nieuwe proc + hdd, PC zeer instabiel

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-09 12:33
Eerst even mijn systeem:

Epox 8rda+, Nforce2
2*256 MB DDR op 166 Mhz (Infineon)
Geforce4 4200 van powercolor geloof ik
Seagate Cuda 7200.7, ATA, 8MB Cache
Athlon XP 2500+ Barton

Die Hdd en de proc heb ik eergisteren pas gekregen en heb ik meteen ingebouwd. Sindsdien is mijn pc ontzettend onstabiel. Het is me nog niet eens gelukt, om windows XP of 2000 helemaal te installeren... Als ik Knoppix draai, krijg ik allemaal vreemde errors en shit. Alle drie mijn browsers in Knoppix crashten bijvoorbeeld, iets wat ik nog nooit gehad heb.

Ik heb dus alleen mijn oude Harddisk en Proc vervangen, daarna begonnen de problemen. Ik heb al geprobeerd met een andere Hdd te installen, daarmee lukte het ook niet. Aan de Hdd ligt het dus denk ik niet. Ik heb geprobeerd mijn geheugen om te wisselen of met maar 1 geheugenreepje te werken, maakte niks uit. Temps van Moederbord en Proc zijn prima, Proc is niet overclocked, nieuwste Bios is geflashed, Proc wordt goed herkend. De installatie van Windows crasht op verschillende momenten, ik heb daar geen "structuur" in kunnen ontdekken. Meestal crasht ie met een irql_not_enz.... maar soms ook gewoon met een STOP-error...

In een wanhoopspoging heb ik mijn hele PC uit elkaar gehaald en buiten de kast weer in elkaar gezet, maar er gebeurde weer precies hetzelfde!!

Ik ben ten einde raad. Is mijn proc misschien gewoon niet 100% goed? Kan dat zulke fouten veroorzaken? Ik hoop dat iemand nog andere ideeen heeft, ik wordt er helemaal gek van namelijk. :|

Bij voorbaat dank allemaal!

:: AMD Athlon XP 1700+ (T'bred B) :: EPOX 8RDA+ :: 512 MB :: GF4 4200 ::

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:07

Ankh

|true

ik denk dan toch dat het ligt aan de epox mobo. ik heb ongeveer hetzelfde. dat hij soms vast loopt. ik heb toen met een bedrijf gebeld en die heeft toen me al vertelt dat epox de laatste tijd aan het kloten was. (helft van mobo's terug geroept enzo)

je zou hem dus kunnen rma'en.. werkt je cpu wel gewoon goed op een andere mobo oid?

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Dat kan ik niet testen, ik heb maar 1 Socket A Mobo. Maar het gekke is dus dat hij tot nu toe altijd prima heeft gewerkt. Om het Mobo iets minder zwaar te belasten heb ik de proc ook al om 1100 Mhz ofzo laten lopen... Maakte niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 15:07

Ankh

|true

of combi mobo en cpu werkt misschien niet :) i dont know :)

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Mijn mobo zou de proc gewoon moeten ondersteunen, er zijn genoeg mensen die precies dezelfde combinatie hebben. Ik kan me niet voorstellen dat het dat is. Ik ga vanavond mijn oude cpu maar weer inbouwen. Als die wel gewoon werkt, rma ik die Barton... Of heeft er iemand een beter idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Ik heb geloof ik een probleem waarvoor niemand de oplossing weet... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even contact opnemen met leverancier van CPU en MOBO, die hdd kun je wel testen in een andere computer...

(een vriend ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-10 15:50

Shunt

Boe

kicken binnen 24 uur is niet echt genwenst :>

mare wat voor voeding heb je hier aan hangen ?
aangezien je waarschijnlijk een flinke upgrade heb gedaan met proc en hdd.
mare als je even de voedings waardes zou kunnen posten die je in de bios ziet.
waarschijnlijk onder health monitor ofzo

en dan vooral:
core
5v
3.3v
12v

de - voltages hoef je niet op te letten

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Er zit een zalman 300 Watt voeding aan, ik heb gisteren al naar de voltages gekeken en die zijn eigenlijk prima, alleen 5V was iets van 4,94 ofzo... Ik kan de precieze getallen nu niet geven, ik zit op m'n werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kjeldsanders
Ik ben nog iets vergeten: De PC crashed alleen als ik al wat verder in de installatie zit, als ie windows als het ware al geinitialiseerd heeft. De GUI hoeft nog niet perse opgestart te zijn... Hij is bijvoorbeeld nog nooit gecrashed tijdens het formatteren van de HD ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AdB
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-06 21:58

AdB

Vanzelfsprekend heb je de CPU goed gemonteerd? En ook zo kaal mogelijk opgestart (om de voeding te ontlasten) en je BIOS instellingen nagelopen?
Probeer anders Memtest even, wie weet geeft die wel Cache fouten aan van de CPU.
Ik zou toch even je oude CPU terugzetten, kijken wat er dan gebeurd. Kan me voorstellen dat je daar geen zin in hebt.

AdB

• kjeldsanders
OK ik heb gisterennacht mijn oude cpu teruggezet en hij werkt als een trein. Ik geloof dat ik nu veilig kan concluderen dat die Barton ergens een fout heeft, en toch door de Kwaliteitscontrole bij AMD gekomen is... De waardes van de voedig zijn echt helemaal ok, daar kan het eigenlijk niet aan liggen...

Pagina: 1