[Scannen] Volledige artikelen

Pagina: 1
Acties:

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn muziekleraar heeft hele kasten vol liggen met bladen over muziek. Omdat het doorzoeken een enorm rotwerk is, en het ontzettend veel ruimte inneemt wilt hij alles digitaal krijgen.
Er zitten in véél artikelen plaatjes, illustraties, op practisch elke pagina en deze zijn nodig bij de artikelen. Als je elke pagina inscant als pagina is het wel te doen, maar kost het elke keer wel veel werk om iets in bijvoorbeeld Word te zetten. Een oplossing zou zijn een artikel een keer te scannen 'op tekst', met tekstherkenningssoftware en daarna op plaatjes. Maar elke pagina dubbel scannen kost natuurlijk ontzettend veel werk, zeker als je 6 stapels papier hebt van 2,5 meter hoog :)

Wat scannen betreft ben ik nogal een n00b, maar: is het mogelijk dmv één scan de tekst te laten herkennen èn dat ie de plaatjes er als plaatje inzet? Dit kan met zijn software in ieder geval niet...

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-09 22:10

Zoefff

❤ 

Ik heb er al lang niet meer mee gewerkt, maar volgens mij doen de nieuwere versies van OmniPage Pro dat automatisch. De laatste versie is volgens mij versie 11, misschien dat er zelfs al een versie 12 is maar dat weet ik niet :P

Inmiddels zijn ze dus al bij versie 14, wat gaat dat snel zeg :P

Zie ook http://www.scansoft.com/omnipage/ . Aan de voorbeelden te zien daar, kan ie ook prima overweg met plaatjes in een document dus :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

• Falcon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:27

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

Muziek bladen zitten vol met verschillende tekentjes... ik heb omnipage nog niet geprobeert hiermee... maar ik heb er veel problemen mee gehad. Het blijft moeilijk om dit op een normale manier in word te krijgen.

Kijk je kunt gewoon een plaatje in scannen van de pagina's.. maar om het in word te krijgen en ook nog te kunnen bewerken word vrij moeilijk.

Laat het hier even weten als het je gelukt is!

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik neem aan dat hij bladen óver muziek bedoelt, geen bladen mét muziek :P Mocht je wél bladen met muziek bedoelen, dan geef ik je weinig kans dat dat goed door de herkening komt :P

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Bladen mét muziek lijkt me idd ook bijna ondoenlijk. Als de scanner 1 noot niet lekker leest en wat hoger of lager zet is dat al klote (en vervelender dan dat ie van een tekst 2 letters omdraait oid).
Maar een beetje scansoftware kan prima tekst/plaatjes inscannen, het is alleen wel echt een kutklus :P

Verwijderd

en zorg dat je een scanner met automatic document feeder hebt :P

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 10:07:
en zorg dat je een scanner met automatic document feeder hebt :P
Ja, en eentje die bladen van een tijdschrift omslaat zeker 8)7 :P

Neuj, dat gaat wel een kutklus voor de TS worden, maar het is wel te doen, met dus bijvoorbeeld OmniPage Pro.

Have fun! :+

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nou het scannen mag m'n leraar dus ècht lekker zelf doen :*) Het gaat inderdaad om bladen over muziek. Omnipage should do the trick?

[ Voor 4% gewijzigd door YouKnow op 11-02-2004 14:21 ]

Pagina: 1