Toon posts:

Radeon 8500LE probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen!

Ik heb vandeweek een radeon 8500LE 128MB kaartje gekregen, maar als ik de kaart in m'n pc heb zitten (specs volgen zo), en ik start 'm op, dan krijg je het eerste bootscreen (cpu info, geheugen, hdd's enzo) dat gaat goed, maar dan krijg je het tweede postscherm (irq's enzo) maar zodra ik naar dat scherm ga, dan zie ik niks anders dan alleen blokjes en vage strepen.
Iemand enig idee waar dit dan weer aan kan liggen?

Specs

Gigabyte 7 DXE (AMD 761 chipset)
Athlon XP 1800+
256mb DDR pc 2100 (Twinmos)
windows XP pro (maarja, daar kom ik nie eens)
40gb maxtor schijffie

Andere videokaart (sis xabre 400) werkt wel, maar daar kan ik verder weinig mee :P

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:50

Pubbert

random gestoord

Beste optie lijkt me om het kaartje even in een andere PC te proberen.

Het kan ook aan je windows liggen, aangezien je meteen als je bootlogo moet komen dan de kaart dan meteen vastklapt.

Misschien met die Xabre even windows reinstall doen, en dan je Radeon er nog eens in proberen. Je kunt ook proberen om eerst alle drivers van die SiS eraf te gooien zodat die nooit kan gaan kloten met die Radeon.

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• AttiX
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:03
Je krijgt dus rare tekens wanneer je die IRQ's ziet? Dat heeft dus niks met Windows te maken verders.

Probeer eens je Bios van je moederbord te resetten.

Verwijderd

Topicstarter
leek me ook al sterk dat het aan de windows zou liggen,
idd, bios resetten had ik nog niet aan gedacht eigenlijk :Y)

ik ga het eens proberen vanavond

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:55
Heb ik ook: radeon 8500le

Toen ik deze eerst kreeg had ik hetzelfde probleem (artifacts) wat verdween als ik de kaart terugklokte. Deze heb ik dus geruild, maar misschien dat je nog kunt proberen om de kaart onder de default specs te laten draaien.

Verder ga ik er natuurlijk vanuit dat als je de agp hebt overclocked je deze al hebt teruggezet op default...

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb niks overgeclocked in deze pc, vandaar dat ik het zo vreemd vond dat ie neit werkte...

als het idd zo is, en ik klok 'm nog minder dan z'n standaard waarden, dan ga ik 'm ook inleveren...

anders heb je een videokaart die je niet kan benutten?
Pagina: 1