Toon posts:

USB Stick Crasht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik al een tijdje mijn usb stick maar nu krijg ik opeens de fout melding van wilt u hem formatteren!!! hoe kan dit nu opeens
Vraagje is er een tool om toch nog bij mij gegevens te komen?
please help is van zakelijk belang

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een tool om mijn gegevens toch nog van die usb stick te krijgen

Modbreak: Dude, niet zo snel kicken (vier minuten!). Als je wat toe wilt voegen kan dat ook door je voorgaande post te editten.

[ Voor 52% gewijzigd door Abbadon op 11-02-2004 13:12 ]

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-01 11:56
Misschien heb je em er ooit eens uitgetrokken zonder eerst in Windows "virtueel uit te werpen"?
Of je hebt een magneet tegen je stick aan gehad?

Het is mij zo niet duidelijk wat je er mee hebt gedaan...

Ik zou em gewoon formatteren zoals er wordt gezegd door Windows en anders ook nog ff op andere PC's proberen.

Verwijderd

In Linux schijn je hem weer te kunnen fixen, ik zal eens op zoek gaan hoe dat precies moet.

Zelf werp ik hem ook nooit virtueel uit, maar dat zou evt. het probleem kunnen zijn.

Verwijderd

Topicstarter
ja klopt ik trok hem er steeds uit daarom kwam het denk ik maar het belangrijkste is gewoon die gegevens die er op stonden want op een harde schijf kan je ook gegevens terug halen enz :)

Verwijderd

Goedemorgen, ik zou proberen hem eerst uit te lezen met pcinspector(gratis te downloaden) het grootste gedeelte van de gegevens kun je hiermee meestal terugvinden en backuppen.
Het is het proberen waard, formateren kan altijd nog:)

Frank CSSC

• Joen
Als je zo'n stick er zo maar uit trekt kunnen er makkelijk gegevens verloren gaan. Niet voor niets wordt daar vaak genoeg voor gewaarschuwd.
Als je je USB stick uit je PC wilt nemen moet je hem dus eerst even "uitwerpen": klik daartoe op een het icoontje in je systray die er uit ziet als een dockingststion met een groen pijltje naar je toe wijzend er op. Klik vervolgens op de naam van je USB Stick. 8 van de 10 keer zal je daarna een melding krijgen dat je je stick veilig van je PC af kan halen (en dan is onder Windows 2000 en XP ook de stroom van t apparaatje afgehaald). Pas als ie melding geeft dat ie de stick niet kan afsluiten en na een aantal pogingen daarna rop ik em dr altijd zo uit. :+ (en tot nog toe gaat dat gelukkig goed).

Conclusie: rop dat ding er NOOIT zomaar uit, vooral als er belangrijke documenten op staan.

Just my 2 cents :)

Verwijderd

Hier is de link:http://www.pcinspector.de/file_recovery/nl/download.htm
succes

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-02 19:31
ik denk dat het verlies aan gegevens meer te maken heeft met het feit dat Windows wel eens de neiging heeft om write-acties te cachen alvorens daadwerkelijk te comitten naar "your medium of choice".

Want USB is hotpluggable, hoe je het ook wendt of keert. Het is ook niet voor niks dat als je een ZIP disk eruit laat gooien, dat ding eerst nog een halve minuut loopt te ratelen van "OH SHIT, ff m'n cache leeg gooien naar disk".... alleen met USB is dat wat "lastiger" te detecteren omdat je het er zo uit kan snokken.

Afijn, voor een juiste werking van de stick zou het niet uit moeten maken als je dat ding hot-plugt, mits je er alleen van leest........ met schrijven, tja, ik gok er meestal maar op dat windows na 8 uur wel de I/O write cache heeft geleegd en ik dat ding safely eruit kan trekken ;)

maar ik ga nu waarschijnlijk erg off-topic zo.

Verwijderd

Topicstarter
heb nog steeds mijn data niet :'(

wie weet hoe het inlinux kan bijv of heeft een tooltje

Verwijderd

JeroenM_tbs schreef op 11 februari 2004 @ 09:07:
...
Of je hebt een magneet tegen je stick aan gehad?
...
Zijn die chipjes tegenwoordig ook al magnetisch?

Verwijderd

Heb je pc inspector reeds geprobeerd?

• Joen
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 11:10:
[...]

Zijn die chipjes tegenwoordig ook al magnetisch?
Hmmz, t is digitaal en een chip. Dus ik gok er op dat er iets magnetisch in zit. Ik ben daar iig voorzichtig mee. :)

@komakeef:
Lijkt offtopic, maar je legt zo aardig uit waarom het belangrijk is het ding in Windows "uit te werpen" alvorens je de usb pendrive lostrekt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 12:16:
Heb je pc inspector reeds geprobeerd?
JA ALLEEN DIT WERKT OOK NIET IK HEB ECHT DIE GEGEVENS NODIG ECHT K*T IS HET IEMAND NOG EEN TOOL OF WEET HOE HET MET LINUX WERKT MISSCHIEN

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-03 16:12

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 12:35:
[...]

JA ALLEEN DIT WERKT OOK NIET IK HEB ECHT DIE GEGEVENS NODIG ECHT K*T IS HET IEMAND NOG EEN TOOL OF WEET HOE HET MET LINUX WERKT MISSCHIEN
offtopic:
Ik begrijp dat je hopeloos om je gegevens zit te springen, maar om nou gelijk te gaan schreeuwen.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• Joen
Eh tsjah.. ik zelf zou dan denken: sh*t..., nu ben ik die data kwijt... jammer dan, volgende keer voorzichtiger aan...
Mijn advies: niet langer zorgen om maken en opnieuw de data aanmaken. En zijn het superbelangrijke documenten die van levensbelang zijn voor een bedrijf: dan had je het maar een op een stabiel zeer betrouwbaar medium moeten opslaan. Sorry, maar dat is zo.

Just my 2 cents

Verwijderd

Topicstarter
JeroenM_tbs schreef op 11 februari 2004 @ 13:08:
Eh tsjah.. ik zelf zou dan denken: sh*t..., nu ben ik die data kwijt... jammer dan, volgende keer voorzichtiger aan...
Mijn advies: niet langer zorgen om maken en opnieuw de data aanmaken. En zijn het superbelangrijke documenten die van levensbelang zijn voor een bedrijf: dan had je het maar een op een stabiel zeer betrouwbaar medium moeten opslaan. Sorry, maar dat is zo.

Just my 2 cents
bedankt voor je hulp :z

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand nog een idee?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2004 15:07 ]

Verwijderd

Heb nog een programma evt voor je misschien dat dat werkt, maaar de volgende keer dat je om iets vraagt blijf beleefd aub anders word je niet graag geholpen door je medemens.
http://utility.downloadatoz.com/filerecovery-professional/
Je kunt gewoon de trialversie downloaden en laat maar scannen vergeet niet om hem eerst goed in te stellen als je afwijkende gegevens op je stick hebt staan. :7
Pagina: 1