Is het mogelijk een schijf aan te maken (die er niet is), dus bijvoorbeeld met een bepaald programma een driveletter toe te kennen aan virtuele ruimte en die een bepaalde grootte te kunnen geven (uiteraard niet bruikbaar maar explorer moet hem kunnen zien als aanwezige schijf)? Kan dit?
Misschien kun je gebruik maken va substitute...
Weet niet precies wat de bedoeling is, maar je zou het kunnen proberen
Weet niet precies wat de bedoeling is, maar je zou het kunnen proberen
code:
1
| SUBST [drive1: [drive2:]path] |
Verwijderd
Bedoel je zoiets als Deamon Tools, daarmee kun je virtuele cd-rom stations maken. Ik denk dat je zoiets bedoeld? Misschien dat de makers van DTools zoiets ook hebben gemaakt?
http://www.google.nl/sear...D&ie=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl
Staat alleen in het Japans o.i.d.
..
Staat alleen in het Japans o.i.d.
Officiële downloadpagina:Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 09:00:
Bedoel je zoiets als Deamon Tools, daarmee kun je virtuele cd-rom stations maken. Ik denk dat je zoiets bedoeld? Misschien dat de makers van DTools zoiets ook hebben gemaakt?
Staat alleen in het Japans o.i.d...
http://www.daemon-tools.cc/portal/download.php
nee nee..
het gaat hier om een niet bestaande schijf!
partitioneren doe je met een bestaande schijf.
Dus een niet bestaande schijf aanmaken met een zelf aan te geven grootte.
voor het testen van een zelfgeschreven progje dat dit soort dingen kan beheren, vrij nutteloos maar wel leuk experimenteren
het gaat hier om een niet bestaande schijf!
partitioneren doe je met een bestaande schijf.
Dus een niet bestaande schijf aanmaken met een zelf aan te geven grootte.
voor het testen van een zelfgeschreven progje dat dit soort dingen kan beheren, vrij nutteloos maar wel leuk experimenteren
dan moet je even zoeken naar een RAM disk oid; een virtuele schijf in het geheugen. Dr was een proggie wat dat tot aan winXP kon, je moet maar ff in de meuktracker kijken, er staat me iets bij dat ie daar bijstond.
dat is het ook niet.. een virtuele schijf in je geheugen is dus gelimiteerd aan in mijn geval 512mb... Ik moet de grootte zelf kunnen aanpassen, dus van bijvoorbeeld 1 MB tot 120GB
Dan stel ik voor, aangezien het gaat om je eigen software te testen, zelf maar een progsol te schrijven die dit doet.
Het heeft totaal geen nut een schijf te laten zien die niet bestaat, windows wil er namelijk standaard op Index'en, een Recycler map maken, en weet ik het wat.
En dan komt er nog bij, formatteren.
Het heeft totaal geen nut een schijf te laten zien die niet bestaat, windows wil er namelijk standaard op Index'en, een Recycler map maken, en weet ik het wat.
En dan komt er nog bij, formatteren.
Ey!! Macarena \o/
zoiets was ik ook al aan het zoeken ([rml][ 2003] dev/null voor data creeren*[/rml])
Helaas is er tot nu toe nog niets uitgekomen
Helaas is er tot nu toe nog niets uitgekomen
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Wat je ook kunt doen is, maak een ntfs partitie en haal alle rechten eraf, dan kun je er niks mee terwijl je hem wel ziet in explorer. Als partitie kun je hem dan later gewoon weer verwijderen.
Dit is mischien niet helemaal wat je bedoelde, maar dit komt toch aardig in de buurt.
Dit is mischien niet helemaal wat je bedoelde, maar dit komt toch aardig in de buurt.
Kijk nu eens naar de eerste reactie. Zo doe ik dat ook altijd. Werkt prima en doet exact wat je wilt.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos
Je zou eventueel ook VMWare kunnen installeren 
Heb je niet alleen een nep-hdd maar een complete nep-PC
Heb je niet alleen een nep-hdd maar een complete nep-PC
Mjup net zelf ff getest uit nieuwsgierigheid en volgens mij is dat exact wat ie zoekt.Breepee schreef op 11 februari 2004 @ 11:57:
Kijk nu eens naar de eerste reactie. Zo doe ik dat ook altijd. Werkt prima en doet exact wat je wilt.
Enig nadeel is dat SUBST niet in Windows 9x / ME zit...
[ Voor 5% gewijzigd door Joen op 11-02-2004 12:03 ]
Thomix schreef op 11 februari 2004 @ 09:07:
dan moet je even zoeken naar een RAM disk oid; een virtuele schijf in het geheugen. Dr was een proggie wat dat tot aan winXP kon, je moet maar ff in de meuktracker kijken, er staat me iets bij dat ie daar bijstond.
Wabbawabbawabbawabba
denk het niet
als je met subst iets maakt is het niet virtueel. je kunt er namelijk niks mee doen zonder de onderliggende mappen te veranderen. en je bent natuurlijk gebonden aan je eigen partittie grootte
als je met subst iets maakt is het niet virtueel. je kunt er namelijk niks mee doen zonder de onderliggende mappen te veranderen. en je bent natuurlijk gebonden aan je eigen partittie grootte
Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d
Ik vind nu dat de omschrijving steeds meer aan het vervagen is. Wat zal TS nu exact willen?
Je zit in principe altij gebonden aan de grote van je harde schijf als je zo iets op je harde schijf wil doen.
Misschien kan TS het doel van zijn vraagstelling even duidelijk maken zodat het voor ons ook iets duidelijker wordt.
Je zit in principe altij gebonden aan de grote van je harde schijf als je zo iets op je harde schijf wil doen.
Misschien kan TS het doel van zijn vraagstelling even duidelijk maken zodat het voor ons ook iets duidelijker wordt.
Misschien kunnen mensen je helpen als je ook verteld waarom je het wil. Dan kunnen we ook andere oplossingen voordragen. Nu is het zo geheimzinnig en lijkt het of je wil cheaten bij DC++ ofzo.
offtopic. subst zat/zit wel degelijk in 9x / me sterker nog, het stamt uit dos tijdperk.JeroenM_tbs schreef op 11 februari 2004 @ 12:03:
[...]
Mjup net zelf ff getest uit nieuwsgierigheid en volgens mij is dat exact wat ie zoekt.
Enig nadeel is dat SUBST niet in Windows 9x / ME zit...
gebruikte het vroeger altijd om gecrackte spelletjes te spelen
[ Voor 9% gewijzigd door heuveltje op 11-02-2004 13:35 ]
1) folder delen.
2) net use R: \\<eigen intern ip hier>\<sharename hier>
werkt hier perfect om een drive letter toe te kennen aan een folder.
2) net use R: \\<eigen intern ip hier>\<sharename hier>
werkt hier perfect om een drive letter toe te kennen aan een folder.
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Kan ook door een RAM-disk aan te maken met "Ramdisk" van Qsoft.
Werkt helaas alleen in Windows
www.ramdisk.tk
Werkt helaas alleen in Windows
www.ramdisk.tk
volgens mij zit jij er niet ver naast. Dit is het enige wat ik kan bedenken waarmee het voor de TS nuttig zou kunnen zijn.SSH schreef op 11 februari 2004 @ 12:32:
Misschien kunnen mensen je helpen als je ook verteld waarom je het wil. Dan kunnen we ook andere oplossingen voordragen. Nu is het zo geheimzinnig en lijkt het of je wil cheaten bij DC++ ofzo.
Volgens de TS:SSH schreef op 11 februari 2004 @ 12:32:
Maar of dat waar is weet ik natuurlijk niet.voor het testen van een zelfgeschreven progje dat dit soort dingen kan beheren, vrij nutteloos maar wel leuk experimenteren
"I reject your reality and substitute my own!"
Proud to be an American.
Hier woon ik
Pagina: 1