Hoe zat dat ook weer met die draadloze keyboards ?

Pagina: 1
Acties:

• chromium
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 18:33
Vroeger nog gelezen..nu alweer vergeten... maar waren er geen twee soorten draadloze toetsenplankjes ?? De ene radiografisch en de andere optisch of zo... ?
Het ene systeem was beter dan het andere leek me. Alleen weet ik niet meer welke en waarom...
Ik sta op het punt een Logitech Cordless Desktop iTouch: Keyboard + Wheelmouse te kopen...

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:39

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Optiesch werkt net als de afstandsbediening.. Je moet wel op de ontvanger richten... Volgens mij waren alleen de aller eerste draadloze muisen van logitech infrarood... Zodra d'r iets tussen kwam (vinger, papier) deed ie het niet meer.. Tegenwoordig is alles radio grafisch (net als de draagbare telefoon bijvoorbeeld). Dan maakt het nix uit of er iets tussen komt....

Tegenwoordig heb je wel optische muizen. Maar dit heeft nix met de communicatie te maken, maar met de manier hoe wordt gekeken of de muis verplaatst. In deze muisen zit geen balletje, maar een camera die de ondergrond 'filmt'en de plaatjes met elkaar vergelijkt om te kijken hoe de muis verschuift. In theorie kan deze muis op elke ondergrond gebruikt worden (geen muismat meer nodig).. Hoe het in de praktijk werkt weet ik niet, want ik heb zelf nog een balletje.....

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• psychotic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-11-2025

psychotic

Nixs

Ik heb hem zelf ook (radiografisch) werkt erg goed, in het begin was ik bang dat twee meter te weinig zou zijn maar hij haalt zo 5 meter. Aanschaffen dus !

MSI K7T266 Pro2 RU, XP 2400+@2600+ 52Gr stressed. Aopen HQ08 gemod met div Panaflo fans, Case 43 Gr. Sapphire Radeon 9500 Pro 330@310 Catlist 3.4, Compaq 8020 TFT 18,1" DVI, 768Mb Crucial@CAS 2-2T-5T-2T-4way, 2*Maxtor D740X-6L Raid

• tweakerbee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-08 21:25

tweakerbee

dus..?

Muis is wel erg dorstig. Zuipt battarijen! Verder SUPERRELAXED. Wel opletten: De deluxe is met ERGONOMISCH toetsenbord.

You can't have everything. Where would you put it?