2004 @ 12:08:
[...]

Ik heb er zelf niet echt negatieve ervaringen mee. Ik gebruik dan wel niet zo vaak eMule, maar met BitTorrent gebeurt er niets :)
De enige keer waarbij hij moeilijk ging doen was toen er iets van 8 personen op de VPN-server (zit ingebouwd in de router) zaten te gamen (veel UDP-packets dus).. En dat vond ie toch niet al te leuk, maar dat vind ik personelijk ook niet zo gek :)
Conclusie: ik neem aan dat hij het gewoon trekt; drayteks zijn kwalitatief prima routers, alleen ik kan het ook niet 100% garanderen.
ik ga wel even wat tests nalopen :)
Bedankt voor je reactie(s)

[ Voor 3% gewijzigd door JSchut op 11-02-2004 12:11 ]

• Osiris
  • Niet online
Ff m'n edit duidelijker maken, je had alweer gepost zie ik :)
Lees Wat is nou een goed routertje voor Emule! ook eens :) (gevonden via de search met "draytek emule" ;) :P) Daar staan wel wat meningen etc in :) Ook over dat de 2200 wellicht geen 8Mbps aankan, dus dat moet je ff bekijken met je lijntje wat je nu hebt :)

• JSchut
Osiris schreef op 11 februari 2004 @ 12:16:
Ff m'n edit duidelijker maken, je had alweer gepost zie ik :)
Lees Wat is nou een goed routertje voor Emule! ook eens :) (gevonden via de search met "draytek emule" ;) :P) Daar staan wel wat meningen etc in :) Ook over dat de 2200 wellicht geen 8Mbps aankan, dus dat moet je ff bekijken met je lijntje wat je nu hebt :)
Ik heb 4Mbit dus dat zou dan goed moeten gaan...

Hoeveel connecties maken die nieuwsgroepen eigenlijk? Ik heb maar 6 connecties naar usenet.....

EDIT:
Het wordt de Draytek Vigor 2900!
Iemand enig idee hoeveel connecties die kan hebben

[ Voor 15% gewijzigd door JSchut op 11-02-2004 12:56 ]

• Osiris
  • Niet online
JSchut schreef op 11 februari 2004 @ 12:30:
[...]

Ik heb 4Mbit dus dat zou dan goed moeten gaan...

Hoeveel connecties maken die nieuwsgroepen eigenlijk? Ik heb maar 6 connecties naar usenet.....

EDIT:
Het wordt de Draytek Vigor 2900!
Iemand enig idee hoeveel connecties die kan hebben
Nieuwsgroepen maken idd maar weinig connecties :)

Ennuh, helaas :X De 2900 is nog niet te koop in Nederland en als ie dat wel is, dan is ie vast niet goedkoop :o De Vigor 2600WE is al 270 euri ;) :X Zo duur is ie niet eens (wel te koop dus) Zie de pricewatch :)

Maar ga er maar vanuit dat het aantal connecties wel goed zit :)

[ Voor 11% gewijzigd door Osiris op 11-02-2004 14:51 ]

• JSchut
Osiris schreef op 11 februari 2004 @ 14:48:
[...]

Nieuwsgroepen maken idd maar weinig connecties :)

Ennuh, helaas :X De 2900 is nog niet te koop in Nederland en als ie dat wel is, dan is ie vast niet goedkoop :o De Vigor 2600WE is al 270 euri ;) :X Zo duur is ie niet eens (wel te koop dus) Zie de pricewatch :)

Maar ga er maar vanuit dat het aantal connecties wel goed zit :)
ik zat te denken....... als ik dan toch bezig ga dan maar gelijk wireless.... maar dan wordt ie gelijk 209......
Ff naar eenandere kijken denk ik.... en anders maar niet draadloos

Ik heb liever een goedkopere router.
Want er komt over een tijdje een draadloos netwerk maar dat is nu nog niet aan de orde.
Ik moet een router hebben die dus 4-5 Mbit kan hebben

De SWEEX router wordt heel erg warm als ik er een tijdje met 4 Mbit overheen ga...
Er worden geen programma's als Emule ed gebruikt

[ Voor 19% gewijzigd door JSchut op 11-02-2004 15:20 ]

Pagina: 1