Toon posts:

[CSS/IE] problemen door quirkmode

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ontwerp omgezet in CSS. Het gaat om dit ontwerp met een 100% hoogte en 100% breedte. Zoals iedereen hier weet gaat dat in CSS iets lastiger dan je zou hopen.

Om de 100% hoogte te krijgen heb ik gebruik gemaakt van een layout gemaakt door crips in dit topic.
Het komt erop neer dat IE in quirksmode moet runnen om dat voor elkaar te krijgen.
Ook heb ik gebruik gemaakt van de ALA Faux Columns manier van 'kolommen' weergeven door middel van een achtergrondje.

Tot zover nog geen echte problemen, behalve collapsing borders, maar die heb ik opgelost en zijn ook niet relevant voor dit probleem.

Maar nu, wanneer ik gebruik wil gaan maken van een tabel met een width van 100% begint de ellende en quirksmode is hiervoor verantwoordelijk.
Tabellen worden nu veel en veel te breed, zelfs meer dan 100% breed van de gehele viewport. 100% van de viewport had me nog enigzins logisch kunnen lijken.
Wanneer ik er voor zorg dat IE niet in quirksmode draait houdt ie zich wel aan de juiste breedte, maar dan werkt het 100% hoogte verhaal niet goed meer. Kortom CSS troubles as usual.

Iemand die me kan helpen met een oplossing voor dit probleem? Gebruik maken van een vaste breedte voor tabellen is geen optie.

In mijn voorbeeldje heb ik natuurlijk een op een verkeerde manier gebruik gemaakt van een tabel, maar het is alleen om het te demonstreren. Verder treedt het volgens mij alleen op bij tabellen, een div expliciet een width: 100% geven geeft geen problemen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2004 23:56 ]

• Grijze Vos
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-02 23:50
zet dan een div om je table heen, als ie een div wel pakt...

Op zoek naar een nieuwe collega, .NET webdev, voornamelijk productontwikkeling. DM voor meer info

Verwijderd

Topicstarter
hmm, ik had dat al geprobeerd, maar nu een div met width: 100% erom gezet en dat lijkt inderdaad mijn probleem te verhelpen.