Beste allemaal,
Ik ben bezig met een speciaal boekingssysteem. (via een website)
Het speciale is dat je pas kan boeken als je genoeg credits hebt (deze kan de administrator alleen geven).
Stel je voor je wil een auto reserveren tussen 10.00 en 11.00 uur dit kost 100 credits en tussen 11.00 en 12.00 uur kost het maar 90 credits omdat er dan minder klanten zijn. Kortom dit moet flexibel zijn.
Als die klant om 10.00 uur (als hij 100 credits heeft !!) de auto gereserveerd heeft moet er van te voren de code van het alarmsysteem ontvangen hebben. (per mail)
Nu moet die database ervoor zorgen dat om 10.00 uur alleen die code geldig is bij het alarm systeem (dit kan ik via visualbasic regelen!!).
Echter moet die info wel vanaf het web via een database in visualbasic bekend zijn.
En na 11.00 uur moet er weer een signaal naar visualbasic gestuurd worden die dan weet dat de auto terug moet zijn.
Ook een bijkomstigheid is dat je alleen voor kwartieren kan boeken.
Dus dat is de bedoeling..
Alleen nu de vraag nog..
Heeft iemand toevallig zoiets soortgelijks liggen (kwa source code?)
Wat is aan te raden ASP PHP ? (website)
En wat voor database kan ik het best voor gebruiken ?
Zo zijn eigelijk alle tips welkom.
Aangezien ik maar een hobby's ben op programmeer gebied kan ik hier niet me ervaringen over uitspreken.
Alvast harstikke bedankt !!
Met vriendelijke groet,
Robert
modbreak: script requests horen niet thuis in P&W en zo
Ik ben bezig met een speciaal boekingssysteem. (via een website)
Het speciale is dat je pas kan boeken als je genoeg credits hebt (deze kan de administrator alleen geven).
Stel je voor je wil een auto reserveren tussen 10.00 en 11.00 uur dit kost 100 credits en tussen 11.00 en 12.00 uur kost het maar 90 credits omdat er dan minder klanten zijn. Kortom dit moet flexibel zijn.
Als die klant om 10.00 uur (als hij 100 credits heeft !!) de auto gereserveerd heeft moet er van te voren de code van het alarmsysteem ontvangen hebben. (per mail)
Nu moet die database ervoor zorgen dat om 10.00 uur alleen die code geldig is bij het alarm systeem (dit kan ik via visualbasic regelen!!).
Echter moet die info wel vanaf het web via een database in visualbasic bekend zijn.
En na 11.00 uur moet er weer een signaal naar visualbasic gestuurd worden die dan weet dat de auto terug moet zijn.
Ook een bijkomstigheid is dat je alleen voor kwartieren kan boeken.
Dus dat is de bedoeling..
Alleen nu de vraag nog..
Heeft iemand toevallig zoiets soortgelijks liggen (kwa source code?)
Wat is aan te raden ASP PHP ? (website)
En wat voor database kan ik het best voor gebruiken ?
Zo zijn eigelijk alle tips welkom.
Aangezien ik maar een hobby's ben op programmeer gebied kan ik hier niet me ervaringen over uitspreken.
Alvast harstikke bedankt !!
Met vriendelijke groet,
Robert
modbreak: script requests horen niet thuis in P&W en zo
[ Voor 4% gewijzigd door curry684 op 11-02-2004 01:14 ]