[W2k3] Achtergrond instellen mbv policies (GPO's)

Pagina: 1
Acties:

• TaZz
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-03 16:09

TaZz

Nostalgist

Topicstarter
Ik ben aan het experimenteren met active directory en group policy objects. Nu wil ik het zo instellen dat gebruikers geen achtergrond hebben op hun desktop, en dit ook niet meer kunnen wijzigen. Ze moeten dus gewoon het standaard blauwe scherm te zien krijgen.

Nou is het me al wel gelukt om een plaatje als achtergrond in te stellen, en ook om het wijzigen ervan te disablen, maar het lukt me maar niet om geen achtergrond in te stellen.

Als er dus al een achtergrond ingesteld is op een computer, krijg ik door een policy te gebruiken deze niet weg.

Ik heb al gezocht op GoT en mbv Google, maar ik kan nog geen goede oplossing hier voor vinden. Kan iemand me hiermee helpen?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:31

momania

iPhone 30! Bam!

[W3k] :? zal wel [W2k] bedoeld hebben :)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Zuig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-05 20:53

Zuig

Fuck man dat Zuigt !

Dan gebruik je toch gewoon een plaatje wat helemaal blauw is ofzo :?

Hier hoort mij sig; dat doe ik alleen lekker niet...

Verwijderd

Of je gaat gebruik maken van Mandatory Profiles. Zodat je alles 1 keer goed insteld en de gebruikers kunnen alles wijzigen, alleen na de reboot of het opnieuw inloggen is alles weer in de originele staat zoals je die zelf gemaakt hebt.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Volgens mij werkte het zo: Als je een plaatje instelt (dus je kiest de optie om een achtergrond te selecteren), maar je vult geen filename in, heb je een lege achtergrond.

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Topicstarter
elevator schreef op 11 februari 2004 @ 11:21:
Volgens mij werkte het zo: Als je een plaatje instelt (dus je kiest de optie om een achtergrond te selecteren), maar je vult geen filename in, heb je een lege achtergrond.
Hmmm... volgens mij werkte dat niet, maar ik zal nog eens kijken.

momania: Ik bedoelde 2003 (hoe ik nou aan w3k kwam 8)7

Zuig: Een plaatje wat blauw is zou natuurlijk ook kunnen, maar ik vind het toch mooier en meer praktisch om gewoon geen achtergrond in te stellen.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
TaZz schreef op 11 februari 2004 @ 13:00:
Zuig: Een plaatje wat blauw is zou natuurlijk ook kunnen, maar ik vind het toch mooier en meer praktisch om gewoon geen achtergrond in te stellen.
Als je bij Active Desktop wallpaper kijkt, zie je :
Specifies the desktop background ("wallpaper") displayed on all users' desktops.

This setting lets you specify the wallpaper on users' desktops and prevents users from changing the image or its presentation. The wallpaper you specify can be stored in a bitmap (*.bmp), JPEG (*.jpg), or HTML (*.htm, *.html) file.

To use this setting, type the fully qualified path and name of the file that stores the wallpaper image. You can type a local path, such as C:\Windows\web\wallpaper\home.jpg or a UNC path, such as \\Server\Share\Corp.jpg. If the specified file is not available when the user logs on, no wallpaper is displayed. Users cannot specify alternative wallpaper. You can also use this setting to specify that the wallpaper image be centered, tiled, or stretched. Users cannot change this specification.

If you disable this setting or do not configure it, no wallpaper is displayed. However, users can select the wallpaper of their choice.

Also, see the "Allow only bitmapped wallpaper" in the same location, and the "Prevent changing wallpaper" setting in User Configuration\Administrative Templates\Control Panel.

Note: You need to enable the Active Desktop to use this setting.

Note: This setting does not apply to Terminal Server sessions.
Denk dat dit alles is wat je nodig hebt :) Je kan dus met deze policy een wallpaper instellen. Laat deze naar een doodlopend pad verwijzen, zet het paneel voor instellingen uit en klaar is 't :)

[ Voor 8% gewijzigd door sanfranjake op 11-02-2004 13:08 . Reden: addtxt ]

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• TaZz

TaZz

Nostalgist

Topicstarter
Klopt inderdaad sanfranjake.... ik was er inmiddels ook al achtergekomen dat een fout pad opgeven de oplossing is :)
Pagina: 1