Toon posts:

Scrollbar uitzetten [dreamweaver MX2004]

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik maak al een tijdje websites. Hiervoor gebruik ik dreamweaver omdat dit makkelijk werkt. Maar nu zit ik met een klein probleem....

Bij het bouwen van me site, gebruik ik frames, ik weet t, niet verstandig, maar wel makkelijk. In die frames maak ik weer gebruik van tabellen, om een pagina mooi in te delen. Maar mijn probleem is de scrollbar. De bar aan de zijkant is ok, want dan kan ik naar boven en naar beneden scrollen, maar als die bar er komt, dan krijg ik onder ook meteen een bar, en die wil ik niet.

Als ik de tabel op 100% zet, verandert er nix, en met auto scroll kom ik ook niet ver. Ook de tabel op bijvoorbeeld 90% te zetten heeft geen nut...

Heeft iemand hiervoor een goede oplossing. Ik wil dus alleen aan de zijkant een bar hebben en niet eronder.

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

Ik weet niet of dit is wat je bedoeld, maar bij de pagina's die de meerdere frames zet dit erbij:

scrolling="no"

Of bedoel je dat niet?
Niet dat ik er veel verstand van heb maar daarmee zet je het scrollen uit..

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

zoals wdekreij al zegt.

En die "bar" is er toch alleen tijdens het maken van de website, de browser van de websurfer zal bepalen of daar een "bar" nodig is.

:-), en ja, je kan het uitzetten! Maar of dat zo slim is... scrollbars hebben een functie..

[ Voor 19% gewijzigd door swampy op 11-02-2004 00:26 ]

There is no place like ::1

• wdekreij
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06-08-2024

wdekreij

Dubbelzinnig

swampy schreef op 11 februari 2004 @ 00:24:
zoals wdekreij al zegt.

En die "bar" is er toch alleen tijdens het maken van de website, de browser van de websurfer zal bepalen of daar een "bar" nodig is.

:-), en ja, je kan het uitzetten! Maar of dat zo slim is... scrollbars hebben een functie..
idd, dus ipv de scrollbar op aan of uit tezetten, zet hem op auto, dan istie te zien indien nodig..

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is juist, dat ik een scollbar krijg om naar links en naar rechts te schuiven, maar die wil ik helemaal niet, mijn pagina is 100% breed, en zou niet niet naar links of naar rechts hoeven te scrollen. Ik wil daarom alleen de bar onder helemaal uitzetten, en alleen naar boven en naar beneden scrollen...

Automatisch werkt niet, no scorllbar heb ik helemaal geen scroll bar en dat wil ik ook weer niet.

Ik wild dus alleen naar boven en naar beneden scrollen....

Verwijderd

Als je pagina goed is opgebouwd heb je geen last van een horizontale scrollbar, de verticale scrollbar van IE zet je in quirks zo uit:
code:
1
2
3
body{
 overflow:auto;
}
en in standards mode zo:
code:
1
2
3
html{
 overflow:auto;
}

• Schmoove
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:53
Ik denk dat ador zelf wel kan bepalen of hij scrollbars wel of niet nodig vind. Dat scrollbars een functie hebben ben ik met jullie eens, maar als je ze niet wil zien, dan wil je ze gewoon niet zien.... punt. Gelukkig is het in Dreamweaver heel makkelijk uit te zetten. Zo dus:

Klik op Window -> Frames (of Shift + F2) en je zult een toolwindowtje krijgen (al dan niet gedocked) met daarin een overzicht van je frameset.
Klik het frame aan waar je de properties van wil zien.
Vervolgens in het toolwindow "Properties" zie je "Scroll" staan, die zet je gewoon op "No".

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/bk265512/dw_lay.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door Schmoove op 11-02-2004 13:29 ]

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

Wat ook nog wel eens wil helpen, is om je tekst etc. tussen paragraaf (<p></p>) tags te zetten.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

rowanov2 schreef op 11 februari 2004 @ 14:09:
Wat ook nog wel eens wil helpen, is om je tekst etc. tussen paragraaf (<p></p>) tags te zetten.
En dan :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Rowanov
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Rowanov

Kop eens wat anders...

in oudere IE versies van IE, wilde hij nog wel eens je tabel uitrekken naar rechts als je er een lange tekst in plaatst. hij negeerde dan gewoon de opgegeven breedte.

• Oysterhoys
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-12-2024
ador,
wat jij nodig hebt,
is de overflow-x setting (in CSS) of
style.overflowX in Javascript

IE 6 only !

jan@viahetnet.com

A friend is one who knows us, but loves us anyway.

Pagina: 1