ik ben een koei (volgens Nitro)

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
(overleden)
http://www.tweakers.net/reacties.dsp?Action=Posting&ParentID=232985

Ik heb deze van hem namelijk zo gemod.

Volgens mij is Nitro een koei, maar misschien doe ik iets fout? Volgens mij is zijn post zowel losstaand en als reactie op de post boven hem overbodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-10 06:30

Jaymz

Keep on moving !

Hij had het iig ietsje beter kunnen verwoorden.Maar 'k moet zeggen dat ik het fijn voor 'em vind. 1 had IK iig niet erg gevonden.

'k ben zo vrij geweest om nog verder off-topic te gaan. ;) (met 3 modpuntjes heb ik daar geen moeite mee, die zijn zo op)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'K vermoed dat we zo bezoek krijgen.

Na mijn reaktie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Losstaande post, dan heb je toch echt }:O-e stront in je oogjes volgens mij. Die knakker voor me had het toch over de kwaliteit van Seagate of niet?? Nou daar ga ik op met een persoonlijke bevinding erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Tip: Wij zijn meestal aardig voor elkaar, OOK als we het niet eens zijn (we doen iig ons best)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wees dan ook redelijk bij het modereren!! Ik mag lije dat de meta-bot er lucht van krijgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een koe is een heel vriendelijk kbeest, alleen niet al te snugger :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

Vergeet niet dat modereren MENSENwerk is, en zoals mensen verschillen, verschillen ook meningen en inzichten. Ik had em zelf (waarschijnlijk) niet naar 0 gehaald, maar op 1 laten staan, maar Irrelevant dus niet. (die ECHT niet jaloers is op jouw karma hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Diplomatiek als ik ben, ik vind hem een 0.5 waard. Mag je zelf kiezen hoe je zou afronden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

0.49 of 0.50 ?

Ik zou zelf voor de 1 gaan (1: overbodig) de reaktie opzich is overbodig, maar niet van zo'n laag nivo dat ik ut niet zou willen lezen. 'T is toch een ervaring die met ons (dus ook met jouw) wil delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik blijf bij mijn stelregel dat alles wat geen -1 of +4 is, 1 waarde mag afwijken. Dit ter compensatie van het feit dat het toch nooit goed is.

En wordt er nu gezeurd dat het een 0 of +1 is, Theseus, had dan de oorspronkelijke post wat beter/inhoudelijker gemaakt. Dit is een discussie over helemaal niets.

PS, ik heb weer 100 punten, dus beware >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr
  • Laatst online: 00:46

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik vind het een normale +1 posting. Hij doet een informatieve uitspraak, maar het is natuurlijk maar de ervaring met een disk.

Als hij nu PC's had gebouwd, en ervaring zou hebben met meerdere disken, zou het een +2 zijn geweest.

Gebaseerd op de ervaring met een disk heeft niet echt veel toegevoegde waarde, maar is zeker geen 0, maar gewoon een +1.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk eens aan, eindelijk een paar verstandige uitspraken waar je wat aan hebt. Bedankt voor de vbackup mensen. Maar zolang ik de meest imbiciele posts de score "+3 grappig" zie scoren...... Klein voorbeeldje....
Zoals de befaamde Al bundy zou zeggen.. BLA BLA BLA BLA
Is dit dan echt een score +3 waard?? En is die van mij dan zo slecht dat ie dan een 0 verdient. Bovendien leek het erop dat iedereen die wat negatiefs over een schijf zei een score 0 kreeg. D'r zitten d'r zat bij die echt geen 0 waard zijn. Nu is de Meta bot best leuk, maar zolang iedereen z'n standaard score op 1 heeft staan, zullen ze bijna nooit een onterechte 0 score te zien krijgen en zullen ze deze ook niet weer even omhoog modereren (of je moet express of niveau -1 gaan kijken. Hoe kan die meta-bot dan goed z'n werk doen vraag ik mezelf af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Er zijn massa's mensen die alleen op 0 en zelfs -1 posten. En de postingen die zogenaamd grappig zijn en op +3 of +4 staan is een bekend verschijnsel op dit forum.

Als dit forum zijn zin zou krijgen (al was het maar een beetje), dan had je nooit de kans gekregen te klagen dat een andere post onterecht te hoog staat.

Je ervaring met Seagate staat trouwens bij een nieuwtje waar geen Seagate instaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, maar wel een Maxtor of wou je beweren dat ik het alleen over Seagate heb?? *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

m'n Seagate had. Vreemd genoeg ging die tijdens het formateren van de schijf naar de hufter
Seagate afzeiken in een maxtor-posting is hetzelfde als een p4 afzeiken in een AMD posting. Ik ga zo maar 's naar huis om veel te zuipen, misschien dat ik er dan een troll van kan maken. :)

aan de andere kant: boejuh

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Kijk, daarom post ik dit nou op dit forum, dan kunnen anderen ook hun mening vormen en als ik het fout heb gedaan dat verbeteren.

Nitro/nitraat: het is voortaan handig als je direct hierheen komt om te klagen over moderaties ipv dat op t.net te doen.

Dan nu nog even de uitleg waarom ik het een 0 vond:
Nou ik hoef voorlopig geen Seagate meer te hebben. Tot nu toe geen problemen gehad met allerlij schijven, maar m'n Seagate gaf na 1,5 jaar de geest
Om op grond van een ervaring met 1 schijf die het dus 1,5 jaar wel goed heeft gedaan te zeggen dat Seagate slecht is vind ik ongefundeerd. Kan gebeuren. Als hij er nou na een maand al de brui aan had gegeven en je vervangende schijf ook na een jaar kapot ging dan zou ik zeggen: je hebt een punt. Of als je, zoals GameOver aangeeft, zelf in een winkel werkt oid en dus veel ervaringen kent. Maar 1 schijf en 1,5 jaar...
Heb nu een 20,4 gig maxtor doet het goed en ik hoor hem niet eens (kan zijn omdat ik altijd m'n muziek vol aan heb)
Overbodig.
je krijgt standaar 3 jaar garantie op je maxtor schijfje tegen die 1 jaar die ik op m'n Seagate had
OK, dit geeft nog wat informatie, maar ik vond het niet genoeg om de rest te compenseren en toch maar een 1 te geven.

Ik heb er dus toch wel over nagedacht hoor, dus ik was niet zomaar aan het }:O-en.
------------
Damn, ik had in de "Niet Leuk" thread nog willen zeggen dat ik sinds deze week weer met de auto ipv de trein ga, dus dat dat wel mooi getimed is :+ |:(

Verwijderd

Ok irrelevant, dan zal ik nu weer eens een weerwoordje doen.

Ten eerste zeg ja dat ik Seagate af loop te zeieken. Ik zeik Seagate helemaal niet. Ik zeg maar net wat ik op dit moment van Seagate vind. Ik wil hier vooral even de nadruk leggen op het woord "IK". Ik zeg niet mensen massal Seagate moeten laten staan, maar dat het mijn mening is en dat ik het vertrouwen in Seagate kwijt ben. Bovendien heb ik meer Seagatetjes in m'n handen gehad dan jij je voor kan stellen en mijn schijf was niet de eerste die op raadselachtige wijze de geest gaf. Ik hed die van mij maar net als voorbeeld gegeven omdat ik het extra lullig vond omdat de garantie termijn net verlopen was. Zeg nou zelf het is toch ook niet normaal dat een schijf maar 1,5 jaar mee gaat. Op m'n werk nog een Seagate "Seagate Cheetah 73,4GB U160" gaf op een nog raadselachtigere wijze de geest nadat er geprobeerd werd om een lager katalogus te instaleren. Resultaat een dure hardeschijf naar de klote en de cd-speler ook nog eens. En dat is dat nog wel allemaal SCSI. Nou daar mag je wel wat meer betrouwbaarheid van verwachten of niet soms?

Met de garantie die op de schijven gegeven wordt doel ik dus voornamelijk op het feit dat Maxtor schijnbaar meer vertrouwen heeft in haar producten en dat het dus (mischien) kwalitatief dus ook wel goed zit met hun schijfjes.

Heb nu een 20,4 gig maxtor doet het goed en ik hoor hem niet eens (kan zijn omdat ik altijd m'n muziek vol aan heb)

Met dit stukje doel ik op de geluidsproductie van de schijf, toch ook weer niet onbelangrijk. Ok het kan wel wat uitvoeriger uitgelegd worden, maar als je zo gaat denken kan je alle posts wel een 0 overbodig score gaan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Je geeft nu veel meer info dan in je originele post! :) Had er maar meteen bij gezegd dat je meer ervaring met die schijven had.

Dat een enkel onderdeel na 1,5 kapot gaat zal nl. met ieder onderdeel van ieder merk kunnen gebeuren, dus dat geeft geen informatie. Vandaar dat ik het overbodig vond.

En met die garantie wilde je dus ook nog wat meer zeggen dan ik in eerste instantie begreep.

Maar nu even de vraag aan de overige moddereters hiero: had ik hem, zelfs als er niets over garantie had gestaan toch een 1 moeten geven? Ik vind nl. nog steeds het stuk over zijn ervaring met 1 schijf vrij overbodig. Begrijp me niet verkeerd, veel gebruikerservaringen vind ik wel degelijk bijdragen aan onderwerpen, deze alleen niet. Dat Nitro wel degelijk meer ervaringen heeft dat die ene doet er nu even niet toe, je moet de post op zich beoordelen zonder achtergrondkennis.
Maar als jullie zeggen: elke gebruikerservaring verdient een 1, dan wil ik dat best als richtlijn accepteren hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

IMHO was dit een eigen ervaring, die niet echt negatief gebracht werd. Ik vindt IIG dat verschil in inzicht moet kunnen blijven bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

irrelevant,
Maar als jullie zeggen: elke gebruikerservaring verdient een 1, dan wil ik dat best als richtlijn accepteren hoor.
Ik vind zelf idd een gebruikerservaring met een betroffen produkt, of een produkt verwant aan het onderwerp van de thread _minimaal_ een +1.

Als nitraat het geformuleerd had in de newspost zoals hij hierboven heeft gedaan, was het minimaal een +2 informatief geweest.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz

Jaymz

Keep on moving !

'K vind zelf eigenlijk elke 'normale' reaktie op 1 horen. Dus niet de "Hoe duur wordt 'ie", wanneer komt 'ie uit" post.

Maar nee de post waar deze draad om begonnen is, niet super waarde-toevoegend, maar (imho) niet overbodig/open deur/domme koei.

Overbodig gebruik ik zelf meestal bij net niet trolls, of post die niet nodig waren (Duh.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Zoals al vaker gezegd, +1 is het _default_ niveau voor iedere normale posting.

Ik vind een gebruikerservaring met betrekking tot het onderwerp al default een +2, op het moment dat het netjes geformuleerd is. Zijdelings gerelateerde postings zoals die van nitraat zijn misschien streng beschouwd "off-topic", maar ik vindt het een toegevoegde waarde geven, dus minimaal +1.

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank u voor de nodige commentaar heren. Ik zal ik het vervolg wat uitgebreider zijn in m'n posts en het een en het ander wat meer toelichten. Als ik zo naar de post kijk die hier besproken wordt vind ik het idd niet echt veel waarde toevoeghend, maar in verhouding met wat er allemaal +3 of +4 grappig of iets dergelijk krijg vond ik het echt geen 0 waard. Een 1 vind ik meer op z'n plaats wat dat betreft. Maar ja het ligt er maar net aan hoe je het interpreteerd en ok ik reageerde dan ook niet echt netjes jegens irrelevant. Hiervoor mijn wel gemeende excusses.

Als antwoord op de vraag waarom ben ik vandaag zo vrolijk??? Ja ik heb net sex gahd :9 en niet met een }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

nitraat,

Het punt is dat wij ook niet blij worden van al dat spul wat op +3 / +4 grappig staat.

Wat je ook niet moet doen is je eigen posting te vergelijken met een bagger-posting die door wat voor toestanden dan ook (hahaha, die is leuk, <klikkiedieklik> +1 - grappig) te hoog uitkomen, maar gewoon een reeele waarde er aan toe te kennen.

Wij proberen ook die shit die veel te hoog staat naar beneden te modden, maar we zijn met te weinig om dat constructief door te kunnen voeren, dus worden er wel vaker dingen over het hoofd gezien, maar nogmaals, we proberen het wel op de juiste waarde te krijgen.

Net sex gehad ? Mazzelpik... ;)

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Als iemand bij bv. een muis zegt: ik vind de knopjes veel te gevoelig, en een ander zegt: na even wennen werkt hij prettig, dan vind ik dat ervaringen die zinvol zijn voor anderen om te lezen.

Deze ervaring (zonder de uitleg die er inmiddels bijgekomen is) vond ik niet zinvol. Ik zie absoluut de waarde niet. Hmm, hij is ooit bij iemand na 1,5 jaar kapot gegaan. Dat is een onbetrouwbaar merk :? Dat kan echt bij elk product gebeuren en is dus niet informatief.

Inmiddels heeft Nitro hier wel wat dingen verteld die veel nuttiger zijn om te lezen. Ook zijn uitleg dat hij dat over die garantie juist zei om aan te tonen dat het best mogelijk is dat Seagate schijven zo onbetrouwbaar zijn dat ze niet meer garantie durven te geven had hij wel wat duidelijker mogen verwoorden in zijn post. Had hij dit allemaal duidelijk in zijn post gezet dan had ik echt geen 0 gegeven.

Maar goed, ik zal me eraan houden, zelfs al is de post zo slecht verwoordt als deze zodat hij voor de domme lezer zoals ik niet informatief is, dan nog zal ik geen enkele gebruikerservaring meer naar 0 modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irrelevant
  • Niet online
(overleden)
Sorry, ik had de vorige 2 posts nog niet gelezen. Nou lijkt het zo of Nitro netjes is en ik blijf doorzeiken. Mijn excuses, en excuses van Nitro geaccepteerd.

Nitro, bedankt voor je geduld.

Volgende keer gewoon een 1 ipv 0.
Pagina: 1