Hoe kom ik achter de resolutie van een cam?

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Losha
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-10-2025

Losha

clear my path motherfucker

Topicstarter
ik gebruik al een tijdje 2 (iedentieke) beveiligingscameras (om te beveiligen ..duh)
Alleen heb ik deze 2de hands gekocht en zijn ze op internet NIET te vinden.
Toch wil ik graag weten hoeveel pixels de CCD/CMOS ?! is (weet niet eens of ze CCD of CMOS zijn :X )
hoe kan ik hier achter komen ?
(zodat ik dus de capturecard optimaal kan instellen op de resolutie van de cam's
(en nee, zo hoog mogelijk instellen en klaar doe ik niet..want dat vreet weer erg veel proc.)

het zijn "HEIMANN HK90" camera's
en meer dan dat en VIDEO en 12 VOLT DC staat er dus echt niet op
(tot mijn verbazing staat binnenin op de pcb's dus ook niet..helemaal niets...niet eens onderdeel nummers

• Dennisch
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-08 10:34
Het enige wat ik tegenkom zijn X-Ray camera's van Heimann :) mischien heb je wel 2 X-Ray camera's in handen })

AMD Athlon X2 6000+ AM2, MSI K9N SLI Platunim, XFX GTX 260 xXx 896mb, 4 GB DDR2 800, 2 TB HDD

• Lex_van_H
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Lex_van_H

Moet ik nu wat bedenken?

Google maar eens op Heimann camera. Zo te zien is Heimann opgegaan in Smith group en maken ze andere dingen, idd o.m. X-ray inspectie, zie http://www.heimannsystems.com/. Je zou ze eens kunnen mailen...
Ennehh... zeker dat het digitale camera's zijn? 8)7

Weet nog steeds niks.....

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Met een capturekaart capture je een composiet signaal, 720x576 dus.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

• Losha

Losha

Topicstarter
waren het maar x-ray camera's >:)

Lexhelaas weet ik nog maar net niet of dat die heimann is..met google vindt je namelijk meerdere heimanns die weleens iets met camera's te maken hebben
waarom zouden ze niet digitaal zijn?
er zit geen filmrolletje in en als je de lens eraf schroeft zit er zo'n mooi klein chipje (ccd of cmos)

m.m
dat ik maximaal kan capturen op 720x576 weet ik, maar waar doel je op? dan weet ik toch nog niet hoeveel pixels die camera's zijn?
als de camera's maar 352x288 pixels zijn is het nogal zonde om mn programma het bijna viervoudige te laten capturen daar dit ook 4 x zoveel processor vreet (die pc staan 24/7 aan en is ook mn "gewone" systeem..dat wordt warm/kost geld enz.)

[edit] vergeten :X
in mn zoektocht over pixels kwam ik hier wel tegen dat je programmas hebt om je dode pixels te bepalen..zijn er niet ook progs. die je pixels tellen ?
er moet toch een manier zijn dat je op de grootste resolutie kan merken/tellen hoeveel pixels hij eigenlijk maar heeft?
op het blote oog zie ik op verschillende resoluties helaas niet duidelijk wat zijn "native" resolutie is

[ Voor 25% gewijzigd door Losha op 11-02-2004 17:11 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Is dit niet gewoon een analoge camera? Die is dan toch gewoon PAL?

• Losha

Losha

Topicstarter
ok..dan vraag ik het anders...hoe weet ik dan of de cam analoog if digitaal is ?
bij analoog denk ik aan casette banden, filmrolletjes e.d.
en al is ie analoog heeft de "chip" die het beeld opvangt toch ook pixels.. of niet soms?!

[ Voor 25% gewijzigd door Losha op 11-02-2004 17:12 ]

• Noork
  • Niet online
Losha schreef op 11 februari 2004 @ 17:12:
ok..dan vraag ik het anders...hoe weet ik dan of de cam analoog if digitaal is ?
bij analoog denk ik aan casette banden, filmrolletjes e.d.
en al is ie analoog heeft de "chip" die het beeld opvangt toch ook pixels.. of niet soms?!
Nee, een tv/monitor heeft pixels, een analoge camera is niet echt uit te drukken in pixels. Na het capturen heb je pas je pixels.

[ Voor 6% gewijzigd door Noork op 11-02-2004 17:16 ]

• Losha

Losha

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/back.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/losha/chip.jpg

Verwijderd

Noork schreef op 11 februari 2004 @ 17:15:
[...]

Nee, een tv/monitor heeft pixels, een analoge camera is niet echt uit te drukken in pixels. Na het capturen heb je pas je pixels.
Een analoge camera met CMOS/CCD wordt ook uitgedrukt in pixels, je hebt namelijk zoveel beeldelementen en bij het captureren is het natuurlijk handig om de goede pixelklok te weten en hoeveel pixels hoog en breed.

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op 11 februari 2004 @ 17:29:
[...]

Een analoge camera met CMOS/CCD wordt ook uitgedrukt in pixels, je hebt namelijk zoveel beeldelementen en bij het captureren is het natuurlijk handig om de goede pixelklok te weten en hoeveel pixels hoog en breed.
aha, ik begon al een beetje te twijfelen. Maar is het dan niet gewoon een pal resolutie?

• Losha

Losha

Topicstarter
maar welke ?
het kan ook half pal zijn..dus 360x288 enzo

[edit] net zoals met hdtv..heb je ook verschillende res. voor
ps. voor de grap: zelfs bij een fototoestel met rolletjes is er sprake van pixels.
alleen dan de "pixels" van het rolletje...en noem je die dan GRAIN

heb het type nr verkeerd geschreven
het is de heimann KH90 niet hk

[ Voor 85% gewijzigd door Losha op 11-02-2004 17:49 ]

Pagina: 1