[USB->2,5

Pagina: 1
Acties:
  • 160 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:16
Bij Conrad heb ik een externe USB2.0 behuizing gekocht voor 2,5" harde schijven. Ik heb hier een Toshiba MK6014MAP 6GB liggen die uit een Compaq laptop komt. Alles geinstalleerd volgens de handleiding (eerst aansluiten en comp aanzetten) en ook geprobeerd aan te sluiten nadat Windows XP geboot was, maar werken doet dat ding niet.
Windows XP herkent het apparaat wel, USB apparaat voor massaopslag, maar na enkele seconden verschijnt de melding in apparaatbeheer: apparaat start niet.
Ik vermoedde dat het apparaat defect was en heb het door Conrad om laten ruilen. Vandaag dus een nieuwe binnen gehad en weer no-go. Na aansluiten zegt windows dat er geen drivers geinstalleerd zijn en na +/- 20 seconden verdwijnt het apparaat uit apparaatbeheer en zegt windows dat het apparaat niet aangesloten is.
Het is een compacte aluminium behuizing met de opdruk BlueEye en aan de onderkant www.ccandu.com . Er zit een USB kabel bij met aan de ene kant een mini usb stekker en aan de andere kant 2 USB stekkers (voor extra stroom). Op de website staat helemaal niks over dit product.
Op GoT kwam ik dit topic tegen Transcend USB 2,5"HDD behuizing wil niet werken !! met ongeveer hetzelfde probleem, maar het bleef helaas onopgelost.
Nu mijn vragen.
Wie heeft nog meer dit apparaat van Conrad en werkt het naar behoren?
Wie weet een oplossing voor mijn probleem?

edit:

GoT heeft mijn topictitel een beetje ingekort... komt doordat " niet kan in een topictitel :?

[ Voor 9% gewijzigd door Jimster op 11-02-2004 01:03 ]

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:31

The Third Man

The Third Jellyfish

Heb je wel XP SP1? Staat de harde schijf op cable select? Heeft hij ook een eigen stroomaansluiting ipv de usb te gebruiken?

• Jimster
Lekkere Kwal schreef op 11 februari 2004 @ 01:05:
Heb je wel XP SP1? Staat de harde schijf op cable select? Heeft hij ook een eigen stroomaansluiting ipv de usb te gebruiken?
Zo'n grote topicstart en nog vergeet ik dingen 8)7
Heb XP SP1.. HD hoeft volgens handleiding niet op cable select te staan.. en heb ook niet zulke kleine jumpers op em op cable select te zetten. Kga het proberen met een draadje ofzo.
Case heeft alleen een usb aansluiting.
edit:

Cable select: nog steeds hetzelfde probleem

[ Voor 7% gewijzigd door Jimster op 11-02-2004 01:23 ]

Verwijderd

Ik heb ook problemen op 2 pc's met een 120G seagate in externe behuizing draaiens op usb 2.0 . Als ik ga browsen op de hd dan gaat m'n cpu usage naar de 100% en dit gebeurt dus op 2 pc's . Ik heb de jumpers in alle standen gehad en blijft een probleem. Ook bij het overkopieren van grote hjoeveelheden data (>5Gig) dan verbreekt de connectie met de hd.

Raar maar waar.

• The Third Man
  • Laatst online: 09:31

The Third Man

The Third Jellyfish

Het feit dat hij z'n stroom uit de USB haalt *kan* de oorzaak zijn, je zou dat kunnen controleren door hem op een USB hub aan te sluiten; die kan vaak meer stroom leveren ipv die op het moederbord.

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Heeft die externe behuizing een aparte voeding? Zo niet dan ben ik met ^^^^ en denk dat de USB kabel te weinig stroom kan leveren. USB kan volgens de specs maximaal 500mA leveren, bij 5V is dat 2,5W. Power consumption van je harddisk is bij startup 2,7W. Dat gaat dan niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Maasluip op 11-02-2004 12:08 . Reden: Wel alle post lezen, ja... ]

Signatures zijn voor boomers.

• Jimster
Stroom is geen probleem denk ik. De harddisk spint wel op en er zit aan de USB kabel 2 stekkers zodat ie uit 2 poorten stroom haalt.

• Oxi
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Jimsterrr schreef op 11 februari 2004 @ 13:17:
Stroom is geen probleem denk ik. De harddisk spint wel op en er zit aan de USB kabel 2 stekkers zodat ie uit 2 poorten stroom haalt.
Heb je de 2 stekkers dan ook op 2 verschillende plekken erin geprikt? Want de 2 poorten die naast elkaar zitten delen de 500mA die het kan leveren :)
offtopic:
Als je preview post doet en dan verstuur post dan valt de " en alles erna uit de topictitel, is een bug en al gemeldt :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• Jimster
Oxigun schreef op 11 februari 2004 @ 13:21:
[...]

Heb je de 2 stekkers dan ook op 2 verschillende plekken erin geprikt? Want de 2 poorten die naast elkaar zitten delen de 500mA die het kan leveren :)
offtopic:
Als je preview post doet en dan verstuur post dan valt de " en alles erna uit de topictitel, is een bug en al gemeldt :)
Yup, ook geprobeerd, zelfs op 2 verschillende PC's naast elkaar.
Pagina: 1