Ik ben m'n eigen bioscoopje aan het inrichten op zolder, incl een beamer.
Deze beamer heeft de volgende aansluitingen:
composite (geel tulpje)
svideo
component (voor progressivge scan)
vga
Mijn dvd speler wordt via de component aansluiting aangesloten. Dit gaat wel goed werken.
Nu wil ik ook tv kijken via de beamer (Formule 1 bijv.).
In de huiskamer heb ik dit al eens geprobeerd met de videorecorder. Helaas is het beeld niet echt goed. Via een scart blokje krijg ik via een svideo kabel alleen maar zwart-wit beeld. Via diverse topics ben ik erachter gekomen dat dit vaak ligt aan de videorecorder: deze kunnen vaak alleen maar composite en rgb aan.
Via een composite kabel krijg ik wel kleur, alleen is het beeld niet zo goed.
Aangezien ik op zolder nog nieuwe spullen moet aanschaffen, vraag ik me aaf wat ik nu het beste kan doen.
Zijn er videorecorders die een svideo uitgang hebben en niet al te duur zijn?
Is een tv kaart een betere oplossing (er komen diverse computers op zolder te staan)? Hoe sluit ik die tv kaart dan aan?
Deze beamer heeft de volgende aansluitingen:
composite (geel tulpje)
svideo
component (voor progressivge scan)
vga
Mijn dvd speler wordt via de component aansluiting aangesloten. Dit gaat wel goed werken.
Nu wil ik ook tv kijken via de beamer (Formule 1 bijv.).
In de huiskamer heb ik dit al eens geprobeerd met de videorecorder. Helaas is het beeld niet echt goed. Via een scart blokje krijg ik via een svideo kabel alleen maar zwart-wit beeld. Via diverse topics ben ik erachter gekomen dat dit vaak ligt aan de videorecorder: deze kunnen vaak alleen maar composite en rgb aan.
Via een composite kabel krijg ik wel kleur, alleen is het beeld niet zo goed.
Aangezien ik op zolder nog nieuwe spullen moet aanschaffen, vraag ik me aaf wat ik nu het beste kan doen.
Zijn er videorecorders die een svideo uitgang hebben en niet al te duur zijn?
Is een tv kaart een betere oplossing (er komen diverse computers op zolder te staan)? Hoe sluit ik die tv kaart dan aan?